Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har opplevd å ikke få melk i det hele tatt? Hva skjer i såfall da om babyen ikke får den viktige første råmelken?

Spør fordi jeg er på termin (ikke født enda) og forstår det som at jeg burde ha sett noe til noe melk? Her har det altså ikke vært så mye som en mikroskopisk dråpe. Kan legge til at min mor slet veldig med amming fordi hun hadde så lite melk og jeg på min side har i tillegg silikon i brystene.

Anonymkode: 85b24...57c

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Nei, det er helt normalt å ikke ha noe melk før fødsel, spesielt når man er førstegangsfødende. Jeg hadde ingen melk før fødsel, fikk nok melk til å mate både tvillinger og trillinger...

Skrevet

Det er vel vanlig å få melk på 5 døgnet etter fødsel. Det er vel det forskning har sett forekommer for størst andel. 

Anonymkode: 07cc5...aa2

Skrevet

Fikk aldri melk med mine to, ikke en dråpe. Hadde ikke antydning til brystspreng heller. Det var ikke mer dramatisk enn at de måtte få erstatning da, men de gikk veldig mye ned i vekt da, for de på barsel ville ikke tro meg når jeg sa at jeg ikke hadde melk.

For min del var det ikke helt uventet for både min mor og min bestemor hadde det på samme viset, så vi skulle vel egentlig vært utdødd.

Anonymkode: 87b82...0c2

Skrevet

Jeg fikk ikke antydning til råmelk før fødsel med de to første. Men den var der visst.

Ikke ta sorgen på forskudd 🤞🏼 Og får du ikke melk så blir det flotte barn av morsmelkerstatning også 😃

• Liker 1
Skrevet

Melk før fødsel? Aldri hørt om. Har ammet 4 barn. 

Anonymkode: 77673...899

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Melk før fødsel? Aldri hørt om. Har ammet 4 barn. 

Mange lekker råmelk gjennom graviditeten 

Anonymkode: ba630...602

Skrevet

Jeg hadde ikke antydning til melk med noen av barna før fødsel. Med første endte det med KS, og det tok flere dager før melka kom i gang. Måtte pumpe meg mye på sykehuset, for å stimulere fram melk. Lille hadde fått gulsott, så ville bare sove.. Noen ganger må man jobbe hardt for å få til amming, og det er helt vanlig å bli sår den første tiden. Det finnes heldigvis brystsalve som hjelper, og etter hvert vil det gå helt fint. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mange lekker råmelk gjennom graviditeten 

Anonymkode: ba630...602

Like vanlig å ikke se snurten av noe melk.. Så dette hadde jeg ikke bekymret meg for TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...