Gå til innhold

Misfornøyd med resultat på håndverkerjobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en elektriker her til å lage tre nye stikkontakter. Jeg var hjemme mens han var her, men de siste 15-20 min. satt jeg i et telefonmøte. Han var ferdig nesten en halvtime før han trodde at han skulle være ferdig, så derfor satt jeg fortsatt i telefonen da han dro. Fikk dermed ikke gått over arbeidet med ham, så det tar jeg på min kappe.  

Da møtet mitt var ferdig sjekket jeg de nye stikkontaktene og fikk bakoversveis. Det ser ikke pent ut.
Han har laget et hull i veggen for å trekke ledning enda jeg viste ham hvor ledningshullet er. Og hullet han har laget er unødvendig stort, og virkelig ikke pent. 
To av stikkontaktene er i tillegg plassert 10-20 cm bortenfor avtalt sted. Jeg sa tydelig i fra på forhånd at de måtte plasserer slik og slik pga. nytt skap som skal monteres. Nå står stikkontaktene i veien for skapet.  

Jeg er veldig misfornøyd, og ønsker at de skal komme tilbake og fikse dette. Men daglig leder svarer meg ikke på telefon eller mail. Eneste jeg har fått er en kort SMS om at de er ferdig med oppdraget så han ber meg slutte å kontakte ham.  
Hva gjør jeg nå? Må jeg bare godta den stygge jobben?

Anonymkode: 6ee2a...245

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har vel ikke betalt enda? Skriv med om at du holder tilbake betalingen til de har levert som avtalt.

Anonymkode: 58ec5...76d

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du har vel ikke betalt enda? Skriv med om at du holder tilbake betalingen til de har levert som avtalt.

Anonymkode: 58ec5...76d

Jo, jeg betalte for fakturaen hadde så kort frist at jeg ikke turte å drøye betalingen, pluss at jeg fikk jo ikke svar når jeg sendte mail eller ringte. 

Skrevet

La meg gjette, «Mitt anbud»?

• Liker 1
Skrevet
spinner skrev (2 timer siden):

La meg gjette, «Mitt anbud»?

Eller billig elektriker som verken snakker norsk eller som forholder seg til norske regler. 

Anonymkode: 648b7...b29

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg hadde en elektriker her til å lage tre nye stikkontakter. Jeg var hjemme mens han var her, men de siste 15-20 min. satt jeg i et telefonmøte. Han var ferdig nesten en halvtime før han trodde at han skulle være ferdig, så derfor satt jeg fortsatt i telefonen da han dro. Fikk dermed ikke gått over arbeidet med ham, så det tar jeg på min kappe.  

Da møtet mitt var ferdig sjekket jeg de nye stikkontaktene og fikk bakoversveis. Det ser ikke pent ut.
Han har laget et hull i veggen for å trekke ledning enda jeg viste ham hvor ledningshullet er. Og hullet han har laget er unødvendig stort, og virkelig ikke pent. 
To av stikkontaktene er i tillegg plassert 10-20 cm bortenfor avtalt sted. Jeg sa tydelig i fra på forhånd at de måtte plasserer slik og slik pga. nytt skap som skal monteres. Nå står stikkontaktene i veien for skapet.  

Jeg er veldig misfornøyd, og ønsker at de skal komme tilbake og fikse dette. Men daglig leder svarer meg ikke på telefon eller mail. Eneste jeg har fått er en kort SMS om at de er ferdig med oppdraget så han ber meg slutte å kontakte ham.  
Hva gjør jeg nå? Må jeg bare godta den stygge jobben?

Har du ikke brukt en autorisert, fagkyndig elektriker? Hvis ja, så klager du til sjefen hans. Hvis ikke, har du nok ikke så mye å stille opp med dessverre.

Anonymkode: cdf4c...6b1

Skrevet

Jeg fikk anbefalt firmaet av en tidligere nabo. Har ingen grunn til ikke å stole på han som anbefalte meg firmaet. 
Vet ikke hvordan jeg eventuelt kunne ha sjekket opp firmaet på forhånd? 
Hvordan kan jeg sjekke hvorvidt elektrikeren er autorisert? 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg fikk anbefalt firmaet av en tidligere nabo. Har ingen grunn til ikke å stole på han som anbefalte meg firmaet. 
Vet ikke hvordan jeg eventuelt kunne ha sjekket opp firmaet på forhånd? 
Hvordan kan jeg sjekke hvorvidt elektrikeren er autorisert? 

Søk på autorisert elektriker,  da finner du informasjon om elvirksomhetsregisteret. Elvirksomhetsregisteret

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...