Gå til innhold

Tallinn

Gjest Markblomsten

Anbefalte innlegg

Gjest Markblomsten

Er det noen her som har vært i Tallinn og har erfaringer med hotellet Three Sisters i Tallinn eller GO Spa Hotel på øya Saaremaa?

Hvordan er egentlig klimaet der i midten av juli?

Og ca hva ligger mat/drikke-prisene på?

Dette bla mange spørsmål...

...håper på noen svar :)

Endret av Markblomsten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan svare på følgende:

Prisnivå: ca halvparten av norske priser. restauranter.

Klima i juli: forvent deg ikke sol og varme. Det gjorde jeg, og pakket bagen etter norske sommerforhold, men jeg HUTRET OG FRØS de 4 dgr jeg var der :(

Kanskje maks uheldig ja...men bare husk å ta m litt av hvert og ikke bare sommerklær...For er du uheldig er det pyton å vandre rundt i surt og kaldt høstvær m sommerklær...

Tips: spis kaker hvis du liker det! Det er et hav av utvalg og billig, ca 15-20 kr kakestykket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Meg_*
;) Hei var i Tallin i mars i år , prisene på klær og div. var ca 10% under de norske, i gamlebyen er det billige linduker, og strikkete tøfler og luer som er tovet. du bør absolutt innom gamlebyen, veldig koselig, spis på den russiske restauranten som ligger på torget. :sjenert: selve Tallin var ikke noe spesielt, grå og trist, men det er klart at om sommeren er det noe grønnere enn da vi var der. Skal du dit ha en fin tur, absolutt til å anbefale.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Klær varierer veldig i pris. Merkeklær har ofte lik pris som hjemme, men kjedebutikkene kan ha rimeligere klær. HVis du er liten i størrelsen, er det lett å finne klær.

spis på den russiske restauranten som ligger på torget. :sjenert:

De har veldig god mat, og er ikke så turistpreget. Maihkrav tror jeg den heter. ;) Ellers får du den desidert beste maten på Peppersack i gamlebyen, der er det helt fantastisk (mitt favorittsted). Olde Hansa må man ha med seg, men anbefale bare en lunsj der. Maten er ikke all verdens, dit går man pga atmosfæren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Markblomsten
Klær varierer veldig i pris.  Merkeklær har ofte lik pris som hjemme, men kjedebutikkene kan ha rimeligere klær.  HVis du er liten i størrelsen, er det lett å finne klær.

De har veldig god mat, og er ikke så turistpreget.  Maihkrav tror jeg den heter.  ;)  Ellers får du den desidert beste maten på Peppersack i gamlebyen, der er det helt fantastisk (mitt favorittsted).  Olde Hansa må man ha med seg, men anbefale bare en lunsj der.  Maten er ikke all verdens, dit går man pga atmosfæren.

*suger til meg informasjon om alle tips her*

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har du noe som heter Beer House, ligger i en av sidegatene til torget. Eneste mikrobryggeriet i Tallinn, ideelt for lunsj. Og grisebillig!

Rett over gata for Beer House ligger Kolde Notsu Körts, som serverer tradisjonell estisk mat. Kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så har du noe som heter Beer House, ligger i en av sidegatene til torget. Eneste mikrobryggeriet i Tallinn, ideelt for lunsj. Og grisebillig!

Rett over gata for Beer House ligger Kolde Notsu Körts, som serverer tradisjonell estisk mat. Kjempegodt!

Beer House anbefales ja, de har fantastisk middag også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...