Gå til innhold

Bryllup med amerikansk og norsk familie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten er amerikansk og min familie norsk.. og vi bor i Norge mens hele hans familie i USA. Hva hadde dere gjort? Bryllup i Norge siden vi bor her? To bryllup? Håpe på at flest mulig kommer selvom det er flere i begges familie med problemer med beina som ville fått det veldig ubehagelig på fly… noen i min familie har også ikke råd til flytur over dammen (vi kunne nok hjulpet til med det riktignok)

Anonymkode: 8203f...345

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bryllup et sted, resepsjon det andre. Enklest for folk flest. De aller viktigste familiemedlemmer (e.g. foreldre) kan evt. være med begge steder.  

Anonymkode: 4fd51...e13

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bryllup et sted, resepsjon det andre. Enklest for folk flest. De aller viktigste familiemedlemmer (e.g. foreldre) kan evt. være med begge steder.  

Hva er resepsjon? 

Anonymkode: 0c687...da4

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Kjæresten er amerikansk og min familie norsk.. og vi bor i Norge mens hele hans familie i USA. Hva hadde dere gjort? Bryllup i Norge siden vi bor her? To bryllup? Håpe på at flest mulig kommer selvom det er flere i begges familie med problemer med beina som ville fått det veldig ubehagelig på fly… noen i min familie har også ikke råd til flytur over dammen (vi kunne nok hjulpet til med det riktignok)

Anonymkode: 8203f...345

Island? 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville hatt vielse og fest i det landet som er lettest, billigst for dere, også hatt en hyggelig samling/fest i det andre landet med de i nær familie som ikke kunne komme i bryllupet. Hvis dere er religiøse kan man jo ha en vielse ett sted og en velsignelse et annet hvis man ønsker en seremoni rundt.

Anonymkode: 828e6...ad9

• Liker 2
Skrevet
On 8/30/2022 at 11:24 PM, AnonymBruker said:

Hva er resepsjon? 

Festen tror jeg. 

Anonymkode: 983c0...2ed

• Liker 1
Skrevet

jeg synes Island var et godt forslag. 

Ellers ville jeg hatt bryllupet i USA, og en fest i Norge etterpå

Anonymkode: 042ed...a64

Skrevet
On 8/30/2022 at 11:24 PM, AnonymBruker said:

Hva er resepsjon? 

I bryllupsammenheng brukes det normalt om en bryllupsfest som ikke holdes i umiddelbar forlengelse av vielsen. Jeg foreslo bryllup (vielse og fest) i et land og resepsjon (fest) i det andre, for gjestene fra de respektive land. Man kan også kalle det å ha to bryllupsfester. Det var bare for å presisere at jeg ikke mente man skulle ha to vielser. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...