AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #1 Skrevet 30. august 2022 Hei, Har gått med en fot som er konstant nummen og prikker i snart fire måneder. Har også smerter nedover benet som kommer og går. Virker som det er verre på kvelden, men nummenheten er tilstede fra morgen. Har vært hos fastlegen som tenker det må være muskler som setter nerven i klem. Legen råder til massasje, som kan være greit å prøve ut. Men hvordan vite hvilken muskel det er som klemmer? Er det noen andre som har hatt det samme og som har tips til ting man kan gjøre selv for å bli bedre? Anonymkode: 29db4...a1d
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #2 Skrevet 30. august 2022 Hadde det samme. Jeg hadde også stråling nedover i beinet nå jeg lå ned. Tre år siden. I mitt tilfelle var det en kreftsvulst i nerven, men jeg var også utsatt for å få denne typen kreft pga underligende diagnose. Kanskje du kan få henvisning til MR eller CT for å se om det er nerver i klem? Anonymkode: 0a781...cc3 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #3 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hadde det samme. Jeg hadde også stråling nedover i beinet nå jeg lå ned. Tre år siden. I mitt tilfelle var det en kreftsvulst i nerven, men jeg var også utsatt for å få denne typen kreft pga underligende diagnose. Kanskje du kan få henvisning til MR eller CT for å se om det er nerver i klem? Anonymkode: 0a781...cc3 Uff, det høres ikke ut som noen hyggelig oppdagelse. Men godt den ble oppdaget likevel og forhåpentligvis fjernet. Håper det går bra med deg nå? Hvordan fant de den? Jeg har tatt MR, men det var av ryggraden og ikke beinet. Der fant de forsovidt ingenting som lå i klem. Så om det er noe klem så må det være et sted på veien fra ryggrad til foten. Vet ikke om jeg kan be om mer undersøkelse... TS Anonymkode: 29db4...a1d
___yyy___ Skrevet 30. august 2022 #5 Skrevet 30. august 2022 Bestill time hos kiropraktor, det kan være noe i klem i bekkenet f.eks. som kan korrigeres. 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #6 Skrevet 30. august 2022 Piriform stretch… google it 😉 Anonymkode: 8ffa8...3d6 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #7 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, Har gått med en fot som er konstant nummen og prikker i snart fire måneder. Har også smerter nedover benet som kommer og går. Virker som det er verre på kvelden, men nummenheten er tilstede fra morgen. Har vært hos fastlegen som tenker det må være muskler som setter nerven i klem. Legen råder til massasje, som kan være greit å prøve ut. Men hvordan vite hvilken muskel det er som klemmer? Er det noen andre som har hatt det samme og som har tips til ting man kan gjøre selv for å bli bedre? Anonymkode: 29db4...a1d Ta deg en time hos en profesjonell massør, det er utrolig vanskelig å massere seg selv. Anonymkode: 6b978...959 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #8 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Piriform stretch… google it 😉 Anonymkode: 8ffa8...3d6 Ja! Dette funker fjell! Jeg gikk til massør pga isjas og nummenhet nedover beinet. Han viste meg flere gode øvelser for å strekke piriforurmus. Disse gjør jeg hver dag og er nå nesten smertefri! Anonymkode: 6b978...959 1
Forundret.. Skrevet 30. august 2022 #9 Skrevet 30. august 2022 Jeg har også hatt noe nummenhet, spesielt på yttersiden av høyre kne og nedover. Jeg fikk der etter siste graviditet. Nå for tiden så føler jeg at det kryper noe på føttene mine. Jeg tenker som oftest at det er flue, veps eller noe sånt. Men når jeg ser ned er det aldri noe der.. 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #10 Skrevet 31. august 2022 Takk for mange gode svar og tips😊. Da tror jeg første steget mitt blir å prøve kiropraktor (har ikke vert hos en enda), og så prøve å tøye piriformi selv (hadde ikke hørt om den metoden før) + gå til en profesjonell massør som kan litt om problematikken. Enig at det er vanskelig å få massert selv 😆 Anonymkode: 29db4...a1d 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #11 Skrevet 31. august 2022 Forundret.. skrev (19 timer siden): Jeg har også hatt noe nummenhet, spesielt på yttersiden av høyre kne og nedover. Jeg fikk der etter siste graviditet. Nå for tiden så føler jeg at det kryper noe på føttene mine. Jeg tenker som oftest at det er flue, veps eller noe sånt. Men når jeg ser ned er det aldri noe der.. Wow! Dette har jeg også! Vet du hva det kommer av? Anonymkode: 6b978...959
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #12 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hei, Har gått med en fot som er konstant nummen og prikker i snart fire måneder. Har også smerter nedover benet som kommer og går. Virker som det er verre på kvelden, men nummenheten er tilstede fra morgen. Har vært hos fastlegen som tenker det må være muskler som setter nerven i klem. Legen råder til massasje, som kan være greit å prøve ut. Men hvordan vite hvilken muskel det er som klemmer? Er det noen andre som har hatt det samme og som har tips til ting man kan gjøre selv for å bli bedre? Anonymkode: 29db4...a1d Har du gått til fysioterapeut? Dette høres da ut som en helt «enkel» sak med noe ute av stilling i området hofte/bekken som fører til nerver i klem. Vår første tanke bør vi mistenker at noe er galt i muskel/skjelettet er å gå til fysioterapeut, ikke lege. Slik du går til optiker, ikke lege, når du ser dårlig. Anonymkode: 937e2...6e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå