AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #1 Skrevet 30. august 2022 Har tenkt jeg skal prøve svøping på babyen. Noen med erfaring? svøper dere om natta eller på dagsoving og? I vogna på trilletur? Anonymkode: 93d08...f79
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #2 Skrevet 31. august 2022 Svøping er det en del som har nytte av, bare vær oppmerksom på at det er begrenset hvor lenge man kan gjøre det ettersom man skal slutte med det så snart babyen viser tegn til å rulle. Dvs. noen får bare brukt det i noen uker. Anonymkode: 489ea...c8a
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #3 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Svøping er det en del som har nytte av, bare vær oppmerksom på at det er begrenset hvor lenge man kan gjøre det ettersom man skal slutte med det så snart babyen viser tegn til å rulle. Dvs. noen får bare brukt det i noen uker. Anonymkode: 489ea...c8a Ja, det vet jeg. Førstemann vekket seg selv ofte med skvette-refleks så tenkte at nr 2 kunne jeg prøve å svøpe å se om det var godt mottatt. Anonymkode: 93d08...f79
jaromei Skrevet 31. august 2022 #4 Skrevet 31. august 2022 Jeg svøpte i nesten 3 måneder. Stort sett kun på natt, og i vogna på dagtid. Ellers fikk han bevege seg mer fritt når han var våken. Hvis han sov på meg, så lot jeg også vær å svøpe, da han som regel sov bedre på meg uansett. Svøping er veldig kjekt! Jeg svøpte nr. 2 mer enn nr. 1, og nr. 2 sov bedre som baby, rett og slett. 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #5 Skrevet 31. august 2022 Må det avvennes? Anonymkode: 7122e...6e6
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #6 Skrevet 31. august 2022 Anbefaler å se den ene filmen til Barselhjelpen om svøping på Instagram, hun viser hvordan man gjør det der. Fungerte veldig bra på min sønn de første mnd’ene om natta 🙂 Anonymkode: 1d5b7...7d7 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #7 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Må det avvennes? Anonymkode: 7122e...6e6 Ja, det må det for noen. Hvis de er vant til å ligge tett omsvøpt så kan det være en overgang til å ikke være det. Og ja, man må slutte med svøping på et tidspunkt fordi det øker faren for kvelning/krybbedød dersom babyen er tett svøpt og klarer å snu seg. Anonymkode: 489ea...c8a
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #8 Skrevet 31. august 2022 Vi svøpte på natten, men ikke på dagtid, hverken når hun sov i vognen eller på oss. Fin måte å gjøre forskjell på natt-og dagsoving. Vi svøpte til rundt 3mnd, begynte med nattpose, det var en fin overgang😊 Anonymkode: c3a3c...fea
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #9 Skrevet 31. august 2022 Prøvde svøping en periode hun sov veldig urolig og ikke fant roen. Hun likte det ikke. Dessuten fikk jeg dårlig samvittighet fordi det ser ut som en tvangstrøye😂 Anonymkode: 81bc2...056
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #10 Skrevet 1. september 2022 De svøpte på barsel og Nyfødtintensiven, og jeg så hvordan det roet babyene mine, så det fortsette jeg med hjemme. Desverre har babyene mine rullet seg over på siden tidlig, så vi måtte stoppe etter noen uker. Den premature babyen min kunne hatt godt av lengre svøping, for hun brukte lang tid før skvette-refleksen ble borte. I vogna er ikke behovet for støping så stort, for det er ganske trangt. Det blir derfor mest om natta hos oss. Anonymkode: df95b...4ae
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #11 Skrevet 1. september 2022 Vi svøpte både ved dagsoving og nattsoving. Det hjalp mye da baby ofte vekket seg selv ved å skvette til. Vi sluttet gradvis. Først på dagtid, også begynte vi å ta baby ut av svøpingen da vi gikk og la oss. Da var det ikke noe problem da vi til slutt ikke svøpte ved legging i det hele tatt. Anonymkode: 81673...a50
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #12 Skrevet 1. september 2022 Vi svøpte på natta. Eldstemann var helt spinnvill, så til ham brukte vi en love to dream-drakt. Yngstemann svøpte vi i et teppe etter den metoden vi lærte på sykehuset. Var ikke noe problem å avvenne dem. Anonymkode: 0c67b...c26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå