Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har langt hår, til korsryggen omtrent, ikke nordisk slett hår, medium tykt, med litt fall.

Skal på julebord i morgen, og har lyst til å forandre litt fra det hverdagslige rett-opp-og-ned-langt-hår.

Men hvordan er det best å gå fram for at krøllen skal sitte?

Uten produkter blir det bare litt snurr og volum i bånn, men ikke oppover mot hodet, og det sklir ut fortere enn jeg kan si "skål" :)

Hvordan gjør dere det? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg pleier å bruke krølltang, så holde den biten jeg nettopp har krøllet og spraye masse hårspray på. spray på hver enkelt. da skal krøllene sitte en stund. det blir litt stivt, men der bare å dusje ut dagen etterr....

Skrevet

Bruk gasspray, ikke våtspray, for det trekker ut krøllene igjen. Og bruk den sterkeste sprayen du får tak i. Miner favoritter i sjangeren betong-spray er TIGI BedHead Hard Head og Toni&Guy Fix-It. Sistnevnte fås hos Vita, ca 120 kroner.

Skrevet

spraye i det man tar den ut av krølltangen altså? Ikke før man krøller hårtusten?

Skrevet

Jepps, spray med engang man tar krøllen ut av tanga. Da sitter det best, men jeg bare sier det, det tar en god del tid og mye spray!

Skrevet

Hjelm asså...! :ler:

ser det for meg på dansegulvet.... *boing* *boing* :ler:

Skrevet

Mitt råd er det motsatte, jeg lærte av en frisør at en burde vente med spray til krøllene hadde avkjølt seg.

Men uansett, ta i skum mens håret er håndkle-tørt, klem det godt i, begynn i tuppene og klem oppover.

La håret lufttørke, krøll håret, avkjøl og bruk MYE spray mens du løfter håret oppover. Jeg pleier å bruke " Elnett" fra loreal, kjempe god ;)

Skrevet

Jeg synes det er lettere å krølle håret når det ikke er nyvasket. Vask det heller dagen før, da er det ikke så glatt...

Skrevet

Håret mitt er anti-krøll uansett hva jeg gjør. Har prøvd det meste, men håret krøller seg bare i tuppene :sur:

Har krøllet håret til en venninne med pro-krøll hår, og da trengte jeg bare å spraye litt hårspray på hver lokk før krølling. Lucky bastard ;)

Om noen vil ha krølltang..så si i fra :sjenert:

Skrevet

Har forresten mye bedre erfaring med gasskrølltang enn elektrisk krølltang. Tar mye kortere tid, og krøllene sitter bedre...

Skrevet

En gang jeg var hos frisøren før et ball og ønsket masse krøller (ble delvis satt opp) bløe det krøllet med krølltang. frisørene (2 stykker måtte slite med mitt hår) stønnet over mitt hår som har litt fall men visstnok er glatt og holder krøll dårlig. Det endte med at de sprayet hårsprøy på hårlokken før de snurret det rundt krølltangen, så spray på når håret var rullet inn i krølltangen, så masse spray etter at hårlokken var løsnet fra tanger. Slik holdt de på rundt hele håret, og masse spray på til slutt. Det satt ganske bra til slutt!

Gasspray holder best på håret mitt. (Blir raskere tørt)

Skrevet

Litt forsent nå kanskje, men her er midt råd til deg; Bruk god gammeldags leggevann. Er bare å spørre hos frisører eller på feks Vita. Det funker veldig bra, og resultatet er nyyydelig. :-D

Skrevet
Litt forsent nå kanskje, men her er midt råd til deg; Bruk god gammeldags leggevann. Er bare å spørre hos frisører eller på feks Vita. Det funker veldig bra, og resultatet er nyyydelig. :-D

Har du ett merke å anbefale? Hvordan påfører man det i håret? Er det spray? :)

Skrevet

Hmm.. nå sitter jeg på jobb, og har ikke flasken foran meg. Men det finnes både i sprayform og med vanlig flasketut. Det er ikke veldig vanlig å bruke blandt "dagens" ungdom, men jeg fikk rådet hos min bestemor som brukte det da hun skulle være fin og fjong :-D Spør hos frisøren, de vet garantert hva jeg snakker om ;)

Skrevet
Hmm.. nå sitter jeg på jobb, og har ikke flasken foran meg. Men det finnes både i sprayform og med vanlig flasketut.  Det er ikke veldig vanlig å bruke blandt "dagens" ungdom, men jeg fikk rådet hos min bestemor som brukte det da hun skulle være fin og fjong :-D Spør hos frisøren, de vet garantert hva jeg snakker om  ;)

Ok. takk. Skal det tas i tørrt hår før man bruker krølltangen? Er det spray du har? Setter stor pris på om du gidder å finne ut hvilket merke det er på din. Siden du er så fornøyd! :) Bruker krølltang nesten hver dag og leter etter ett ordentlig bra produkt!

Skrevet

Skal finne det ut så raskt jeg kommer hjem :-D Du får minne det på meg ved å holde tråden aktiv. Er litt fjern ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...