AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #1 Skrevet 30. august 2022 Litt stresset over dette. Ei venninne fikk ikke solgt etter første visning, men det er vel kanskje vanlig? Jeg skal selge bolig om en måned og har allerede kjøpt ny, er så redd for å ikke få solgt. Er det noen tips til hvordan man lettere får solgt? Boligene ligger ved Hamar, så ikke Oslo-nivå på prisene. Men ser at venninnen min er stresset over at det ikke var særlig blest om første visning, og er redd for det samme selv. Utenom bra bilder, bra megler, styling og at boligen er riktig prissatt, hva kan man selv gjøre? Poste i FB-grupper? Dele blant venner? Hente opp plakater? Andre tips? Anonymkode: f1590...458
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #2 Skrevet 30. august 2022 Beliggenhet har alt å si når det gjelder popularitet. Her jeg bor fikk ble det solgt en helt jævlig leilighet i 2021 som ikke har vært pusset opp siden 80-tallet, og som er blitt innrøyket over 20 år. Det OSTE røykstank når man åpnet døren der. Den ble solgt etter første visning, 300 000 over prisantydning! (Oslo) Hvordan noen orket å kjøpe den fatter jeg ikke, men jeg antar det var beliggenheten som var viktig. Og jeg håper de skrellet av tapetene og alt og pusset opp, for å få vekk røykstanken før de flyttet inn.... Anonymkode: 26480...e0c 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #3 Skrevet 30. august 2022 Det går vel an å betale for å booste annonsen på Finn. Utover det tror jeg ikke at plakater, dele annonsen i hytt og pine etc hjelper så mye. De som leter etter ny leilighet/hus sjekker uansett Finn, og de vet hva de er ute etter. Jeg ville optimalisert annonsen (leid stylist, vurdert om noe må males etc), og passet på at prisantydning ikke er for høy. Anonymkode: 74cc1...ee0 6
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #4 Skrevet 30. august 2022 Det er en bombesikker måte å få solgt på: sette ned prisen. Anonymkode: 774e6...801 4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #5 Skrevet 30. august 2022 Ha en velstelt hage, helst med noen bærbusker. (Epletre, plommetre, rips eller lignende.) Anonymkode: 2a3b3...a0a
Snok1 Skrevet 30. august 2022 #6 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er det noen tips til hvordan man lettere får solgt? Sette ned prisen. 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #7 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er en bombesikker måte å få solgt på: sette ned prisen. Anonymkode: 774e6...801 Snok1 skrev (9 timer siden): Sette ned prisen. Min er ikke lagt ut enda. Men bør jeg be om at den legges ut for under takst? Eller bør jeg bestemme meg for å kunne selge for så og så mye under takst? Anonymkode: f1590...458
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #8 Skrevet 31. august 2022 Heng opp plakat «kommer for salg» på boligen. Anonymkode: 00d40...54a 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #9 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Heng opp plakat «kommer for salg» på boligen. Anonymkode: 00d40...54a Godt tips, takk! Anonymkode: f1590...458 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #10 Skrevet 1. september 2022 Dele i nabolagets grupper at boligen kommer for salg. Så folk som allerede bor der og vil ha større bolig, skal skilles, har noen bekjente som kunne tenke seg å bo der osv. kan tipse om boligen før den kommer på markedet. Generelt, gjør det megler ber deg om! Du betaler for den tjenesten. Da er det dumt å ikke benytte seg av kunnskapen de har. Hvis du har valgt en megler som kjenner området, så har hen god kunnskap om hva som gjør din bolig attraktiv for evt. kjøpere. Vi valgte megler med lokalkunnskap og gjorde som vi fikk beskjed om (fjernet alle private ting, møblerte som de ønsket, malte i nøytrale farger). Solgte over takst, dagen etter visning, men kunne solgt før også. Da flere på privatvisning spurte om vi var interessert i at de kom med bud. Anonymkode: 87372...f4a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå