AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #1 Skrevet 30. august 2022 Jeg har vært «betatt» av en mannlig kollega i snart 1 år. Vi er begge i forhold, og jeg ønsker ikke å gå fra samboer. Han jeg er betatt av er veldig hyggelig mot meg, og mange av hans signaler kan lett tolkes som flørting. Det har «fyret meg opp» og vedlikeholdt min forelskelse.. nå har jeg innsett at han kanskje bare er litt sånn tøysete, og at han ikke har flørtet. Eller kanskje ikke, føler jeg ikke kan stole på min intuisjon!! Dette gjør meg veldig lei meg; å prøve å innse at han ikke har flørtet, men at han bare er sånn (objektivt kunne man sagt at han har flørtet). Hver dag på jobb blir utfordrende, fordi dersom han gir meg lite oppmerksomhet (fordi han har det travelt); så blir jeg lei meg. «Flørter» han med meg, så blir jeg glad og det fyrer på forelskelsen min igjen. Dersom jeg tar kontakt med han ift jobb-relaterte ting er han alltid utrolig hyggelig og hjelpsom, og det er ikke hver gang han legger på «flørting». Men plutselig finner han på noe tøys, som ikke er jobb-relatert (og føles som flørt). Det hele er veldig triggende og utmattende, og tar mye energi og tankevirksomhet.. jeg er på en måte blitt hektet på hans bekreftelse, men jeg er jo fornøyd med samboeren min og ønsker å fortsette livet med han. jeg er oppgitt og oppriktig lei meg. hjelp meg noen?! Andre med lignende erfaringer??? TS Anonymkode: bfad9...802
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #2 Skrevet 30. august 2022 Har vært borti i noe lignende ja. Det ente med at jeg sa opp jobben. Ute av syne ute av sinn.. og følelsen forsvant etterhvert. Jeg er fortsatt gift med min mann og er veldig glad for det. Vi har det utrolig godt i lag, og kjærligheten (og sexen) har blomstret og vi har fått snakket mye ut i sammen. Så jeg er sjeleglad at jeg ikke gikk i fra min mann og at vi har vært åpne om dette. Men jeg har også en eks som jeg plutselig har truffet på i det siste (han har begynt å trene på samme senter som meg). Han hadde jeg en skikkelig hekt på den gangen vi datet (og i ettertid). Hjerte mitt begynte å hamre igjen da jeg så han og plutselig så kom alle følelsene jeg en gang hadde voldsomt tilbake igjen. Og jeg har tenkt sykt mye på ham. Men jeg praktisere mye EFT (TFT - tankefeltsterapi) og det har hjulpet meg sykt mye. Jeg traff han tilfeldigvis igjen her om dagen på en konsert. Og han er den samme som han alltid har vært og er ekstrem flørten med andre damer. Nå så jeg han for første gang med nye øyner og vemmes over hvor patetiske han egentlig er. Og det beste av alt…. følelsene jeg hadde for han var nå helt forduftet og jeg tenker ikke på han i det hele tatt lengre. Tilbake til EFT, så er det ett kraftig verktøy. Mye gamle følelser har kommet opp til overflaten og jeg har måttet jobbet mye med meg selv (har grått mye). Det er som å skrelle en løk. Håndterer følelsene og hendelser lag for lag Appen jeg lastet ned heter The Tappingsolution Håper du finner ut av det, ts… og ikke gjør noe dumt som du kan komme å angre på (Sorry skrivefeil. Har fått feber og ligger slakk på sofaen). Anonymkode: b4e06...84b 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #3 Skrevet 30. august 2022 Unnskyld at jeg sier det, men dette er litt komisk.. Er det virkelig ikke mer som skal til for å vippe deg av pinnen, så tenker jeg stakkars den samboeren din som må leve med deg. For samboeren din sin del så vil nok det beste være at du gjør det slutt med han, og ikke få deg ny kjæreste før du er tørr bak ørene. Voksne mennesker lar seg ikke påvirke slik. Anonymkode: 958cf...d1f 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #4 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har vært borti i noe lignende ja. Det ente med at jeg sa opp jobben. Ute av syne ute av sinn.. og følelsen forsvant etterhvert. Jeg er fortsatt gift med min mann og er veldig glad for det. Vi har det utrolig godt i lag, og kjærligheten (og sexen) har blomstret og vi har fått snakket mye ut i sammen. Så jeg er sjeleglad at jeg ikke gikk i fra min mann og at vi har vært åpne om dette. Men jeg har også en eks som jeg plutselig har truffet på i det siste (han har begynt å trene på samme senter som meg). Han hadde jeg en skikkelig hekt på den gangen vi datet (og i ettertid). Hjerte mitt begynte å hamre igjen da jeg så han og plutselig så kom alle følelsene jeg en gang hadde voldsomt tilbake igjen. Og jeg har tenkt sykt mye på ham. Men jeg praktisere mye EFT (TFT - tankefeltsterapi) og det har hjulpet meg sykt mye. Jeg traff han