Gå til innhold

Stort barn - ekstra oppfølging neste graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min første var stor ved fødsel (og maks overtid), og nå tenker jeg litt på nr 2. Men kjenner jeg er litt nervøs... Får man noe ekstra oppfølging eller ekstra ultralyd eller noko sånt med barn 2 der første var uvanlig stor? Hva har andre med uvanlig store barn erfart?

Anonymkode: e779a...e77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom første var over 4500 så vil du få ekstra oppfølging, kontroller og ultralyd :)

Jeg fikk ekstra oppfølging på de to neste fordi førstemann var så liten ved fødsel, nr 2 var 4400 - så ikke sikkert din neste blir stor :)

Anonymkode: 9b00a...de3

Skrevet

Hva er stor for deg?  Mine har vært store, men under 4500 så ingen oppfølging 

Anonymkode: 511ef...a4e

Skrevet

Min var 4550 12 dager over termin. Fikk beskjed om at jeg får vekstoppfølging ved nytt barn. Skal også ha keisersnitt.

Anonymkode: c2ede...dca

Skrevet

Medisinsk stort? Altså over 4500gram? Da vil du få ekstra kontroll, ja. 
Min var 4,7kg og hadde 40cm i hodeomkrets, jeg fikk ekstra kontroll og igangsettelse i uke 39 med nummer to.

Anonymkode: b4e33...417

Skrevet

Min første var rett over 4,5 kg og jeg skal nå snart inn på ekstra vekstkontroll med nummer to (uke 32). Og så tar de en avgjørelse basert på hva ståa er nå om det trengs flere ekstra kontroller.

Skrevet

Alle som spør, ja han var godt over 4500g, jeg kjenner til den grensa der. 

Men da antar jeg at det blir litt ekstra oppfølging neste gang. :) Takk, det hjelper litt! Også får vi satse på at det blir litt mindre neste gang.

Anonymkode: e779a...e77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...