Gå til innhold

Alle skal ha noe av kroppen min..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to små barn som ønsker masse nærhet. De liker å klemme og kose, stryke på meg og ligge inntill veldig mye.  Det er veldig hyggelig, men også noen ganger litt mye. 

Også har du mannen min. Som er som en utsultet ulv som også skal ta på kroppen min tiø enhver tid. Og når ungene endelig er i seng, så skal han ligge ved siden av meg og ta på meg.. og helst mer

Jeg får fnatt! La meg ha kroppen min i fred snart! alle skal ha noe av meg hele tiden. 

Nå er vi på ferie og jeg blir tatt på 24/7! 😤

Anonymkode: 81903...9e7

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg har to små barn som ønsker masse nærhet. De liker å klemme og kose, stryke på meg og ligge inntill veldig mye.  Det er veldig hyggelig, men også noen ganger litt mye. 

Også har du mannen min. Som er som en utsultet ulv som også skal ta på kroppen min tiø enhver tid. Og når ungene endelig er i seng, så skal han ligge ved siden av meg og ta på meg.. og helst mer

Jeg får fnatt! La meg ha kroppen min i fred snart! alle skal ha noe av meg hele tiden. 

Nå er vi på ferie og jeg blir tatt på 24/7! 😤

Anonymkode: 81903...9e7

Du får gjør som katten når hun blir sliten av kattungemaset. Hun freser og gir dem en dask med labben😉

Anonymkode: 41179...b51

• Liker 1
Skrevet

Men kjære deg! Det er lov å si nei. Både til mann og barn. Si barna må kose litt med pappa også. Det er din kropp og den eier du. Si til mannen at det faktisk blir for mye, så om han vil kose så må han avlaste noe av kosen med barna ellers er det faktisk ikke nok igjen. 

Anonymkode: f235c...522

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette er et kjent dillemma som svært mange kvinner med babyer kjenner seg igjen i og de kunne nok ikke beskrevet situasjonen bedre.

Ja vi FÅR fnatt😅

Det står en del skriv om dette på nett og jordmødre og helsesøstre tar også tak i det og setter fokus på det i nyere tid.

En viktig ting å huske på er at alle mennesker har behov for oxytocin. ‘Kjærlighetshormonet’. Det utløses i svært stor grad hos mor ifm amming og nærhet til baby. Vi har dermed store mengder av dette hormonet i kroppen vår, ihvertfall første året med baby. Mannen får jo ikke dette i samme grad, i tillegg sikkert mindre fra partneren som har nok med babyen. Dermed blir han nok litt ‘utsultet’ på oxytocin selv. Så det er nok ikke så lett for mannen heller.

Jeg ville nok likevel forklart ham situasjonen som den er. Kroppen og hormonene dine prioriterer babyen nå. Du er sliten og du er sliten i kroppen. Du elsker ham, men kroppen din har behov for mer hvile nå mellom ammeøktene og kosen med baby. Du har rett og slett ikke like mye lyst på sex nå. Sørg likevel for å betrygge ham med at det mest sannsynlig bare er en fase. 

Og kanskje du kan overføre litt oxytocin til ham uten sex? En god klem før middagen, kanskje et lite uventet kyss og andre små hverdagslige oppmerksomheter som bekrefter ham.

Anonymkode: 75788...d65

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er et kjent dillemma som svært mange kvinner med babyer kjenner seg igjen i og de kunne nok ikke beskrevet situasjonen bedre.

Ja vi FÅR fnatt😅

Det står en del skriv om dette på nett og jordmødre og helsesøstre tar også tak i det og setter fokus på det i nyere tid.

En viktig ting å huske på er at alle mennesker har behov for oxytocin. ‘Kjærlighetshormonet’. Det utløses i svært stor grad hos mor ifm amming og nærhet til baby. Vi har dermed store mengder av dette hormonet i kroppen vår, ihvertfall første året med baby. Mannen får jo ikke dette i samme grad, i tillegg sikkert mindre fra partneren som har nok med babyen. Dermed blir han nok litt ‘utsultet’ på oxytocin selv. Så det er nok ikke så lett for mannen heller.

Jeg ville nok likevel forklart ham situasjonen som den er. Kroppen og hormonene dine prioriterer babyen nå. Du er sliten og du er sliten i kroppen. Du elsker ham, men kroppen din har behov for mer hvile nå mellom ammeøktene og kosen med baby. Du har rett og slett ikke like mye lyst på sex nå. Sørg likevel for å betrygge ham med at det mest sannsynlig bare er en fase. 

Og kanskje du kan overføre litt oxytocin til ham uten sex? En god klem før middagen, kanskje et lite uventet kyss og andre små hverdagslige oppmerksomheter som bekrefter ham.

Leste innlegget ditt igjen nå. Ser dette handler om små barn, ikke baby som ammer;) Uansett handler det om de samme tingene. 

Det er vanskelig å si nei når barna søker kjærlighet og trygghet. Men til mannen din får du uansett si det til som det er. Du må få litt pauser og få ha kroppen din helt i fred innimellom.

Du har rett og slett fått en overdose på oxytocin🙃

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen, og på toppen av det har jeg en liten hund som vil ligge i armkroken hele kvelden når ungene sover🙄 For all del, masse kjærlighet fra alle kanter, men av og til vil jeg ha begge armene fri, og ikke bli klenget på🙈 får fnatt jeg og.

Anonymkode: 02946...ff1

• Liker 1
Skrevet

Du kan la han kjøre fra seg med noen andre. Vinn-vinn. Lettere å finne noen på ferie enn hjemne

Anonymkode: 4c44d...c4d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Her må du selv ta ansvar, ikke sitt her på KG med slik "stakkars meg" skvip. Gi barna til han og la de klenge på han noen timer. Ta deg en luftetur alene og bygg deg selv opp. Så kommer du hjem til en pottsur mann som ikke gidder verken se eller ta på deg. 

Vinn vinn 🙂 Og småbarnslivets gleder. 

Anonymkode: c27af...4d1

• Nyttig 1
Skrevet

1. Småbarn som vil være inntil hele tiden er ganske kortvarig. Du vil savne det når de blir skolebarn og ikke er så klengete mer.

2.Mannen din trenger ikke å ta så mye på kroppen din. Han vil ha utløsning. Du kan fint runke han eller gi en blowjob og han er ikke klengete etter det.

Anonymkode: f8d1d...5f4

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

1. Småbarn som vil være inntil hele tiden er ganske kortvarig. Du vil savne det når de blir skolebarn og ikke er så klengete mer.

2.Mannen din trenger ikke å ta så mye på kroppen din. Han vil ha utløsning. Du kan fint runke han eller gi en blowjob og han er ikke klengete etter det.

Anonymkode: f8d1d...5f4

Mannen min vil ha enda mer kos etter sex, så ditt punkt nr. 2 er så absolutt ingen universell sannhet altså.

Anonymkode: 2eff0...06a

Skrevet

Kjenner på det samme, og det gjør veldig, veldig mange andre også. Folk har ulikt behov for fysisk kontakt, og ulikt behov for å SLIPPE fysisk kontakt. 

Jeg er ikke en fysisk person. Jeg er ikke en klemmer. Jeg liker ikke masse fysisk kontakt. 

Og ja, det er vanskelig når ungene "kneker" (som jeg føler det som), skal sitte på fanget, heeeeeelt inntil, og når de endelig er i seng vil mannen sitte i armkroken foran tv'en og sove i skje... 

Jeg setter grenser. Det er jeg nødt til. I alt for lang tid presset jeg meg til å holde ut, med sammenbitte tenner, så lenge jeg klarte før jeg eksploderte tilsynelatende ut av det blå. Nå har jeg lært at det beste er å sette grenser, og si ifra FØR jeg klikker. 

"Jeg har ikke lyst til å kose akkurat nå, jeg trenger ha kroppen min litt i fred" går faktisk an å si til små barn også. De lærer i bhg mye om det å sette grenser for egen kropp, og om du setter grenser for dem, så er du et godt eksempel på hvordan det gjøres, og en bekreftelse på at det er lov. 

Samme med mannen, det er lov å si at akkurat nå trenger jeg litt rom. Vi kan være i nærheten av hverandre uten å fysisk kose, vi kan ha det koselig sammen uten fysisk kos.

Anonymkode: cc30f...515

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...