AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #1 Skrevet 30. august 2022 Jeg har etter mye behandling, også gjort noen endringer med både mitt tankesett og "krav" klart å blitt friskmeldt fra ME. Jeg har vært i ulike behandlinger og jeg har de siste 2 årene jobbet meg oppover til 100% praksisplass i butikk. De hadde ikke noe ledig til meg, men jeg likte å jobbe i matbutikk. Tror det bare er vanskelig for meg å få jobb i slike butikker, med kun praksis. Noen forslag til hva annet jeg kunne jobbe med? Liker å jobbe med salg, kundeservice og mennesker. Har jobbet i barnehage tidligere og det vil jeg ikke tilbake til. Er det flere her som har slitt med ME men som har klart å komme tilbake i jobb? Vil du dele litt av hvordan det har vært for deg? Anonymkode: f6e16...60e
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #2 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har etter mye behandling, også gjort noen endringer med både mitt tankesett og "krav" klart å blitt friskmeldt fra ME. Jeg har vært i ulike behandlinger og jeg har de siste 2 årene jobbet meg oppover til 100% praksisplass i butikk. De hadde ikke noe ledig til meg, men jeg likte å jobbe i matbutikk. Tror det bare er vanskelig for meg å få jobb i slike butikker, med kun praksis. Noen forslag til hva annet jeg kunne jobbe med? Liker å jobbe med salg, kundeservice og mennesker. Har jobbet i barnehage tidligere og det vil jeg ikke tilbake til. Er det flere her som har slitt med ME men som har klart å komme tilbake i jobb? Vil du dele litt av hvordan det har vært for deg? Anonymkode: f6e16...60e Café? Bakeri? Anonymkode: 11c3c...95e
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #3 Skrevet 30. august 2022 Er du så frisk at du er kvitt PEM? Eller trenger du hviledager innimellom? Ønsker du å jobbe helger eller kun ukedager? Anonymkode: 10c09...8ab 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #4 Skrevet 31. august 2022 Jeg har ikke blitt frisk, men gått fra alvorlig til svært mild ME (stabil på svært mild i 4 år nå.. må fortsatt ta noe hensyn så jeg ikke får PEM). Jeg jobber litt i administrasjonen på en lokal butikk. Fantastisk å bli så frisk som du har blitt da, TS! Anonymkode: cbc98...273
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #5 Skrevet 31. august 2022 Hvorfor tror du det er vanskelig å få jobb når du har praksis og erfaring fra matbutikk? Vi på min jobb setter pris på søkere som har erfaring fra bransjen vår, uavhengig om det er fra en deltidsjobb ved siden av skole, praksisplass eller grunnet ett friår (eller lengre tid). Vi ønsker mest faglærte, men all den tid det er mangel på faglærte så er erfaring (og gode referanser) noe av det vi legger høyst opp i bunken. Og når du har jobbet deg opp til 100% praksisplass i butikk, så har du også bevist at dette er en type jobb du mestrer, til tross for at du har vært syk. Anonymkode: 6f30e...dac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå