Gå til innhold

Hvordan akseptere sin "nye" kropp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I tenårene hadde jeg fotomodellkropp med BMI på 18. Jeg trykket i meg alt mulig, trente nesten ikke, men hadde fortsatt definerte muskler, lange, slanke bein og veldig lavt fettprosent. Så fikk jeg noen unger og ble syk. Nå veier jeg 25 kilo mer enn den gangen, og 10 av dem har jeg lagt på meg siden jeg traff mannen min. I begynnelsen av forholdet var det mye korsetter, sexy undertøy og dansing for mannen, men nå hater jeg kroppen min så mye at jeg ikke orker annet enn vanlig undertøy og helst sex under dyna. Mannen har lyst hele tiden og sier at jeg er vakker og sexy, men det er ikke det jeg ser i speilet.

På grunn av sykdom og medisiner kommer jeg ikke til å gå ned i vekt uansett hva jeg gjør (alt er prøvd over flere år). Jeg må rett og slett venne meg til min nye kropp og slutte å være blyg foran mannen. Jeg vet at han elsket å se meg i korsett før, og at ingen av eksene hans brukte utfordrende undertøy eller var leken. Hvordan kan jeg akseptere min nye kropp og begynne å elske meg selv? 

Anonymkode: c3ce7...396

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

I tenårene hadde jeg fotomodellkropp med BMI på 18. Jeg trykket i meg alt mulig, trente nesten ikke, men hadde fortsatt definerte muskler, lange, slanke bein og veldig lavt fettprosent. Så fikk jeg noen unger og ble syk. Nå veier jeg 25 kilo mer enn den gangen, og 10 av dem har jeg lagt på meg siden jeg traff mannen min. I begynnelsen av forholdet var det mye korsetter, sexy undertøy og dansing for mannen, men nå hater jeg kroppen min så mye at jeg ikke orker annet enn vanlig undertøy og helst sex under dyna. Mannen har lyst hele tiden og sier at jeg er vakker og sexy, men det er ikke det jeg ser i speilet.

På grunn av sykdom og medisiner kommer jeg ikke til å gå ned i vekt uansett hva jeg gjør (alt er prøvd over flere år). Jeg må rett og slett venne meg til min nye kropp og slutte å være blyg foran mannen. Jeg vet at han elsket å se meg i korsett før, og at ingen av eksene hans brukte utfordrende undertøy eller var leken. Hvordan kan jeg akseptere min nye kropp og begynne å elske meg selv? 

Kanskje du kan dekke det du liker minst og fremheve det du liker best? Bryst feks? Smink deg og ordne håret så føler du deg fresh! Tenk at mannen din liker å se på deg og liker deg som du er. 

Ikke alt går på vekt. Personligher og utstråling har mye å si og.

Vet hvordan det med vekten er. Du må eie det, rett og slett!

Anonymkode: 3d966...2f4

Skrevet

Bare gjør det. Finn noe sexy undertøy og ta på deg, og se hvordan det spiller på lag med kroppen og fremhever den positivt. Gå feks på change og spør om hjelp der.

Anonymkode: 407a8...fdf

• Liker 2
Skrevet

Alt er ikke prøvd, ingen går opp eller holder vekten på rett kaloriinntak.

Så det er du som velger gi opp. Og da får du bare stå for valget du tar.

Hver gang du putter noe i munn.

Anonymkode: d3837...81c

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kanskje du kan dekke det du liker minst og fremheve det du liker best? Bryst feks? Smink deg og ordne håret så føler du deg fresh! Tenk at mannen din liker å se på deg og liker deg som du er. 

Ikke alt går på vekt. Personligher og utstråling har mye å si og.

Vet hvordan det med vekten er. Du må eie det, rett og slett!

Anonymkode: 3d966...2f4

Takk for tips! Jeg er fornøyd med både pupper og rompe, og liker å sminke meg. Så her skal det kjøpes push-up korsett. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bare gjør det. Finn noe sexy undertøy og ta på deg, og se hvordan det spiller på lag med kroppen og fremhever den positivt. Gå feks på change og spør om hjelp der.

Takk :) Change har en del "kjerring" og sinnssyke priser, men jeg har et par korsetter fra før som jeg kler godt, så kan bare bestille nye i en størrelse større. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk :) Change har en del "kjerring" og sinnssyke priser, men jeg har et par korsetter fra før som jeg kler godt, så kan bare bestille nye i en størrelse større. 

Jeg har mye sexy fra change, handla der siden jeg var i 20 årene, de har ofte salg  😀

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

På grunn av sykdom og medisiner kommer jeg ikke til å gå ned i vekt uansett hva jeg gjør (alt er prøvd over flere år).

Det kalles ansvarsfraskrivelse, og å overbevise deg selv om dette vil bare gjøre det vanskeligere for deg selv. Alt er åpenbart ikke prøvd. :)

Ved å jobbe med det mentale kan du bli fornøyd med den kroppen du har, men antakelig vil det beste være å spise og trene deg til en sunn vekt!

Gå en ordentlig runde med deg selv, og oppsøk gjerne en ernæringsspesialist/PT, så skal du nok se at det raskt blir bedre i både kropp og sinn!

Anonymkode: 22c61...c8b

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har mye sexy fra change, handla der siden jeg var i 20 årene, de har ofte salg  😀

Nærmeste Change her er Tromsø, og der er det en del kjerring. Handler du på nett eller i fysisk butikk? Jeg skal til Oslo til uka og shoppe etter jobb. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kalles ansvarsfraskrivelse, og å overbevise deg selv om dette vil bare gjøre det vanskeligere for deg selv. Alt er åpenbart ikke prøvd. :)

Ved å jobbe med det mentale kan du bli fornøyd med den kroppen du har, men antakelig vil det beste være å spise og trene deg til en sunn vekt!

Gå en ordentlig runde med deg selv, og oppsøk gjerne en ernæringsspesialist/PT, så skal du nok se at det raskt blir bedre i både kropp og sinn!

Jeg har en sunn vekt og BMI på 25,5. Ingenting blir "raskt" bedre når jeg ikke kan trene hardt på grunn av hjertesykdom, åtte kilo av vekten er vann som aldri går bort nettopp på grunn av nedsatt hjertefunksjon, og jeg må gå på steroider (som igjen bidrar til vannansamlinger) på grunn av autoimmun betennelse i kroppen. Så hvis man tar vekk alt vannet, vil jeg lande på en vekt godt innenfor normalvekt. 

• Liker 8
  • Hjerte 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men herlighet. TS bad ikke om slanketips! Men tips om hvordan leve med den kroppen hun har.

Noen ganger koster det faktisk for mye krefter å gå ned i vekt. (Det sier jeg som endelig har funnet kreftene som skal til og er på vei ned).

Anonymkode: 07f9a...d90

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men herlighet. TS bad ikke om slanketips! Men tips om hvordan leve med den kroppen hun har.

Noen ganger koster det faktisk for mye krefter å gå ned i vekt. (Det sier jeg som endelig har funnet kreftene som skal til og er på vei ned).

Anonymkode: 07f9a...d90

Nettopp. Dette er ikke en slanketråd, men en tråd om hvordan akseptere seg selv. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Du kan se på programmeringen din fra du var barn/ ung og verdisettet ditt.
Kan være fint å prate med en terapaut el. 

Anonymkode: a60fc...30c

• Liker 1
Skrevet

Det hjelper hvertfall ikke å si til seg selv at man savner den kroppen man en gang hadde,og at nå er man tjukk,ergo ikke fin. Tenk,hvordan ville du snakket til et barn som må gå på medisiner og blir større? Du ville vel ikke snakket ned til det,og vært opptatt av hvordan de så ut før? Første skritt er hvertfall å snakke pent til seg selv. Du er god nok,du er fin,og du kan bli glad i deg selv❤️

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Her var det mye unnskyldninger. At du ikke kan gå ned i vekt betyr ikke at du ikke kan trene og få en bedre fysikk, fettfordeling og generelt sett bedre helse!

Anonymkode: 0eac0...fd7

Skrevet

Her var det mye unnskyldninger. At du ikke kan gå ned i vekt betyr ikke at du ikke kan trene og få en bedre fysikk, fettfordeling og generelt sett bedre helse!

Anonymkode: 0eac0...fd7

Du mener at denne kommentaren vil løfte meg opp i stedet for å trykke meg enda mer ned? I så fall tar du feil. Legen min og meg har kontroll på trening og kosthold. Jeg ønsker hjelp med den mentale biten. 

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet

Det beste tipset jeg kan gi deg er å sjekke ut Kibbe Body type system og seasonal colors på Youtube. Kibbe er genialt. Istedet for å skulle kle deg inn i et ideal (slankt timeglass, ikke for høy, ikke for lav blablabla), fokuserer dette på å finne de sidene ved deg og kroppen din som gjør deg spesiell, og fremheve de som de ekstraordinære featuresene de er!  

Er du smal og høy? Kle deg i smale klær som fremhever din vertikale linje! Er du liten og rund? Fremhev det med klær som har runde og myke linjer. Er du sterk og bredskuldret? Kle deg i klær som gir rom for bredde og fremhever styrken din! ❤️

Sammen med Seasonal colors finner du ut hva du kler best og hvordan være den flotteste utgaven av deg selv. I motsetning til eple-pære-timeglass-systemet finner dette frem hvor vakkert det er at folk er ulike, og jeg lover deg at det er deilig å få høre at nei, det er ikke kroppen din som er "feil", det er klærne som ikke spiller på lag med din skjønnhet. ❤️

Her er en begynner ide fra favorittkanalen min:

Hun er kjempeflink, bare sjekk kanalen hennes for flere videoer! :)

Og jeg håper du ignorerer slanketipsene, det høres ut som du har nok å fokusere på. Tenk heller på at kroppen din fortjener god og næringsrik mat, så du kan føle deg best mulig, helt uavhengig av størrelse. ❤️

Anonymkode: bbcc1...1bc

• Hjerte 1
Skrevet

Her må du kanskje prøve en liten wellness-reise: kanskje du trives med å spise sunt, bevege deg, kle deg sexy og danse. Det er sjukt hot! Just embrace it. Ta godt vare på deg selv, gjør det som gjør deg lykkelig. Fiks hår, negler og smink deg hvis du føler deg fresh av det. Klær finner man i alle størrelser. Det er ingen (virkelig ingen!) som har noen forventninger til deg om hva du burde veie. Som du sier selv, det har med selvfølelse å gjøre. Den har jo egentlig ingenting med vekt å gjøre. Jeg vedder på at du er helt nydelig. Hør på mannen din når han forteller det til deg. Flørt tilbake. Fortell han hvor fin han er. 

Gjør det nå. Gå og til mannen din og hvisk han i øret!

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nettopp. Dette er ikke en slanketråd, men en tråd om hvordan akseptere seg selv. 

Javel. 🙂

I utgangspunktet hadde jeg faktisk tenkt til å svare med utgangspunkt i at du har lyst til å ha den kroppen du har nå, men bisetningen om at du «ikke kommer til å gå ned i vekt, fordi du har prøvd alt» gir jo inntrykk av at du har lyst til å gå ned (siden du tydeligvis har prøvd i flere år).

Men ok, så flott. Lykke til med selvaksepten.

BMI på 25,5 høres ikke spesielt mye ut for en dame. Regner med typen din synes du er helt fin som du er. Du må bare se det selv også.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nærmeste Change her er Tromsø, og der er det en del kjerring. Handler du på nett eller i fysisk butikk? Jeg skal til Oslo til uka og shoppe etter jobb. 

Har vært på små change butikker som har dårlig utvalg, så jeg bestiller stort sett kun fra nettet, den i Bergen hadde fint utvalg for et par år siden da jeg var der sist 😊 den i Oslo er sikkert bedre siden den er stor 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...