Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er vilkårene for å få dette som alenemor? 

Når jeg nå blir alene får jeg inntekt på 466k i året, men har gjeld på 130k. Bruker svært lite på andre ting enn jeg må. Skal prioritere å bli ferdig med gjelden på 1 år. 

Kan jeg likevel søke nå?

Anonymkode: 14a93...aa0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Visst din gjeld er forbrukslån tviler jeg sterkt du får noe som helst

• Liker 1
Skrevet
Maskinen skrev (10 minutter siden):

Visst din gjeld er forbrukslån tviler jeg sterkt du får noe som helst

Så da må jeg vente til den er nedbetalt. Jeg kan øke betalingen et års tid. Jeg har ingen inkasso, betalt ekstra hele tiden og ingen betalingsanmerkninger. Jeg har gjelden fordi jeg ble svindlet. 

Skrevet

Nei, du kan fint få lån selv med forbrukgjeld, men du må være i stand til å betjene den gamle + den nye gjelden.
Du må heller ikke ha mulighet til å få lån i vanlig bank.  Så du må ikke tjene for mye og ikke for lite.

• Liker 1
Skrevet
Gregarious skrev (6 minutter siden):

Nei, du kan fint få lån selv med forbrukgjeld, men du må være i stand til å betjene den gamle + den nye gjelden.
Du må heller ikke ha mulighet til å få lån i vanlig bank.  Så du må ikke tjene for mye og ikke for lite.

Jeg og barnet har snart ikke et sted å bo og det er lite til utleie her. Så en løsning må jeg finne ganske kjapt.

Skrevet

Lånekalkulator - Husbanken her kan du regne litt på det. Står all informasjon du trenger for å vite til å søke lån. 

Det eneste du kan få svar på av oss med disse få opplysningene

Anonymkode: e8db2...adb

Skrevet
Gregarious skrev (3 timer siden):

Er dette noe nytt? Da jeg søkte startlån måtte jeg si opp alt av kredittkort og kredittkontoer (og sende inn bekrefte på oppsigelse) før søknaden i det hele tatt ble behandlet.

Anonymkode: a7a48...bd9

Skrevet

Jeg fikk startlån i mars. Hadde 50k i kredittkortgjeld, 100k i egenkapital, 150k i billån og relativt god lønn (ca. 650k i året). Fikk 3 mill i lån. Du må bare søke! Klarer du å jobbe litt ekstra i noen måneder, så bør du det. De ser på lønna for de 3 siste mnd, samt selvangivelse. 

Anonymkode: b0578...398

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg fikk startlån i mars. Hadde 50k i kredittkortgjeld, 100k i egenkapital, 150k i billån og relativt god lønn (ca. 650k i året). Fikk 3 mill i lån. Du må bare søke! Klarer du å jobbe litt ekstra i noen måneder, så bør du det. De ser på lønna for de 3 siste mnd, samt selvangivelse. 

Anonymkode: b0578...398

Jeg har en plan om å få unna 50k i gjeld ut året. Jeg vurderer å vente til det er ferdig

Jeg har lavt forbruk, gode lønninger, ingen billån. De siste 3 mnd har jeg hatt 31k utbetalt. 

Har det noe å si at det står lavere på kontrakten min? For 6 mnd av året så jobber jeg mer hver dag. 

Skrevet (endret)

Endret av Million
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Er dette noe nytt? Da jeg søkte startlån måtte jeg si opp alt av kredittkort og kredittkontoer (og sende inn bekrefte på oppsigelse) før søknaden i det hele tatt ble behandlet.

"Dersom personen som søker om startlån har forbruksgjeld/annen gjeld, må vedkommende kunne betjene denne i tillegg til fremtidige boutgifter og samtidig ha nok igjen å leve for. Startlån kan eventuelt løpe avdragsfritt inntil annen gjeld er nedbetalt. Dette vil ofte kreve oppfølging fra kommunen, for å sørge for at gjelden nedbetales som avtalt."

https://www.husbanken.no/bransje/lan-og-tilskudd/veileder-laan/5-2-hvem-kan-fa-startlan/

Den aktuelle kommune kan ha egne måter å vurdere visse aspekter av søknaden, men dette er anbefalinger fra Husbanken.

Skrevet
Gregarious skrev (5 timer siden):

"Dersom personen som søker om startlån har forbruksgjeld/annen gjeld, må vedkommende kunne betjene denne i tillegg til fremtidige boutgifter og samtidig ha nok igjen å leve for. Startlån kan eventuelt løpe avdragsfritt inntil annen gjeld er nedbetalt. Dette vil ofte kreve oppfølging fra kommunen, for å sørge for at gjelden nedbetales som avtalt."

https://www.husbanken.no/bransje/lan-og-tilskudd/veileder-laan/5-2-hvem-kan-fa-startlan/

Den aktuelle kommune kan ha egne måter å vurdere visse aspekter av søknaden, men dette er anbefalinger fra Husbanken.

Høres ut som min kommune har/hadde noen særregler da isåfall. Jeg hadde ingenting utestående på disse kontiene heller, men måtte allikevel si de opp :vetikke:

Skrevet

Søk. Jeg fikk nå i april, men har ikke lån fra før. Fikk 4.5 mill med lønn på 450k.

Over 50 år og fastrente i 10 år. Lykke til.

Anonymkode: 81e04...a26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...