AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #1 Skrevet 30. august 2022 jeg har to barn og typen 1 barn, ikke sammen. var på besøk hos min mor som hadde kjøpt 2 gaver til ungene mine når hun var på ferie, når hun hørte at typen og barnet ble med så hadde hun kjøpt en gave til barnet Hannes også. men typen reagerte altså så sterkt på at de fikk en bedre leke enn hans barn. Eldste fikk en gøy leke, den minste fikk en leke som barnet hans allerede har. Leken barnet hans fikk var innenfor samme kategori og en helt normal leke til et barn. jeg tenker jo selv at det var snilt av hun og løpe og kjøpe en gave til hans barn også, enn å ikke kjøpe noe i det hele tatt. Men han reagerte altså så sterkt og var skikkelig irritert og klagde til meg. Er dette normalt? Jeg syns oppførselen hans var helt hårreisende. Hadde aldri reagert sånn selv. ikke har mine barn fått noe som helst av hans mor utenom bursdag da, selvom hans barn har fått. Jeg har nå aldri reagert på det. Anonymkode: 31b9d...91c 6
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #2 Skrevet 30. august 2022 Han er nok bare redd. Redd for at barnet hans skal bli lei seg. Det er litt sårt det der. Anonymkode: 40bba...b98 9
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #3 Skrevet 30. august 2022 Var det åpenbar forskjell da, og hvor gammelt er hans barn? Anonymkode: b5ca2...6d8 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #4 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han er nok bare redd. Redd for at barnet hans skal bli lei seg. Det er litt sårt det der. Anonymkode: 40bba...b98 Skjønner det, men det var ikke stor forskjell på gavene, og den gaven som eldste fikk var en gave som de minste ikke kunne brukt grunnet alder. ts Anonymkode: 31b9d...91c 2
Gjest Athena Catalina Skrevet 30. august 2022 #5 Skrevet 30. august 2022 Det er nok fordi han er redd for at hans barn skal føle seg mindre verdt.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #6 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Var det åpenbar forskjell da, og hvor gammelt er hans barn? Anonymkode: b5ca2...6d8 Nei, ikke egentlig. Ikke utenom at 6 åringen fikk en bedre gave. Hans barn er 2,5. og den gaven kunne ikke hans barn brukt. Gaven de minste fikk var ikke stor forskjell på. ts Anonymkode: 31b9d...91c 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #7 Skrevet 30. august 2022 Litt sær reaksjon av han ja, og tommel opp til din mor som kjøpte gave til hans barn også. Anonymkode: 5fdd1...5ae 27 6
Gjest Dævendøtte Skrevet 30. august 2022 #8 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): ikke har mine barn fått noe som helst av hans mor utenom bursdag da, selvom hans barn har fått. Jeg har nå aldri reagert på det. Hva sier typen din til dette da?
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #9 Skrevet 30. august 2022 Dævendøtte skrev (Akkurat nå): Hva sier typen din til dette da? Jeg fikk ikke noe særlig svar på det 😅 Anonymkode: 31b9d...91c 2
Gjest Dævendøtte Skrevet 30. august 2022 #10 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg fikk ikke noe særlig svar på det 😅 Anonymkode: 31b9d...91c Haha, ikke sant Moren din gjorde det alle burde gjøre, ikke gjøre forskjell på barn og stebarn.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #11 Skrevet 30. august 2022 Syns han oppførte seg sært ja og modent. Anonymkode: fcc47...652 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #12 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Syns han oppførte seg sært ja og modent. Anonymkode: fcc47...652 Kan du utdype hva du mener med modent ? Anonymkode: 31b9d...91c 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #13 Skrevet 30. august 2022 Barnet hans er 2 år gammel! Anonymkode: 0a003...6a5 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #14 Skrevet 30. august 2022 Jeg synes faktisk ikke det bør være forskjell på gavene. Hvis gaven tydelig var i en annen kategori enn de andre så forstår jeg reaksjonen. Litt rart at så mange ikke synes det. Nå var barnet hans veldig