tilfeldigvis igjen her om dagen på en konsert. Og han er den samme som han alltid har vært og er ekstrem flørten med andre damer. Nå så jeg han for første gang med nye øyner og vemmes over hvor patetiske han egentlig er. Og det beste av alt…. følelsene jeg hadde for han var nå helt forduftet og jeg tenker ikke på han i det hele tatt lengre. Tilbake til EFT, så er det ett kraftig verktøy. Mye gamle følelser har kommet opp til overflaten og jeg har måttet jobbet mye med meg selv (har grått mye). Det er som å skrelle en løk. Håndterer følelsene og hendelser lag for lag Appen jeg lastet ned heter The Tappingsolution Håper du finner ut av det, ts… og ikke gjør noe dumt som du kan komme å angre på (Sorry skrivefeil. Har fått feber og ligger slakk på sofaen). Anonymkode: b4e06...84b Tusen takk for hjelpsomt svar !!Det skal jeg teste ut. TS Anonymkode: bfad9...802
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #5 Skrevet 31. august 2022 Det vitner om en mangel på å håndtere egne behov og følelser, om du skjønner? Jeg hadde det sånn hele tiden før, viste seg at det var en slags flukt fra virkeligheten. Hvordan har du det egentlig? Er det noe i livet ditt du kan se nøyere på og jobbe med? Er det noe du burde tatt tak i? Anonymkode: e3ec7...5e7 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #6 Skrevet 31. august 2022 Du må lære deg å håndtere følelser. Kvinner kan dessverre være helt håpløse der, spesielt rundt eggløsning kan dere knulle hvem som helst. Anonymkode: 6d67f...df4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #7 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Det vitner om en mangel på å håndtere egne behov og følelser, om du skjønner? Jeg hadde det sånn hele tiden før, viste seg at det var en slags flukt fra virkeligheten. Hvordan har du det egentlig? Er det noe i livet ditt du kan se nøyere på og jobbe med? Er det noe du burde tatt tak i? Anonymkode: e3ec7...5e7 Du traff nok på noe her… Har dårlig selvbilde og en sterk indre kritiker, til tross for at jeg er godt likt og får mange positive tilbakemeldinger fra de rundt meg. Samboeren min viser at han elsker meg og tiltrekkes av meg hver dag, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg trenger slik bekreftelse fra flere?! Jeg er allikevel litt usikker på hvordan jeg kan ta tak i dette… tips? Hva hjelp deg? TS Anonymkode: bfad9...802 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #8 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du traff nok på noe her… Har dårlig selvbilde og en sterk indre kritiker, til tross for at jeg er godt likt og får mange positive tilbakemeldinger fra de rundt meg. Samboeren min viser at han elsker meg og tiltrekkes av meg hver dag, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg trenger slik bekreftelse fra flere?! Jeg er allikevel litt usikker på hvordan jeg kan ta tak i dette… tips? Hva hjelp deg? TS Anonymkode: bfad9...802 Kjenner meg sterkt igjen, jeg begynte å stenge ham helt ute i hodet mitt, distansere meg, hans oppførsel skulle ikke ha noe å si. Det var da jeg forstod at han gikk inn for å flørte og være intens, men hadde iike tenkt å følge opp. Så jeg ignorerte ham mest mulig på den måten at han skulle ikke bestemme hvordan jeg skulle føle meg. Jeg gikk i stede og jobbet med meg selv og eget selvbilde, begynte i terapi og innså at jeg hadde en vond barndom med mye sorg, osv. Så glemte jeg hele fyren fordi jeg kom så godt i gang med å passe på meg selv, han var jo bare en flukt fra virkeligheten som likte oppmerksomhet selv. Anonymkode: e3ec7...5e7
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #9 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjenner meg sterkt igjen, jeg begynte å stenge ham helt ute i hodet mitt, distansere meg, hans oppførsel skulle ikke ha noe å si. Det var da jeg forstod at han gikk inn for å flørte og være intens, men hadde iike tenkt å følge opp. Så jeg ignorerte ham mest mulig på den måten at han skulle ikke bestemme hvordan jeg skulle føle meg. Jeg gikk i stede og jobbet med meg selv og eget selvbilde, begynte i terapi og innså at jeg hadde en vond barndom med mye sorg, osv. Så glemte jeg hele fyren fordi jeg kom så godt i gang med å passe på meg selv, han var jo bare en flukt fra virkeligheten som likte oppmerksomhet selv. Anonymkode: e3ec7...5e7 Er det så enkelt å få seg time til terapi?? Har trodd det tar år og dag før en kommer i hvertfall vi som er avhengig av det offentlige tilbudet. Høres så lett ut. Anonymkode: d61ae...59c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå