AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #1 Skrevet 30. august 2022 Gulvet slipper ved listen der senga har stått, ser det nå fordi jeg flytter senga. Men er dette min feil? Det er parkett, og jeg har ikke vasket med for mye vann, alltid hatt godt med varme i rommet osv. Er kjemperedd nå. Må jeg kjøpe ny parkett, eller er dette fordi senga var for tung? Anonymkode: 45fff...045 1
Maskinfører Skrevet 30. august 2022 #2 Skrevet 30. august 2022 (endret) Har man hatt for mye sex i senga kan det tenkes at gulvet har gitt litt etter nei normalt sett er det ikke din feil det spørs åssen gulvet er lagt en god parkett tåler vann vasket med grønnsåpe Laminatgulv skal man være forsiktig med vann Endret 30. august 2022 av Maskinfører
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #4 Skrevet 2. september 2022 Det er verken fordi sengen var for tung (skulle tatt seg ut om gulv ikke tålte møbler) eller fordi du flyttet sengen. Det er fordi gulvet er lagt enten med for stort glipp mot listen (altså at det nå er et mellomrom der) eller at det er lagt for tett mot listen (altså at det nå buler opp). Uansett er årsaken slett håndtverk. Anonymkode: a0fce...68e 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #5 Skrevet 2. september 2022 Det er dårlig håndvterk. Det skal være noe glippe mellom gulv og vegg da gulvet skal ha mulighet til å bevege seg, men ikke så mye at det stikker ut ved listen. Anonymkode: 6a1a1...152 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #6 Skrevet 2. september 2022 Treverk krymper noen ganger pga det tørker. Er parketten og listene lagt mens treverket enda var for ferskt og ikke hadde tørket skikkelig først, kan det ha tørket i ettertid og dermed skapes en glipe. Anonymkode: b0c39...163
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #7 Skrevet 3. september 2022 Om man legger parketten med den glippen langs veggen som produsenten krever kreves det ofte ganske brei list langs gulvet, helt opp i 25-30 mm. Du kan muligens løs problemet ved å bytte gulvlistene. Anonymkode: e0d32...6ae 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #8 Skrevet 3. september 2022 Ikke din feil. Du skal ikke betale noe (om du leier). Anonymkode: 5d8b0...8fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå