Gå til innhold

Diskusjon ang varmekabler bad, helt nytt hus.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et nytt hus, tre år siden det stod ferdig. 

Det er vannbåren varme i hele huset, men på badet har vi i tillegg elektriske varmekabler. Jeg elsker å ha det varmt på badet og har råd til det. Men så er det noe med å kaste penger ut av vinduet.

Badet er 15 kvm, vi er litt uenige i huset her om de bør stå på nå som strømmen er dyr. Strømregningen vår ligger på 1500 til 2500 kr de siste månedene. 

Hva tenker dere de elektriske varmekablene koster i mnd for oss? Badet har en konstant varme på 26 grader og får hjelp av den vannbårne varmen i tillegg. 

Anonymkode: bc674...ea9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Umulig å si, men hvorfor ikke bare skru det av i noen dager og sjekke hvorvidt strømforbruket endres så mye at dere syns det er verdt det? Eller sjekke teknisk dokumentasjon på badet, som du sikkert har med så nytt hus?

Her har vi både eldre bolig og mindre bad, men strømforbruket havnet på 900 kWh i juli og blir ca 1100 kWh i august. Nøyaktig hvor mye varmekablene på badet utgjør aner jeg ikke, men tenker det er lommerusk og ikke fillern om jeg gidder ha det kaldt på badet og stå på kalde fliser for å spare de kronene 

Anonymkode: 9851b...41b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Umulig å si, men hvorfor ikke bare skru det av i noen dager og sjekke hvorvidt strømforbruket endres så mye at dere syns det er verdt det? Eller sjekke teknisk dokumentasjon på badet, som du sikkert har med så nytt hus?

Her har vi både eldre bolig og mindre bad, men strømforbruket havnet på 900 kWh i juli og blir ca 1100 kWh i august. Nøyaktig hvor mye varmekablene på badet utgjør aner jeg ikke, men tenker det er lommerusk og ikke fillern om jeg gidder ha det kaldt på badet og stå på kalde fliser for å spare de kronene 

Anonymkode: 9851b...41b

Jeg synes det er verdt det. Så da blir det sånn. Var bare en diskusjon vi hadde og jeg tenker at hvis det koster under 500 kr i mnd, er det helt klart verdt det. Var det diskusjonen startet med 😅

Anonymkode: bc674...ea9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...