Gå til innhold

Hva skal jeg servere til sønnens nye kjæreste og lille sønn på snart 2 år på søndagen? er så usikker, vet ikke hva så små barn liker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min største sønn på snart 25 traff ei jente i sommer med en liten sønn, nå skal vi endelig treffes, noe jeg gleder meg veldig til, tenkte og ha okse stek,men så tenker jeg på han lille, er vel kanskje ikke mat for han? er så lenge siden jeg hadde små, mine 3 er nå 25, 19 og 16

Anonymkode: 6d940...512

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pasta med tomatsaus/poteter i brun saus/ grønnsaksstaver/cherrytomater/små kjøttboller/fiskeboller/fiskepinner/ris…

Men det går fint å servere oksestek. Det må jo bare kuttes opp i mindre biter (som sikkert moren fikser)

Lykke til!🙂

Anonymkode: 7167f...2d8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Pasta med tomatsaus/poteter i brun saus/ grønnsaksstaver/cherrytomater/små kjøttboller/fiskeboller/fiskepinner/ris…

Men det går fint å servere oksestek. Det må jo bare kuttes opp i mindre biter (som sikkert moren fikser)

Lykke til!🙂

Anonymkode: 7167f...2d8

Tusen takk for svar, kan jo fikse litt annet til han

Skrevet

Hva med kjøttkaker i brun saus? Med kokte gulrøtter, rosenkål eller ertestuing? 

Anonymkode: 58391...fa2

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Min på 3 elsker sånn mat som kjøtt i brun saus og poteter,men han sliter noen ganger med steik. Det er lett tørt kjøtt,og tålmodigheten til å tygge er ikke der i like stor grad enda. Hva med kjøttkaker til den lille og oksestek til de store? Jeg hadde elsket å komme "hjem" til det på en søndagsmiddag😍

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg ville fått sønnen til å spørre kjæresten om hva yndlingsmaten til den lille er. På den måten får mini noe å spise som han liker og mammaen vil føle seg ekstra velkommen og senke skuldrene litt. Møte foreldre for første gang kan jo kjennes litt skummelt. 

• Liker 12
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Du, bare lag vanlig mat! Ungen spiser noe av det, mange barn liker bare ikke at det er blandet på fatet. Blir de krise kan ungen få ei brødskive :)

Anonymkode: 61e00...11d

• Liker 4
Skrevet

Du kan jo ringe til sønnen din og spørre om han lille er glad i mat, om han har noen yndlingsrett e.l.?

Oksestek med brun saus er jo veldig godt da! 😊 Er sausen hjemmelaget i tillegg så tenker mange barn liker det. Husker godt at jeg eeelsket det som barn. Moste potetene og dynket det i saus, selvfølgelig. Nommenom

• Liker 4
Skrevet
Turtellure12 skrev (Akkurat nå):

Du kan jo ringe til sønnen din og spørre om han lille er glad i mat, om han har noen yndlingsrett e.l.?

Oksestek med brun saus er jo veldig godt da! 😊 Er sausen hjemmelaget i tillegg så tenker mange barn liker det. Husker godt at jeg eeelsket det som barn. Moste potetene og dynket det i saus, selvfølgelig. Nommenom

ja er hjemmelaget saus og potetmos

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Spør sønnen hva ungen liker, så tilpasser du, Kjøttkaker syns jeg var et godt forsalg. 

Anonymkode: 0192d...c77

• Liker 5
Skrevet
TeamWP skrev (9 minutter siden):

Min på 3 elsker sånn mat som kjøtt i brun saus og poteter,men han sliter noen ganger med steik. Det er lett tørt kjøtt,og tålmodigheten til å tygge er ikke der i like stor grad enda. Hva med kjøttkaker til den lille og oksestek til de store? Jeg hadde elsket å komme "hjem" til det på en søndagsmiddag😍

Slik gjør vi det i vår familie. :) Min mor har alltid kjøttkaker (hjemmelaget eller kjøpt) i reserve til de små når hovedretten er kjøtt. Poteter, saus og kjøttkaker liker de fleste små. :) 

Anonymkode: 21ffe...607

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Slik gjør vi det i vår familie. :) Min mor har alltid kjøttkaker (hjemmelaget eller kjøpt) i reserve til de små når hovedretten er kjøtt. Poteter, saus og kjøttkaker liker de fleste små. :) 

... så kan dere andre ha oksestek. :) 

• Liker 4
Skrevet

Det er ikke treåringen du skal imponere, det er den nye kjæresten. Lag noe som er godt, skinkestek høres superdigg ut. 

Ha noe enkelt i bakhånd hvis treåringen slår seg vrang. En karbonade eller fiskekake. Og kanskje en liten is. 😊

Anonymkode: d7434...166

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Åå. Herlig! Som sagt, tror de fleste barn liker det. I verste fall kan du alltids kjøpe en pølsepakke å ha i kjøleskapet? 

• Liker 1
Skrevet

Jentungen vår hadde blitt sjarmert i senk om hun fikk servert skikkelig mat, guttungen derimot hadde fått spasmer. 

Hva med å spørre hva som faller i smak, det trygger sikkert også mor om hun vet at du vil servere ham noe han liker. 

Han kan jo alltids få en litt mer barnevennlig variant av det dere spiser hvis det ikke faller i smak hos ham. 

• Liker 1
Skrevet

Så snill du er som forbereder så godt! Håper dere koser dere skikkelig når dagen kommer ❤️

• Liker 4
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bare sånn til info, så er det mange små barn som ikke er begeistret for poteter og saus lenger. De er bare ikke vant til saus, fordi foreldrene ikke lager det. 

Anonymkode: d7434...166

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville også kontaktet sønnen og spurt hva barnet liker. Mange barn er litt sære i den alderen, og det kan godt hende det er mer enn nok for han å få ett par pølser som han kan dyppe i ketchup. Så kan dere voksne ha oksestek, og barnet kan smake om han vil.

Anonymkode: 2a73b...bab

• Liker 1
Skrevet
Turtellure12 skrev (1 minutt siden):

Åå. Herlig! Som sagt, tror de fleste barn liker det. I verste fall kan du alltids kjøpe en pølsepakke å ha i kjøleskapet? 

Ja det var en lur ide, har ikke tenkt tanken engang

• Liker 1
Skrevet

Ungen spiser nok oksestek, evt poteter, saus og gulrøtter

Men er du usikker kan du jo ha noen kjøttboller eller kjøttkaker i sausen og bare si at du var ikke sikker på om han likte stek og de er til han eller hun hvis de vil. 

Anonymkode: 80f21...d3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...