Gå til innhold

Jeg vil flytte med til min hjemby med barna, er ca 8 timer fra far, som gikk fra oss til fordel for en annen dame ,som han nå har ny familie

Anbefalte innlegg

Skrevet

med, Han er ikke så intressert i våre 3 lengre, vi ble skilt for 12 år siden da hadde han vert sammens med hun andre samtidlig nesten 1 år, yngste som nå er 12 var forsatt i magen,mens 2 og 4 åring ( som nå er 14 og 16 ) var mye hos far i begynnelsen, til de var ca 2,4 og 6 ,da fikk de sin første sammen, så kom det en til som nå er 7 og så fikk de tvillinger som nå er 6mnd.

Jeg har hatt lyst til og flytte til min hjemby lenge,men pappan nekter meg, vi har delt foreldreansvar og har 50/50,selvom pappan avlyser mye nå fortiden,de har ikke vert der en uke i strekk siden mellomste var født, nå vil ikke de 2 største mer til pappa i hele tatt og de fikk familievernkontoret på sin side så far ga seg der, lillebror på 12 vil forsatt være hos faren ,da han er veldig glad i de på 10 og 7 og elsker babyene, det gjør de 2 største også,men de synes det blir litt mye og i tilegg har de venner og slik her,de besøker faren av og til da,men ligger aldri over lengre.

Så nå har jeg veldig lyst til og flytte til min hjemby og barna er enig med meg,,men barnefaren holder oss igjen, er det noe jeg kan gjøre? skal ikke nekte samvær,men det blir kun i ferie, det blir evt neste år til sommer vi flytter da er yngste ferdig på barneskolen, han som går i 9 klasse trives dårlig på skolen han går på og 16åring har et hvile år ( da hn sliter veldig pyskisk dessverre ),men ting begynner heldigvis og snu litt nå,men tvang hn ikke på noe skole,men hn søker til mars og da på mitt hjemsted

Anonymkode: 76e7d...fae

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare gjør det, vi menn har jo ikke noe vi skulle sagt uansett så

Anonymkode: bc079...df5

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

han valgte jo og gå da og lage ny familie, så jeg må ikke råtne her

• Liker 1
Skrevet

Rapporter inn det manglende samværet, at de eldste ikke vil til far. Til mekling. Alle barna kan bestemme selv/ha medbestemmelsesrett. Så far kan ikke nekte! Vil barna flytte, så kan dere det. 

Anonymkode: 906b4...568

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Rapporter inn det manglende samværet, at de eldste ikke vil til far. Til mekling. Alle barna kan bestemme selv/ha medbestemmelsesrett. Så far kan ikke nekte! Vil barna flytte, så kan dere det. 

Tusen takk for svar

Ja alle 3 ønsker miljøforandringer og vil flytte, dessuten bor nesten hele familien min der, så har vert mye på ferier der i hele livet til barna

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Nei men stikke pikken en annen plass når dere har to barn og en gravid kone er helt greit?? 

Ts. Jeg hadde bare meldt fra om flytting. Det er vel 1/2 år i forveien? Eller du kan true med at da får han ta barna 100 prosent for du flytter uansett. Tenker den nye fruen med baby ikke liker tanken på det. 🙄

Anonymkode: 619c0...fbd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei men stikke pikken en annen plass når dere har to barn og en gravid kone er helt greit?? 

Ts. Jeg hadde bare meldt fra om flytting. Det er vel 1/2 år i forveien? Eller du kan true med at da får han ta barna 100 prosent for du flytter uansett. Tenker den nye fruen med baby ikke liker tanken på det. 🙄

Anonymkode: 619c0...fbd

3 mnd er varslingsplikten.

Anonymkode: 6b042...5f9

Skrevet

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1981-04-08-7#KAPITTEL_7

§ 42 a.Varsel og mekling før flytting

Dersom ein av foreldra vil flytte i Noreg eller ut av landet, og det er avtale eller avgjerd om samvær, skal den som vil flytte, varsle den andre seinast tre månader før flyttinga.

Er ikkje foreldra samde om flytting, må den av foreldra som vil flytte med barnet krevje mekling etter § 51.

Anonymkode: 6b042...5f9

Skrevet

Hadde i dette tilfellet flyttet.

Så kan de som ønsker dra på samvær i ferier. 

Anonymkode: 64281...4b0

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Tusen takk for svar

Ja alle 3 ønsker miljøforandringer og vil flytte, dessuten bor nesten hele familien min der, så har vert mye på ferier der i hele livet til barna

Da kan du si i fra til mekling, 3 mnd advarsel. Han må stå for sitt fravær. De fleste grunnene er økønomi, fedre vil ikke betale barnebidrag… men fedre skal de være.

Skrevet

Tusen takk :) da skal jeg ta og ta mekling med engang på nyåret, sånn at vi kan få flyttet når skolen er ferdig i juni. Far betaler ikke bidrag i hele tatt siden jeg tjener mer og vi har 50/50 på 12åring nå

Skrevet

Har dere delt bosted? Da må du ha samtykke for å flytte.

Anonymkode: 5f76f...b7d

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har dere delt bosted? Da må du ha samtykke for å flytte.

Anonymkode: 5f76f...b7d

bare på han på 12, de andre er 100% hos bosted hos meg nå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...