AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #1 Skrevet 30. august 2022 Den ene er litt mørk og asymmetrisk, den andre er lys, men står litt ut fra huden og den klør en sjelden gang. Burde disse sjekkes? Jeg har "en million" føflekker, så skjønner ikke helt hvordan man eventuelt skal klare å holde øye med alle forandringer 😅 Anonymkode: 4cad1...4e8
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #2 Skrevet 30. august 2022 Ja, de bør sjekkes. Ikke fordi de nødvendigvis er kjempeskumle, men de krysser av på noen av de indikasjonene på at en sjekk er nødvendig, asymmetri og kløing. De jeg kjenner med mange føflekker (og spesielt om de har hatt tilfeller av føflekkreft i familien) går gjerne til fastlegen for en full kroppssjekk av alle føflekkene en gang i året. Så hjelper fastlegen til med å luke ut hvilke det er greit å følge med på, og fjerner lett de som krysser av for det. Kanskje det kan være noe for deg? Anonymkode: f50ae...f47 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #4 Skrevet 30. august 2022 Huff, sjekket litt priser nå, men diverse klinikker skal ha 2-3000 kr for føflekksjekk! Apoteket i nærheten skal ha 399 kr for å sjekke en føflekk, så jeg kan jo begynne med den verste. Anonymkode: 4cad1...4e8
Blod Skrevet 30. august 2022 #5 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Huff, sjekket litt priser nå, men diverse klinikker skal ha 2-3000 kr for føflekksjekk! Apoteket i nærheten skal ha 399 kr for å sjekke en føflekk, så jeg kan jo begynne med den verste. Anonymkode: 4cad1...4e8 What? Fastegen tar de jo for deg. 1
Honey Dew Skrevet 31. august 2022 #6 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Huff, sjekket litt priser nå, men diverse klinikker skal ha 2-3000 kr for føflekksjekk! Apoteket i nærheten skal ha 399 kr for å sjekke en føflekk, så jeg kan jo begynne med den verste. Anonymkode: 4cad1...4e8 Hvorfor kan du ikke heller gjøre det host fastlegen da?
Ullvott Skrevet 31. august 2022 #7 Skrevet 31. august 2022 Du bestiller time hos fastlege. Selv om fastlegen ikke er hudspesialist er h*n fullt kapabel til å gjøre vurderinger, ta prøver og eventuelt henvise videre. Min fastlege tok biopsi av en av mine føflekker, og det medførte videre undersøkelse på sykehus. Det koster kun normal egenandel hos fastlegen + eventuelt noe tillegg for labutstyr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå