AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #1 Skrevet 30. august 2022 sikkert heeelt feil sted jeg har lagt inn denne 😅  Flyttet til en nydelig enebolig for et år siden. Huseieren så på seg selv som en veldig snillhuseier, nuvel….  Vi betaler for alltid for oss, har det alltid pent og ryddig til enhver tid, men vært litt tøft med den gressklippingen nå i sommer grunnet lenge borte på ferie, innkjøring i barnehage, sykdom etc.  før helgen fikk jeg sms da jeg var på sykehuset med datteren min om at huseieren hadde vært oppe hos oss og inspisert og ga oss varsel om å klippe gresset omgående, hvis ikke skulle h*n gjøre det selv og deretter fakturere oss 200kr timen pluss moms.  Deretter får jeg melding 08.10 idag tidlig hvor h*n purrer på oss og gir oss 7 dager på å få det gjort, hvis ikke skulle h*n komme ???  Er dette her innafor ????? Uten forvarsel slik?? Anonymkode: d9402...af3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #2 Skrevet 30. august 2022 Beklager, men å ikke klippe plenen er jo bare latskap. Hvorfor prioriterer ikke dere dette? Plenen blir ødelagt om dere bare lar den vokse hele sommeren. Jeg tipper huseier har gått forbi flere ganger, men nå rant begeret over… Anonymkode: c1c93...8cb 5
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #3 Skrevet 30. august 2022 Står det i kontrakten at dere disponerer uteområdet og er det spesifisert noe om vedlikehold og plenklipping?. Anonymkode: 84e81...360 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #4 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Beklager, men å ikke klippe plenen er jo bare latskap. Hvorfor prioriterer ikke dere dette? Plenen blir ødelagt om dere bare lar den vokse hele sommeren. Jeg tipper huseier har gått forbi flere ganger, men nå rant begeret over… Anonymkode: c1c93...8cb Dette var jo ikke svar på det ts spurte om🤔 Anonymkode: b8af0...838 4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #5 Skrevet 30. august 2022 Hva står i kontrakten? Er det ikke spesifisert noe angående uteområder i kontrakten hadde jeg oversett beskjeden og klippet gresset ñår det passet meg innen overskuelig fremtid. Anonymkode: 92caa...d5b 2
Kløvereng Skrevet 30. august 2022 #6 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hva står i kontrakten? Er det ikke spesifisert noe angående uteområder i kontrakten hadde jeg oversett beskjeden og klippet gresset ñår det passet meg innen overskuelig fremtid. Anonymkode: 92caa...d5b Når man leier en enebolig som HI gjør, så tenker jeg at plenklipp er noe man jevnlig må gjøre uansett om det står i kontrakten eller ei. At man tar vare på hagen er en del  av «pakken» ved å leie enebolig. 6 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #8 Skrevet 30. august 2022 Kløvereng skrev (17 minutter siden): Når man leier en enebolig som HI gjør, så tenker jeg at plenklipp er noe man jevnlig må gjøre uansett om det står i kontrakten eller ei. At man tar vare på hagen er en del  av «pakken» ved å leie enebolig. Men, kan huseier klippe plenen og sende faktura? Anonymkode: 1648a...056
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #9 Skrevet 30. august 2022 Greit nok at gresset faktisk må klippes, men jeg synes det høres rart ut hvis huseier kan fakturere slik. Og hvorfor «pluss moms»? Han som privatperson kan ikke kreve mva. Anonymkode: ec08e...e19 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #10 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men, kan huseier klippe plenen og sende faktura? Anonymkode: 1648a...056 Nei, ikke hvis det ikke er avtalt i kontrakten. Anonymkode: 84e81...360
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #11 Skrevet 31. august 2022 Normalt sett disponerer leietaker hele tomta ved leie av enebolig, da faller enkelt vedlikehold av eiendommen på leietaker. Utleier har vært grei og gitt dere 7 dagers frist. Dersom dere ikke klarer det innen fristen må dere betale noen andre hvis dere ikke er villige til å betale han. Er dere ikke istand til å ivareta boligen og uteområdet er kanskje ikke enebolig det rette å leie for dere. Anonymkode: 40dfb...642 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå