Gå til innhold

Baby 7 muligens brystvegring, skremt under amming da jeg ble bitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som har opplevd dette? Hun har ikke blitt før, så jeg var ikke forberedt på det i det hele datt, skvatt ordentlig og skreik til på impuls. Hun kikket på meg noen sekunder før hun begynte å gråte, ble sikkert kjemperedd stakkars liten 🙁

Fikk ammet henne greit i 18tiden, men da hun skulle ha i 21tiden avbrøt hun plutselig og skreik lenge, av og på nå i over 3 timer. Gnir seg i øynene mens hun hyler og virker overtrøtt. 2 øvre fortenner på gang som synes gjennom gommene, så det kan kanskje være hun bare har veldig vondt? Har da alltid klart å roe henne ned med melk, nå vil hun ikke ha det på 3 timer og jeg føler bare panikk over at jeg har traumatisert henne siden jeg skrek (det var ikke noe sint skrik, men høyt bare) og at hun ikke vil ammes igjen.

Nå har det vært stille 10 minutter der ute i stua, så jeg tror hun sovnet oppå pappaen, men er redd det blir baluba med en gang hun kommer inn til meg. (Vi samsover og hun nattammes vanligvis)

Anonymkode: 620f3...41f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldre søsken hadde også totalt raseriutbrudd med hyling, høy gråt og smelling rett før leggetiden deres, så det kan kanskje ha noe med saken å gjøre? 

Jeg bare forstår ikke, hun har latt seg roe ned ved puppen hver kveld i 7 måneder og pleier aldri å skrike så mye så man blir jo stresset.

Skrevet

Hun reagerer sikkert på stresset ditt.

Hun husker sikkert ikke engang at hun ble skremt for x antall timer siden, det går helt sikkert bra.

Det er muligens en kombinasjon av tenner, ditt stress og overtrøtt som gjør at hun skriker? 

Anonymkode: 70c8c...db0

Skrevet

Takk for svar, og ja - jeg forstår det veldig hvis stresset mitt spiller inn, for jeg er stressa! Jeg skulle jo gå og legge meg, men finner ikke roen. Nå hører jeg gråt igjen, og vil bare hun skal ta litt melk og roe seg ned, og sove søtt igjen 😩

Skrevet

Da hun ble ammet 21 sist, spyttet hun plutselig ut, rullet til mageleie og gulpet opp litt, jeg flyttet henne forsiktig bort fra sølet og det var da skrikingen begynte. Noe så rart, alt var jo ok før dette!

Skrevet

Måtte stå opp 4 for å håndmelke to steinharde bryst, hun skrek da jeg prøvde å tilby. Hun våknet nå i ganske godt humør, men melk skal hun ikke ha. Vi andre har vært syke noen dager hvis dette kan ha noe å si, kanske hun er syk selv og ikke orker å die?

Skrevet

Synes det er godt gjort at du ikke har opplevde dette før når du står med den syvende babyen.

Anonymkode: 86a2e...5e1

Skrevet

Haha jeg oppdaget det nettopp selv 🤣🤣 7 måneder så klart. Og hun har endelig begynt å la seg amme igjen ,💗

• Hjerte 1
Skrevet

Mer eller mindre alle som ammer har på minst ett tidspunkt hylt ut i smerte over en baby som biter/drar i puppen. Det er helt normalt. Og de fleste babyer får ikke brystvegring av det. 

Anonymkode: 7de24...b2a

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mer eller mindre alle som ammer har på minst ett tidspunkt hylt ut i smerte over en baby som biter/drar i puppen. Det er helt normalt. Og de fleste babyer får ikke brystvegring av det. 

Anonymkode: 7de24...b2a

Tusen takk for svar. Ja man kan tro mye rart når sånne ting skjer, og føle det er noe en selv har gjort når den ellers harmoniske babyen som alltid roer seg ved puppen, holder på sånn nesten et halvt døgn 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...