AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #1 Del Skrevet 30. august 2022 Jeg tenkte jeg skulle prøve med temping neste prøverunde. Jeg har prøvd eggløsningstester, men syns ikke det var veldig til hjelp. Jeg fikk fast smilefjes på Clearblue, uten at eggløsningen skjedde. Fulgte opp med strimler, og fant ut at eggløsning trolig skjedde mye senere... Og ganske sent egentlig - i og med at mensen kom 3-4 dager for sent også. Så jeg tenkte jeg skulle prøve temping for første gang. Men hvordan fungerer det? Måler jeg bare normaltemperaturen min om morgenen før eggløsning og ser hva som er min normal? Jeg har lest at økt kroppstemperatur skjer _etter_ eggløsning. Så man bør vel ta legge inn aksjer hele perioden likevel. For det kan vel være for sent når temperaturen har økt? Anonymkode: 3cf4a...f7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slaskepott Skrevet 31. august 2022 #2 Del Skrevet 31. august 2022 (endret) For å tempe trenger du et termometer med to desimaler, og en form for loggsystem. Det trenger ikke være mer avansert enn et ark, men jeg vil anbefale f.eks. Fertility friend. Du måler basaltemperaturen din hver dag; altså liggende i senga etter minst fire timers sammenhengende hvile. For noen er det nødvendig å måle til ca samme tid hver dag, mens for andre holder det med tilstrekkelig hvile først. Temperaturen måles enten under tunga, vaginalt eller rektalt. Det er viktig at du bruker samme målemetode gjennom hele syklusen. Basaltemperaturen kan variere fra syklus til syklus, det er stigningen etter eggløsningen i hver syklus som er interessant. Temping kan gi deg god informasjon om når du har hatt eggløsning, og hvor lang lutealfasen din er, men kan i liten grad forutse når eggløsningen skjer. Rennende blank og glatt utflod, og eggehvitelignende utflod som lar seg strekke mellom fingrene (eggløsningsslim) er gode indikatorer på at eggløsningen nærmer seg. Ettersom egget vanligvis går til grunne ca et døgn etter eggløsning, så har det dessverre liten hensikt å vente til temperaturøkningen kommer med å ha sex. I startfasen kan det derfor være lurt å kombinere eggløsningstester med temping inntil du kjenner syklusen din bedre. Om dere begynner å ha sex når du har sluttet å blø, og fortsetter med samleie annenhver dag fram til du har hatt et tydelig temperaturskifte og minst tre-fire høye temperaturer, bør dere ha gode sjanser til å treffe eggløsningen selv om du ikke har full kontroll på når den kommer. Lykke til! ❤️ Endret 31. august 2022 av Slaskepott Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 31. august 2022 #3 Del Skrevet 31. august 2022 www.ovusense.com Jeg brukte denne. Med denne må du ikke tempe på samme tid ...du kan våkne når du vil og så conntectr du denne til mobilen din og ettervært vil den fortelle deg når du vil få eggløsning og når du har hat det. Denne koster litt..men mye mindre stress og så vert det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #4 Del Skrevet 31. august 2022 Tusen takk for god hjelp ❤️ Anonymkode: 3cf4a...f7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 2. september 2022 #5 Del Skrevet 2. september 2022 Les - og gjerne delta i denne tråden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå