AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #1 Skrevet 30. august 2022 Hva er vilkårene for å få dette som alenemor? Når jeg nå blir alene får jeg inntekt på 466k i året, men har gjeld på 130k. Bruker svært lite på andre ting enn jeg må. Skal prioritere å bli ferdig med gjelden på 1 år. Kan jeg likevel søke nå? Anonymkode: 14a93...aa0
Maskinen Skrevet 30. august 2022 #2 Skrevet 30. august 2022 Visst din gjeld er forbrukslån tviler jeg sterkt du får noe som helst 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #3 Skrevet 30. august 2022 Maskinen skrev (10 minutter siden): Visst din gjeld er forbrukslån tviler jeg sterkt du får noe som helst Så da må jeg vente til den er nedbetalt. Jeg kan øke betalingen et års tid. Jeg har ingen inkasso, betalt ekstra hele tiden og ingen betalingsanmerkninger. Jeg har gjelden fordi jeg ble svindlet. Anonymkode: 14a93...aa0
Gregarious Skrevet 30. august 2022 #4 Skrevet 30. august 2022 Nei, du kan fint få lån selv med forbrukgjeld, men du må være i stand til å betjene den gamle + den nye gjelden. Du må heller ikke ha mulighet til å få lån i vanlig bank. Så du må ikke tjene for mye og ikke for lite. 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #5 Skrevet 30. august 2022 Gregarious skrev (6 minutter siden): Nei, du kan fint få lån selv med forbrukgjeld, men du må være i stand til å betjene den gamle + den nye gjelden. Du må heller ikke ha mulighet til å få lån i vanlig bank. Så du må ikke tjene for mye og ikke for lite. Jeg og barnet har snart ikke et sted å bo og det er lite til utleie her. Så en løsning må jeg finne ganske kjapt. Anonymkode: 14a93...aa0
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #6 Skrevet 30. august 2022 Lånekalkulator - Husbanken her kan du regne litt på det. Står all informasjon du trenger for å vite til å søke lån. Det eneste du kan få svar på av oss med disse få opplysningene Anonymkode: e8db2...adb
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #7 Skrevet 31. august 2022 Gregarious skrev (3 timer siden): Nei, du kan fint få lån selv med forbrukgjeld, men du må være i stand til å betjene den gamle + den nye gjelden. Du må heller ikke ha mulighet til å få lån i vanlig bank. Så du må ikke tjene for mye og ikke for lite. Er dette noe nytt? Da jeg søkte startlån måtte jeg si opp alt av kredittkort og kredittkontoer (og sende inn bekrefte på oppsigelse) før søknaden i det hele tatt ble behandlet. Anonymkode: a7a48...bd9
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #8 Skrevet 31. august 2022 Jeg fikk startlån i mars. Hadde 50k i kredittkortgjeld, 100k i egenkapital, 150k i billån og relativt god lønn (ca. 650k i året). Fikk 3 mill i lån. Du må bare søke! Klarer du å jobbe litt ekstra i noen måneder, så bør du det. De ser på lønna for de 3 siste mnd, samt selvangivelse. Anonymkode: b0578...398 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #9 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg fikk startlån i mars. Hadde 50k i kredittkortgjeld, 100k i egenkapital, 150k i billån og relativt god lønn (ca. 650k i året). Fikk 3 mill i lån. Du må bare søke! Klarer du å jobbe litt ekstra i noen måneder, så bør du det. De ser på lønna for de 3 siste mnd, samt selvangivelse. Anonymkode: b0578...398 Jeg har en plan om å få unna 50k i gjeld ut året. Jeg vurderer å vente til det er ferdig Jeg har lavt forbruk, gode lønninger, ingen billån. De siste 3 mnd har jeg hatt 31k utbetalt. Har det noe å si at det står lavere på kontrakten min? For 6 mnd av året så jobber jeg mer hver dag. Anonymkode: 14a93...aa0
Million Skrevet 31. august 2022 #10 Skrevet 31. august 2022 (endret) x Endret 31. august 2022 av Million
Gregarious Skrevet 31. august 2022 #11 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Er dette noe nytt? Da jeg søkte startlån måtte jeg si opp alt av kredittkort og kredittkontoer (og sende inn bekrefte på oppsigelse) før søknaden i det hele tatt ble behandlet. Anonymkode: a7a48...bd9 "Dersom personen som søker om startlån har forbruksgjeld/annen gjeld, må vedkommende kunne betjene denne i tillegg til fremtidige boutgifter og samtidig ha nok igjen å leve for. Startlån kan eventuelt løpe avdragsfritt inntil annen gjeld er nedbetalt. Dette vil ofte kreve oppfølging fra kommunen, for å sørge for at gjelden nedbetales som avtalt." https://www.husbanken.no/bransje/lan-og-tilskudd/veileder-laan/5-2-hvem-kan-fa-startlan/ Den aktuelle kommune kan ha egne måter å vurdere visse aspekter av søknaden, men dette er anbefalinger fra Husbanken.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #12 Skrevet 1. september 2022 Gregarious skrev (5 timer siden): "Dersom personen som søker om startlån har forbruksgjeld/annen gjeld, må vedkommende kunne betjene denne i tillegg til fremtidige boutgifter og samtidig ha nok igjen å leve for. Startlån kan eventuelt løpe avdragsfritt inntil annen gjeld er nedbetalt. Dette vil ofte kreve oppfølging fra kommunen, for å sørge for at gjelden nedbetales som avtalt." https://www.husbanken.no/bransje/lan-og-tilskudd/veileder-laan/5-2-hvem-kan-fa-startlan/ Den aktuelle kommune kan ha egne måter å vurdere visse aspekter av søknaden, men dette er anbefalinger fra Husbanken. Høres ut som min kommune har/hadde noen særregler da isåfall. Jeg hadde ingenting utestående på disse kontiene heller, men måtte allikevel si de opp Anonymkode: a7a48...bd9
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #13 Skrevet 1. september 2022 Søk. Jeg fikk nå i april, men har ikke lån fra før. Fikk 4.5 mill med lønn på 450k. Over 50 år og fastrente i 10 år. Lykke til. Anonymkode: 81e04...a26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå