AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #1 Skrevet 30. august 2022 Har en baby på 3 mnd. Han er ikke lengre så enkel å ta med på kafé, da han er mye våken nå og må underholdes. Og dersom han må sove kan jeg ikke bare legge ham ned i vogna som da han var nyfødt, da må han trilles rundt til han sovner. Det er med andre ord ikke så lett å møte andre mødre med litt enklere baby på kafé lengre 😅 Har tenkt på babykino, men det er ca kun én gang i uka her. Skal på babysvømming, men det blir mest for oss foreldre og babyen. Noen forslag til hvor man kan møte andre mødre ute for aktiviteter/sosialisering (foruten å være hjemme hos hverandre + trilletur)? Jeg bor i en relativt stor by. Anonymkode: f9198...f17
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #2 Skrevet 30. august 2022 Parker, lekeplasser. Legge babyene på gulvet å skravle.. Anonymkode: 96dc0...fa4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #3 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Parker, lekeplasser. Legge babyene på gulvet å skravle.. Anonymkode: 96dc0...fa4 Parker og lekeplasser med 3 mnd gammel baby i 10 grader og regn? 😅 Anonymkode: f9198...f17 4
Christina82 Skrevet 31. august 2022 #4 Skrevet 31. august 2022 (endret) Ryddet for brukerdebatt og tilsvar til dette. Christina82, mod Endret 31. august 2022 av Christina82
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #5 Skrevet 31. august 2022 Åpen barnehage, men kanskje litt liten ennå? Er ikke egentlig barnehage, men tilbud for barn og foreldre i permisjon som ikke har barnehageplass ennå, til å kunne treffe andre unger på dagtid og leke. Babysang, grupper starter vel gjerne nå på høsten? Spør deg litt for der du bor. Kan være ulike organisasjoner, grupper, kommunale tilbud som arrangerer tilbud for baby/småbarns fasen og foreldre i permisjon. Anonymkode: 5268c...b3d
Maestro Skrevet 31. august 2022 #6 Skrevet 31. august 2022 Litt krass nå, men. Hvorfor må så små barn aktiviteres? Er jo bånn gass før de klarer og gå selv helt til man omtrent stryker med som gammel. Tenker at trilletur, besøk hos hverandre og sånn er helt fint! Sånn i mitt hodet så trenger ikke en baby på 3 mnd mer enn dette. Og sikkert ikke du heller, små barn er jo travelt i seg selv. (Jeg har ikke barn) men søsteren min gjorde slik da hun hadde smått. Og traska endel på kjøpesenteret 😂 inn til byen når det var pent vær og kikka rundt. Ellers hjemme, sov når baby sov, rydda litt, vaska klær osv. Ser de og med større barn. Det er handling, kino, Leos Lekeland osv hver helg. Jeg er en travel frøken selv, men blir jo sliten av og se opplegget til familier altså 😂🥴 Ingen har vondt av lite planer eller kjede seg innimellom 🙏 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #7 Skrevet 31. august 2022 Maestro skrev (2 timer siden): Litt krass nå, men. Hvorfor må så små barn aktiviteres? Er jo bånn gass før de klarer og gå selv helt til man omtrent stryker med som gammel. Tenker at trilletur, besøk hos hverandre og sånn er helt fint! Sånn i mitt hodet så trenger ikke en baby på 3 mnd mer enn dette. Og sikkert ikke du heller, små barn er jo travelt i seg selv. (Jeg har ikke barn) men søsteren min gjorde slik da hun hadde smått. Og traska endel på kjøpesenteret 😂 inn til byen når det var pent vær og kikka rundt. Ellers hjemme, sov når baby sov, rydda litt, vaska klær osv. Ser de og med større barn. Det er handling, kino, Leos Lekeland osv hver helg. Jeg er en travel frøken selv, men blir jo sliten av og se opplegget til familier altså 😂🥴 Ingen har vondt av lite planer eller kjede seg innimellom 🙏 Du misforstår. Det er ikke BABYEN som må aktiviseres - det er mor... KJære deg, aner du hvor kjedelig det er å være hele dagen i permisjon med en baby? Mor har også behov for å bli stimulert - hun har behov for å treffe folk, prate med folk, gjøre noe annet enn å være inne og vifte med en rangle hele jævla dagen. Babykino er ikke for babyen, det er for MOR. Babysang er også faktisk mest for mor - for at mor skal få treffe andre folk. Du har ikke barn selv, som du sier, så beklager, men her aner du ikke hva du snakker om. At DU tenker trilletur og besøk hos herandre er helt fint, men jeg personlig har behov for hakket mer veriasjon i hverdagen enn trilletur og kaffeslabberas. Jeg har vært i tre permisjoner, og holdt på å bli gal i alle tre - og fikk faktisk en fødselsdepresjon med ene ungen som var klin umulig å ha med seg noe sted, av mye samme grunner som ts nevner. Anonymkode: b0ee2...60c 6 1
Maestro Skrevet 31. august 2022 #8 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du misforstår. Det er ikke BABYEN som må aktiviseres - det er mor... KJære deg, aner du hvor kjedelig det er å være hele dagen i permisjon med en baby? Mor har også behov for å bli stimulert - hun har behov for å treffe folk, prate med folk, gjøre noe annet enn å være inne og vifte med en rangle hele jævla dagen. Babykino er ikke for babyen, det er for MOR. Babysang er også faktisk mest for mor - for at mor skal få treffe andre folk. Du har ikke barn selv, som du sier, så beklager, men her aner du ikke hva du snakker om. At DU tenker trilletur og besøk hos herandre er helt fint, men jeg personlig har behov for hakket mer veriasjon i hverdagen enn trilletur og kaffeslabberas. Jeg har vært i tre permisjoner, og holdt på å bli gal i alle tre - og fikk faktisk en fødselsdepresjon med ene ungen som var klin umulig å ha med seg noe sted, av mye samme grunner som ts nevner. Anonymkode: b0ee2...60c Selvom jeg ikke har barn selv, så har jeg lov og tenke høyt 😊Og jeg er hjemmeværende på 6 året, så skjønner jo kjedsomhet av og gå hjemme. 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #9 Skrevet 31. august 2022 Maestro skrev (2 minutter siden): Selvom jeg ikke har barn selv, så har jeg lov og tenke høyt 😊Og jeg er hjemmeværende på 6 året, så skjønner jo kjedsomhet av og gå hjemme. Du har lov å tenke høyt, men i innlegget ditt fremstår du som utrolig arrogant. "Sånn i mitt hodet så trenger ikke en baby på 3 mnd mer enn dette. Og sikkert ikke du heller". Du vet altså bedre enn ts hva hun trenger? Det er forskjell på å være hjemmeværende uten baby, og å være hjemmeværende MED baby. Med en baby er man veldig mye mer låst enn uten. Hjemmeværende uten baby kan se på tv, lese bøker, gjøre andre stimulerende ting. Har man en liten baby, får man gjerne ikke gjort annet enn å ringle med ranglen, skifte bleie på bleie på bleie, bysse og bysse og trøste og tørke snott og gulp og kroppsvæsker, amme og amme og amme, sterilisere flasker og brystpumper, vaske lass å lass med utgulpede/tissede/bæsjete klær, osv osv. Det er ekstremt mentalt slitsomt, og overhodet ikke det samme som å være ett voksent menneske alene hjemme. Anonymkode: b0ee2...60c 4 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #10 Skrevet 31. august 2022 Når mine barn var små så ble de gjerne med på kafé og de låg / satt i vogn og fikk følge med på praten. Snakket også med babyen så h*n var med. Hadde gjerne en leke om det var kjedelig. Ellers gikk jeg mye turer med baby, helst når de var våkne så vi gikk å pratet mye. Anonymkode: 25e5f...973
Maestro Skrevet 31. august 2022 #11 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du har lov å tenke høyt, men i innlegget ditt fremstår du som utrolig arrogant. "Sånn i mitt hodet så trenger ikke en baby på 3 mnd mer enn dette. Og sikkert ikke du heller". Du vet altså bedre enn ts hva hun trenger? Det er forskjell på å være hjemmeværende uten baby, og å være hjemmeværende MED baby. Med en baby er man veldig mye mer låst enn uten. Hjemmeværende uten baby kan se på tv, lese bøker, gjøre andre stimulerende ting. Har man en liten baby, får man gjerne ikke gjort annet enn å ringle med ranglen, skifte bleie på bleie på bleie, bysse og bysse og trøste og tørke snott og gulp og kroppsvæsker, amme og amme og amme, sterilisere flasker og brystpumper, vaske lass å lass med utgulpede/tissede/bæsjete klær, osv osv. Det er ekstremt mentalt slitsomt, og overhodet ikke det samme som å være ett voksent menneske alene hjemme. Anonymkode: b0ee2...60c Åja, nei jeg finnes ikke arrogant av meg 😂 Nei, jeg forsto det bare slik at baby var for rastløs til typ og ligge i ro på cafe at da må hun/han aktiviseres på andre måter. Men da misforsto jeg. 😊 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #12 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har en baby på 3 mnd. Han er ikke lengre så enkel å ta med på kafé, da han er mye våken nå og må underholdes. Og dersom han må sove kan jeg ikke bare legge ham ned i vogna som da han var nyfødt, da må han trilles rundt til han sovner. Det er med andre ord ikke så lett å møte andre mødre med litt enklere baby på kafé lengre 😅 Har tenkt på babykino, men det er ca kun én gang i uka her. Skal på babysvømming, men det blir mest for oss foreldre og babyen. Noen forslag til hvor man kan møte andre mødre ute for aktiviteter/sosialisering (foruten å være hjemme hos hverandre + trilletur)? Jeg bor i en relativt stor by. Anonymkode: f9198...f17 Du nevner babykino og babysvømming. Hva med: Babysang? Barselyoga? Arrangert trilletur i skogen (med vogn eller bæresele)? Trening med barnevogn? Åpen barnehage? Spedbarnmatkurs? Omvisninger på museum og kunstsenter (egne babytider)? Turist i egen by (I Oslo har de BaByvandring, kanskje tilsvarende i andre større byer? https://www.oslomuseum.no/aktivitet/babyvandring-skulpturvandring-host2022/). Bare noen tanker hvor det er tilrettelagt for baby, men man kan gjøre aktiviteter, også med andre, men hvor man kan dra alene også! Anonymkode: 2e76f...824
Maestro Skrevet 31. august 2022 #13 Skrevet 31. august 2022 Maestro skrev (1 minutt siden): Åja, nei jeg finnes ikke arrogant av meg 😂 Nei, jeg forsto det bare slik at baby var for rastløs til typ og ligge i ro på cafe at da må hun/han aktiviseres på andre måter. Men da misforsto jeg. 😊 Og vet jo, uten og ha barn, at barseltiden er krevende for de aller fleste. Så var det at mor ikke trenger og slite seg ut, var mer omsorg enn "du skal ikke ditt og datt". 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #14 Skrevet 31. august 2022 Maestro skrev (1 minutt siden): Og vet jo, uten og ha barn, at barseltiden er krevende for de aller fleste. Så var det at mor ikke trenger og slite seg ut, var mer omsorg enn "du skal ikke ditt og datt". Skjønner Beklager, var nok litt for krass selv Blir bare litt trigget av sånne "mors behov teller ikke, det er kun babyen sitt behov som har noe å si" kommentarer, men skjønner at ditt ikke vet ment sånn. Anonymkode: b0ee2...60c 1
Maestro Skrevet 31. august 2022 #15 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skjønner Beklager, var nok litt for krass selv Blir bare litt trigget av sånne "mors behov teller ikke, det er kun babyen sitt behov som har noe å si" kommentarer, men skjønner at ditt ikke vet ment sånn. Anonymkode: b0ee2...60c Skjønner det altså 😊 Jeg er rogalending og skriver sånn som i jeg prater, og da kan ting virke krass/frekk 😂 Litt ironisk da jeg ikke er det, med mindre jeg er kjempe sinna eller provosert 🥴😂
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #16 Skrevet 31. august 2022 Min baby sover ikke i vogn eller bilstol, hun sover kun i bæresjal/sele på meg (godtar en sjelden gang å sove på faren). Ryggen min har enda ikke kommet seg helt etter bekkenløsningen, så jeg klarer ikke å gå med henne på magen for lenge om gangen. Jeg har derfor sittet i sofaen fra morgen til kveld siden hun kom for 3 måneder siden 🥴 Det som har reddet meg er å bare godta situasjonen som den er (og å skaffe meg Disney pluss). Plutselig en dag snur det 🤞🏼 Anonymkode: cc8f8...741
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #17 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min baby sover ikke i vogn eller bilstol, hun sover kun i bæresjal/sele på meg (godtar en sjelden gang å sove på faren). Ryggen min har enda ikke kommet seg helt etter bekkenløsningen, så jeg klarer ikke å gå med henne på magen for lenge om gangen. Jeg har derfor sittet i sofaen fra morgen til kveld siden hun kom for 3 måneder siden 🥴 Det som har reddet meg er å bare godta situasjonen som den er (og å skaffe meg Disney pluss). Plutselig en dag snur det 🤞🏼 Anonymkode: cc8f8...741 Får du hjelp for bekkenet? Det å sitte så mye kan forverre det, og gjøre at det ikke går over. Bare spør for din egen helse, og fordi mange vet ikke at det er hjelp og få Anonymkode: 2e76f...824
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #18 Skrevet 31. august 2022 Det blir litt lettere å ha med baby når de kan holde leker selv, så øv på det, det kommer gjerne litt etter 3 mnd Blir baby veldig urolig av å sitte på fanget? Jeg har en ganske "needy" baby men hun liker vanligvis å sitte på fanget og høre på oss snakke og se rundt seg, iallfall en stund. Helst når hun akkurat har sovet og fått mat da, så prøver planlegge at hun ikke er trøtt. Jeg må også noen ganger ut og trille litt når hun skal sove men jeg har møtt folk for lunch og så gått for å trille baby i søvn og kommet tilbake (greit at det er mer enn 1 person da, men de fleste er jo forståelsesfulle). Et tips er babysang Anonymkode: a25fc...3de
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #19 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Har en baby på 3 mnd. Han er ikke lengre så enkel å ta med på kafé, da han er mye våken nå og må underholdes. Og dersom han må sove kan jeg ikke bare legge ham ned i vogna som da han var nyfødt, da må han trilles rundt til han sovner. Det er med andre ord ikke så lett å møte andre mødre med litt enklere baby på kafé lengre 😅 Har tenkt på babykino, men det er ca kun én gang i uka her. Skal på babysvømming, men det blir mest for oss foreldre og babyen. Noen forslag til hvor man kan møte andre mødre ute for aktiviteter/sosialisering (foruten å være hjemme hos hverandre + trilletur)? Jeg bor i en relativt stor by. Anonymkode: f9198...f17 Et tips kan være å legge en pute i hodeenden i vognbagen slik at babyen kan ligge der og titte litt mens dere skravler på kafe. Gjorde dette med mine før de var stor nok for sportsdelen men samtidig for stor for å ligge pal nede i vognen som våken. Anonymkode: 36b1b...963
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #20 Skrevet 1. september 2022 Jeg syntes åpen barnehage var supert. Da traff jeg andre i samme situasjon og babyen kunne se på alt som foregikk rundt oss. I tillegg var det veldig naturlig å "holde på med" baby. Jeg har tre barn og kafe har jeg bare vært på med baby en gang. Ble for mye styr med baby. Anonymkode: 38349...eec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå