AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #1 Del Skrevet 30. august 2022 Oppskriften ber om pinner nr 3,5 og 4. Det nærmeste jeg har er 4 og 4,5. Leser at en halv størrelse opp eller ned utgjør ca. en maske mer eller mindre i strikkefasthet. Skal strikke genser i str. 1-2 år, har det da egentlig noe å si? Han som skal ha genseren er bare fem måneder ennå, så den blir jo i hvert fall ikke for liten. Hva mener dere? Anonymkode: f5b8c...dd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #2 Del Skrevet 30. august 2022 Strikk en prøvelapp så ser du hvor mange færre masker du får på 10 cm. Ut fra det kan du beregne hvor mange cm det vil utgjøre på plagget. Anonymkode: 94973...c15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #3 Del Skrevet 30. august 2022 Pinnestørrelser er bare veiledende, du må stikke en prøvelapp og så måle mot den oppgitte strikkefastheten i oppskriften. Hvis du vanligvis strikker litt stramt kan det hende en halv pinne opp er passe, hvis du strikker løst kan det bli aaaalt for stort siden du vanligvis skulle gått ned i pinnestørrelse. Anonymkode: 5e9ff...1c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #4 Del Skrevet 30. august 2022 Huff, de prøvelappene 😅 har aldri gjort det før, men det har jo gått fint. Jeg strikker litt stramt, så tror jeg bare går for en halv størrelse opp, jeg. Anonymkode: f5b8c...dd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 31. august 2022 #5 Del Skrevet 31. august 2022 Det er vel ingen krise om en genser til en som vokser blir litt stor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå