Gå til innhold

Hva er det pinligste dere som jobber i barnehager har sett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av annen tråd her inne.

Men hva er det pinligste dere som jobber i bhg har sett/ opplevd av foreldre?

Anonymkode: b0d7c...4ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som ung jobbet jeg i barnehage. Da var det en far som hadde et sykt barn hjemme. Han dukket plutselig opp, helt vill i blikket og konstant pratende på telefonen. Også dro han. Ungen på ca 1,5 år var febersyk og hadde avføring over hele ryggen og opp i nakkehårene. Måtte bade ungen. Og faren fikk vi ikke tak i igjen 🙈 så mor måtte komme og hente når vi omsider fikk tak i henne. 

Anonymkode: 138b2...7fa

• Liker 8
  • Hjerte 7
Skrevet

En gutt som kom i barnehagen, mora var veldig kjapp og småløp ut. Gutten var bleik og sa han var kvalm.

Kastet opp over hele seg og sofaen han la seg på innen kort tid. Så fortalte han at han hadde kastet opp i senga før han kom. 

Vi måtte ringe mor flere ganger før hun endelig svarte. Da var hun irritert fordi hun måtte dra fra jobb. Kunne han ikke bare bli til hun var ferdig?

Dette var rett før jul, den ansatte som var med gutten (ikke meg) ble selvsagt også syk. Fikk ikke reist hjem til familien (annet land). 

Pinlig er kanskje ikke rett ord, men egoistisk og dumt var det i alle fall. 

Anonymkode: ffdda...cc9

• Liker 35
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En gutt som kom i barnehagen, mora var veldig kjapp og småløp ut. Gutten var bleik og sa han var kvalm.

Kastet opp over hele seg og sofaen han la seg på innen kort tid. Så fortalte han at han hadde kastet opp i senga før han kom. 

Vi måtte ringe mor flere ganger før hun endelig svarte. Da var hun irritert fordi hun måtte dra fra jobb. Kunne han ikke bare bli til hun var ferdig?

Dette var rett før jul, den ansatte som var med gutten (ikke meg) ble selvsagt også syk. Fikk ikke reist hjem til familien (annet land). 

det der er et godt eksempel på hva foreldre bryr seg om: Seg selv.

Jobbet i barnehage og ofte de kom, selv om de var dårlige allerede når de kom. Det er lett å se. Også sett bleier med paracet. Hva skjer når vi ringer? Tar lang tid før de tar telefonen

Anonymkode: 9b465...7b0

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

det der er et godt eksempel på hva foreldre bryr seg om: Seg selv.

Jobbet i barnehage og ofte de kom, selv om de var dårlige allerede når de kom. Det er lett å se. Også sett bleier med paracet. Hva skjer når vi ringer? Tar lang tid før de tar telefonen

Det skjer dessverre med jevne mellomrom. Senest i fjor var det Paracet-rester i bleia til en liten gutt. Kokvarm og dårlig etter noen timer i bhg. 

Far tok telefonen kjapt da vi ringte, da fortet han seg å si at Paracet kun var gitt fordi barnet hadde så vondt i armen på morgenen. Skulle vel rekke å jobbe noen timer da. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Når jobben er viktigere enn eget avkom, fy faen. 

Anonymkode: 283bd...6db

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det skjer dessverre med jevne mellomrom. Senest i fjor var det Paracet-rester i bleia til en liten gutt. Kokvarm og dårlig etter noen timer i bhg. 

Far tok telefonen kjapt da vi ringte, da fortet han seg å si at Paracet kun var gitt fordi barnet hadde så vondt i armen på morgenen. Skulle vel rekke å jobbe noen timer da. 

Hvorfor får slike mennesker barn? Stakkars barn. De burde vært det viktigste, ikke jobben!!!

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Disse folkene dere beskriver er nok de store unntakene. 

