Gå til innhold

Problemer med sjalusi? Når man har venner av motsatt kjønn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man når, man har en samboer som ikke godtar,at man har kompiser av motsatt kjønn? 

Han har bestandig sagt at det er i orden, men nå, når jeg har begynt å være mer sammen med min kompis , blir han kjempe sjalu, og sier at han vurderer å gjøre det slutt, visst jeg er alene sammen med min mannlige kompis...(han er egentlig en felles venn!)

Kommer aldri til å gi slipp på min kjempegode venn!

Hjeelp!!(nesten best å gjøre det slutt, kanskje??)

Anonymkode: 397c6...0e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer aldri til å være i forhold med noen som tror de kan diktere hvem jeg kan og ikke kan tilbringe tid med. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Er det et platonisk vennskap? Har vennen din ei dame eller ikke? 

Anonymkode: 7432f...fd7

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva gjør man når, man har en samboer som ikke godtar,at man har kompiser av motsatt kjønn? 

Han har bestandig sagt at det er i orden, men nå, når jeg har begynt å være mer sammen med min kompis , blir han kjempe sjalu, og sier at han vurderer å gjøre det slutt, visst jeg er alene sammen med min mannlige kompis...(han er egentlig en felles venn!)

Svaret her vil avhenge av hvor mye tid du bruker på samboer kontra denne kompisen, om du ekskluderer samboeren fra felles aktiviteter med kompiser, om du og kompisen har hatt sex/romantisk forhold tidligere, hvordan tonen mellom dere er osv. I en travel hverdag med jobb, hus, kanskje også barn er det som regel ikke tid til å bruke mange timer i uka på en kompis.

Anonymkode: d5253...508

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje mannen din føler at vennen din er ute etter noe mer? Hva tror du?

Anonymkode: 86a8b...ccc

Skrevet

For meg er det en forskjell på aktiviteter man gjør, og om partner inkluderes. Helt ok å ta en kaffe med en venn, uansett kjønn. Helt ok å finne på noe aktivt ute. Ikke ok å sitte i en sofa og se en film sammen, eller vinkveld. Da inkluderes heller partner. 

Anonymkode: d4255...c12

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja. Det er nesten best å gjøre det slutt.

Den type manipulerende sjalusi kan være direkte skadelig og er ikke normalt.

Denne type oppførsel er ikke noe du skal la deg manipuleres av.

Be han om å vokse opp litt brennkvikt, eller forlat han. Du vil takke deg selv senere.

Anonymkode: 144c9...45c

Skrevet

Finnes ikke noe fasit på dette. Noen ganger går det helt fint og noen ganger får partner en dårlig følelse som man bør ta på alvor. Dersom man deler mange intime ting med denne kompisen og ekskluderer partner, er det ikke rart om partner ikke liker det. Om det er en person som begge har et godt forhold til og kjenner, så er det annerledes. Men enig i at man ikke bør gjøre "date-aktiviteter" med en annen enn partneren, som vinkvelder, middager med alkohol, filmkvelder etc. 

Både meg og min partner har venner av motsatt kjønn og vi kan begge henge med dem alle alene. Dvs jeg henger med hans venninner, han henger med mine kompiser. Han hadde ei jobbvenninne jeg aldri hadde truffet som han delte for mye om meg med, etter min mening og det likte jeg ikke. Spesielt siden hun stort sett alltid var enig med ham og tok hans side og mente at jeg "lagde problemer for å lage problemer". Forholdet vårt har blitt MYE bedre etter at vi flyttet og han mistet kontakten med henne. Det er ikke alle som har gode intensjoner og det er faktisk en ganske stor risiko for at det utvikles følelser mellom venner av motsatt kjønn. Dersom vennene kjenner dere begge og dere føler dere trygge på dem, er det en helt annen historie. 

Om du vurderer å gjøre det slutt med samboeren din fordi du ikke får ture frem akkurat som du vil og ikke ta hensyn til hans følelser i det hele tatt, så har du det nok bedre som singel, ja. Og det har sikkert han også. Det ER faktisk forskjell på å være singel og i et forhold... 