lite så det går helt sikkert greit. Men det bør jo ikke være forskjell hvis gaven skal gis samtidig. Det er veldig sårt. Anonymkode: b2605...0b3 4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #15 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes faktisk ikke det bør være forskjell på gavene. Hvis gaven tydelig var i en annen kategori enn de andre så forstår jeg reaksjonen. Litt rart at så mange ikke synes det. Nå var barnet hans veldig lite så det går helt sikkert greit. Men det bør jo ikke være forskjell hvis gaven skal gis samtidig. Det er veldig sårt. Anonymkode: b2605...0b3 Så du mener at f eks ei jente på 9 år alltid skal få akkurat samme gave som en gutt på 2 år? Det er forskjell på barn. Da blir det også litt forskjell på gaver. Barn på samme alder bør få tilsvarende gaver, hvis de har samme interesser. Men ellers tåler helt fint en 2-åring at han fikk en bil og storesøster fikk en Barbie-dukke. Anonymkode: b07ed...454 17
Maskinfører Skrevet 30. august 2022 #16 Skrevet 30. august 2022 Det var nok ikke riktig gjort av din mann men samtidig tenker jeg åssen kunne moren din vite åssen leker hans barn hadde ? men men som sagt er tanken som teller men litt kjedelig å ha 2 av samme ting 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #17 Skrevet 30. august 2022 Regner med at han egentlig er såret over at hun ikke tenkte på hans barn da hun handlet gaver på ferie. Til tross for at hun rettet opp i det før barna merket det. Anonymkode: 71646...658 4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #18 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så du mener at f eks ei jente på 9 år alltid skal få akkurat samme gave som en gutt på 2 år? Det er forskjell på barn. Da blir det også litt forskjell på gaver. Barn på samme alder bør få tilsvarende gaver, hvis de har samme interesser. Men ellers tåler helt fint en 2-åring at han fikk en bil og storesøster fikk en Barbie-dukke. Anonymkode: b07ed...454 Jeg mente ikke at de skulle få like gaver. Tenkte mer om den eldste fikk en gave til 500 kr, og barnet til kjæresten en bil til 20 kr. Det virker som om han mente at forskjellen var stor, derfor jeg skrev som jeg gjorde. Anonymkode: b2605...0b3 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #19 Skrevet 30. august 2022 Jeg har et barn fra før, og jeg er gift på nytt. Mine svigerforeldre gjør ingen forskjell på barna i familien. De har tatt imot min datter som sin egen, noe jeg er veldig takknemlig for. De er mye mer besteforeldre for henne, enn besteforeldrene på farsiden. De kjøper jo ikke like gaver til alle, men tilpasset alder og interesser, prisen pleier de å få noenlunde lik. De kan også vippse eller gi henne penger sånn innimellom, feks til 17.mai, ferie eller om hun skal noe. De har bare et "ekte" barnebarn og det er jo ekstra stas, og det har hendt at de har kjøpt noe til henne om de tilfeldigvis kom over noe, også fikk hun det når hun var der uten storesøsken, men det måtte de bare slutte med for mor, altså svigerdatter, ble ganske sint og mente at de da måtte kjøpe gaver til de andre barna hennes også.. Disse gavene, lekene, var tenkt at skulle være hos besteforeldrene til bruk der, så det hadde ikke gått utover de andre barna hennes uansett. Jeg syns det er trist at det skal være slik, de andre søskene får jo fra farsiden også, og jeg syns det er helt innafor å gi barnebarnet en liten ting innimellom, det er liksom besteforeldrene sin rett😅 Hvor lenge har dere vært sammen? Jeg syns han kjæresten din overreagerer, barnet fikk jo gave og han er bare 2 år, så han bryr jo seg ikke om evt prisforskjeller. Anonymkode: 62331...97b 5
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #20 Skrevet 30. august 2022 Jeg syns at du skal ta opp med han at du syns det er spesielt at han reagerte på at han syns gaven til sitt barn var dårligere, når han ikke reagerer på at hans mor ikke kjøper gave engang til dine barn, kun til sitt biologiske barnebarn. Anonymkode: 050ac...35c 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå