Gå til innhold

Bryllup med amerikansk og norsk familie

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten er amerikansk og min familie norsk.. og vi bor i Norge mens hele hans familie i USA. Hva hadde dere gjort? Bryllup i Norge siden vi bor her? To bryllup? Håpe på at flest mulig kommer selvom det er flere i begges familie med problemer med beina som ville fått det veldig ubehagelig på fly… noen i min familie har også ikke råd til flytur over dammen (vi kunne nok hjulpet til med det riktignok)

Anonymkode: 8203f...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bryllup et sted, resepsjon det andre. Enklest for folk flest. De aller viktigste familiemedlemmer (e.g. foreldre) kan evt. være med begge steder.  

Anonymkode: 4fd51...e13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bryllup et sted, resepsjon det andre. Enklest for folk flest. De aller viktigste familiemedlemmer (e.g. foreldre) kan evt. være med begge steder.  

Hva er resepsjon? 

Anonymkode: 0c687...da4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Kjæresten er amerikansk og min familie norsk.. og vi bor i Norge mens hele hans familie i USA. Hva hadde dere gjort? Bryllup i Norge siden vi bor her? To bryllup? Håpe på at flest mulig kommer selvom det er flere i begges familie med problemer med beina som ville fått det veldig ubehagelig på fly… noen i min familie har også ikke råd til flytur over dammen (vi kunne nok hjulpet til med det riktignok)

Anonymkode: 8203f...345

Island? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hatt vielse og fest i det landet som er lettest, billigst for dere, også hatt en hyggelig samling/fest i det andre landet med de i nær familie som ikke kunne komme i bryllupet. Hvis dere er religiøse kan man jo ha en vielse ett sted og en velsignelse et annet hvis man ønsker en seremoni rundt.

Anonymkode: 828e6...ad9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/30/2022 at 11:24 PM, AnonymBruker said:

Hva er resepsjon? 

Festen tror jeg. 

Anonymkode: 983c0...2ed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg synes Island var et godt forslag. 

Ellers ville jeg hatt bryllupet i USA, og en fest i Norge etterpå

Anonymkode: 042ed...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/30/2022 at 11:24 PM, AnonymBruker said:

Hva er resepsjon? 

I bryllupsammenheng brukes det normalt om en bryllupsfest som ikke holdes i umiddelbar forlengelse av vielsen. Jeg foreslo bryllup (vielse og fest) i et land og resepsjon (fest) i det andre, for gjestene fra de respektive land. Man kan også kalle det å ha to bryllupsfester. Det var bare for å presisere at jeg ikke mente man skulle ha to vielser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...