Anonymkode: 6c104...deb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kanskje mannen din føler at vennen din er ute etter noe mer? Hva tror du?

Anonymkode: 86a8b...ccc

Vennen hennes ER ute etter noe mer. Så da spørs det om mannen eller kompisen er viktigst i livet.

Anonymkode: 23a16...8e3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vennen hennes ER ute etter noe mer. Så da spørs det om mannen eller kompisen er viktigst i livet.

Jepp.

Anonymkode: 871de...072

Skrevet

Hvorfor har du plutselig begynt på være så mye med denne kompisen? Det er annerledes med venner man har en lang historie med. Nye venner av motsatt kjønn kan veldig fort skape usikkerhet hos partner og det er overhodet ikke rart. 

Hvis samboeren din ellers ikke viser en sykelig sjalusi eller kontrollerende oppførsel, ville jeg ha tatt ham på alvor og prøvd å finne måter å dempe sjalusien på. Vil det hjelpe at dere er flere sammen og at samboer også er med feks? Har vennen din en kjæreste som kan være med? Hva slags aktiviteter gjør dere sammen? Opplever samboeren din noen aktiviteter som verre enn andre?

Anonymkode: 31219...1ee

Skrevet

Det er ikke så lett det her... ts

Gjest Paramount
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja. Det er nesten best å gjøre det slutt.

Den type manipulerende sjalusi kan være direkte skadelig og er ikke normalt.

Denne type oppførsel er ikke noe du skal la deg manipuleres av.

Be han om å vokse opp litt brennkvikt, eller forlat han. Du vil takke deg selv senere.

Anonymkode: 144c9...45c

De rådene over bør du aldri høre på.

Du må respektere mannen din og ta hensyn, det er ikke enkelt når en er forelsket. Du har fått mange gode råd her:

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Finnes ikke noe fasit på dette. Noen ganger går det helt fint og noen ganger får partner en dårlig følelse som man bør ta på alvor. Dersom man deler mange intime ting med denne kompisen og ekskluderer partner, er det ikke rart om partner ikke liker det. Om det er en person som begge har et godt forhold til og kjenner, så er det annerledes. Men enig i at man ikke bør gjøre "date-aktiviteter" med en annen enn partneren, som vinkvelder, middager med alkohol, filmkvelder etc. 

Både meg og min partner har venner av motsatt kjønn og vi kan begge henge med dem alle alene. Dvs jeg henger med hans venninner, han henger med mine kompiser. Han hadde ei jobbvenninne jeg aldri hadde truffet som han delte for mye om meg med, etter min mening og det likte jeg ikke. Spesielt siden hun stort sett alltid var enig med ham og tok hans side og mente at jeg "lagde problemer for å lage problemer". Forholdet vårt har blitt MYE bedre etter at vi flyttet og han mistet kontakten med henne. Det er ikke alle som har gode intensjoner og det er faktisk en ganske stor risiko for at det utvikles følelser mellom venner av motsatt kjønn. Dersom vennene kjenner dere begge og dere føler dere trygge på dem, er det en helt annen historie. 

Om du vurderer å gjøre det slutt med samboeren din fordi du ikke får ture frem akkurat som du vil og ikke ta hensyn til hans følelser i det hele tatt, så har du det nok bedre som singel, ja. Og det har sikkert han også. Det ER faktisk forskjell på å være singel og i et forhold... 

Anonymkode: 6c104...deb

Skrevet

Jeg tenkte som deg, TS. Da jeg var 20 år.
Sannheten er at det fungerer bare ikke i praksis. Hvorfor? Derfor:

Skrevet

Hva skal jeg gjøre da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fordomsfull du er.

Jeg har mange gode mannlige venner pga sport vi holder på med. Kjæresten har aldri kommentert noe som helst. 

Han ene giftet seg nylig, tviler på at det er meg han da egentlig vil ha....😏

Anonymkode: 310ad...734

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hva skal jeg gjøre da?

Du må bestemme deg om du vil ha kompisen eller typen. Du får ikke to menn på en gang. 

Anonymkode: 871de...072

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...