Jeg kjenner ingen som kunne gjort noe sånn

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

en mor bare løftet ungen sin rett innenfor gjerdet, og satte seg i bilen for å kjøre sin vei. De aller fleste går jo inn i selve barnehagen med ungene deres, og kanskje slår av en prat med andre foreldre eller barnehage-ansatte i løpet av denne prosessen. Men hun bare dumpet ungen sin, og reiste sin vei. 

og på toppen av det hele, så var barnehagen  faktisk stengt den dagen dette skjedde! Noe moren selvfølgelig burde ha lagt merke til, hvis hun bare hadde sett seg rundt, og lagt merke til at det var null andre kjøretøy i nærheten, ingen andre barn (eller voksne) ved barnehagen, og null og niks lys i vinduene, for eksempel. Den eneste som var der var faktisk onkelen min, som arbeidet som vaktmester for kommunen, og derfor skulle fikse ett eller annet ved barnehagen og barneskolen (som ligger rett ved siden av den barnehagen)

Jeg husker ikke om det skulle  være "planleggingsdag" eller hva det nå var akkurat den dagen. Men det skulle i alle fall ikke være noen vanlige  ansatte der akkurat den dagen. Onkelen min har selvfølgelig ikke noen telefon-nummer eller noe som helst til foreldrene, så han måtte forsøke å kontakte noen av dem han kjente blant de ansatte for å fortelle hva som hadde skjedd. Etter mye om og men dukket det faktisk opp en ansatt som kunne ta seg av ungen. Men moren deres dukket visst ikke opp før på ettermiddagen.   

På toppen av det hele: denne moren påstod faktisk at barnehagen hadde vært veldig "rasistisk" som ikke hadde fortalt henne at det ikke skulle være åpent i barnehagen akkurat denne dagen! barnehagen ligger i Oslo-området, og  det var vel flere andre unger der som var av utenlandsk opprinnelse. Men som likevel hadde fått med seg at barnehagen skulle være stengt, og som derfor ikke hadde dukket opp akkurat den dagen. Snakk om patetiske bortforklaringer, fordi en forelder ikker klarer / gidder å få med seg beskjeder (og i tillegg presterer å bare sette igjen ungen sin på en sånn måte) og deretter legge alt ansvaret på alle andre.  

Anonymkode: 19ad3...802

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Hva faen, blir sjokkert over hva dere skriver, jeg ville sagt det er nok til å sende bekymring til BV.

Anonymkode: 59f7e...b43

• Liker 12
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

en mor bare løftet ungen sin rett innenfor gjerdet, og satte seg i bilen for å kjøre sin vei. De aller fleste går jo inn i selve barnehagen med ungene deres, og kanskje slår av en prat med andre foreldre eller barnehage-ansatte i løpet av denne prosessen. Men hun bare dumpet ungen sin, og reiste sin vei. 

og på toppen av det hele, så var barnehagen  faktisk stengt den dagen dette skjedde! Noe moren selvfølgelig burde ha lagt merke til, hvis hun bare hadde sett seg rundt, og lagt merke til at det var null andre kjøretøy i nærheten, ingen andre barn (eller voksne) ved barnehagen, og null og niks lys i vinduene, for eksempel. Den eneste som var der var faktisk onkelen min, som arbeidet som vaktmester for kommunen, og derfor skulle fikse ett eller annet ved barnehagen og barneskolen (som ligger rett ved siden av den barnehagen)

Jeg husker ikke om det skulle  være "planleggingsdag" eller hva det nå var akkurat den dagen. Men det skulle i alle fall ikke være noen vanlige  ansatte der akkurat den dagen. Onkelen min har selvfølgelig ikke noen telefon-nummer eller noe som helst til foreldrene, så han måtte forsøke å kontakte noen av dem han kjente blant de ansatte for å fortelle hva som hadde skjedd. Etter mye om og men dukket det faktisk opp en ansatt som kunne ta seg av ungen. Men moren deres dukket visst ikke opp før på ettermiddagen.   

På toppen av det hele: denne moren påstod faktisk at barnehagen hadde vært veldig "rasistisk" som ikke hadde fortalt henne at det ikke skulle være åpent i barnehagen akkurat denne dagen! barnehagen ligger i Oslo-området, og  det var vel flere andre unger der som var av utenlandsk opprinnelse. Men som likevel hadde fått med seg at barnehagen skulle være stengt, og som derfor ikke hadde dukket opp akkurat den dagen. Snakk om patetiske bortforklaringer, fordi en forelder ikker klarer / gidder å få med seg beskjeder (og i tillegg presterer å bare sette igjen ungen sin på en sånn måte) og deretter legge alt ansvaret på alle andre.  

Åååå fy faen 😮

• Liker 11
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg tenkte å lese om noen litt underholdene historier, fks at det har ligget en stringtruse til mor blant barnas skiftetøy osv,  for det skjedde i barnehagen til barnet mitt, men dette var bare trist. Så synd foreldre gjør slike ting. 

Anonymkode: f1599...7ac

• Liker 38
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg satt ved frokostbordet sammen med 3 4-åringer. Så kom en pappa inn med sin datter på armen. Jeg og denne pappaen vekslet noen ord før ene 4-åringen utbrøt: "Sigrid (meg), pappa spiste på tissen til mamma i dusjen! Jeg så det!" 

Situasjon hadde ikke jo ikke vært så gale hvis ikke denne pappaen stod der. Men jeg var helt uforberedt og ante ikke hva jeg skulle svare...

Anonymkode: 0148e...1d0

• Liker 35
  • Hjerte 5
  • Nyttig 6
Skrevet

Har hatt barn som med inlevelse beskriver hvordan "pappa titter på tissen til mamma om natten". ;) Ble en smule flau da jeg så foreldrene samme dag. Men sa selvsagt ingenting.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

det der er et godt eksempel på hva ENKELTE foreldre bryr seg om: Seg selv.

*Kremt* Retta opp den første setningen for deg.

Noen av oss er veldig påpasselig når det kommer til å holde barna hjemme ved sykdom. Jeg blir selv veldig irritert og oppgitt over foreldre som ikke forstår 48-timers regelen.

Hilsen småbarnsmor.

Anonymkode: dcdca...005

• Liker 7
  • Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg tenkte å lese om noen litt underholdene historier, fks at det har ligget en stringtruse til mor blant barnas skiftetøy osv,  for det skjedde i barnehagen til barnet mitt, men dette var bare trist. Så synd foreldre gjør slike ting. 

Anonymkode: f1599...7ac

Enig. Dette er jo ikke pinlige historier. Dette er historier som man ikke ler av. Triste historier.

Anonymkode: dcdca...005

• Liker 13
  • Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette håper jeg det ble sendt bekymringsmelding på?

Anonymkode: 981bd...f31

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Rucula skrev (2 timer siden):

Disse folkene dere beskriver er nok de store unntakene. 

Jeg kjenner ingen som kunne gjort noe sånn

De fleste er ikke sånn, men det er likevel noen med jevne mellomrom. 

• Liker 2
Skrevet
vinterskog skrev (1 time siden):

Har hatt barn som med inlevelse beskriver hvordan "pappa titter på tissen til mamma om natten". ;) Ble en smule flau da jeg så foreldrene samme dag. Men sa selvsagt ingenting.

Slike historier trenger ikke være noe de har sett eller opplevd selv, men har hørt av andre barn. Uansett helt uskyldige opplevelser 😊

Anonymkode: 2a8f1...bbe

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som ung jobbet jeg i barnehage. Da var det en far som hadde et sykt barn hjemme. Han dukket plutselig opp, helt vill i blikket og konstant pratende på telefonen. Også dro han. Ungen på ca 1,5 år var febersyk og hadde avføring over hele ryggen og opp i nakkehårene. Måtte bade ungen. Og faren fikk vi ikke tak i igjen 🙈 så mor måtte komme og hente når vi omsider fikk tak i henne. 

Anonymkode: 138b2...7fa

Leverte han ungen, syk og med bæsj oppover ryggen og bare dro? 

Kan ikke sånne ting kategoriseres som omsorgssvikt og medføre bekymringsmelding, i verste fall? Fortjent, iaf. 

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...