Gå til innhold

Når ble det vanlig å skifte til koseklær hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når var det vi begynte med dette? Kan aldri huske at Mamma og Pappa brukte koseklær hjemme, tror ikke de eide det engang. De brukte samme klær hele dagen. Vokste opp på 80 tallet btw

Anonymkode: 3d0d0...2e7

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mamma og pappa har alltid skiftet når de kom hjem fra jobb. Jeg er født i 83. 

Besteforeldrene mine født på 20 tallet skiftet ikke. Men besteforeldrene mine født på 40 tallet skiftet. 

Anonymkode: f3ff1...855

• Liker 1
  • Nyttig 4
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Vet ikke om noen som skifter til koseklær.

Skrevet

Jeg gjør det. Digg med litt lettere klær

• Liker 15
  • Hjerte 1
Skrevet

Er det noen som gjør det?

Anonymkode: b5cfc...46d

Skrevet

Man sparer på "finklærne" da når man skifter når man kommer hjem. Elsker koseklær. Mine besteforeldre hadde ikke koseklær. Foreldrene mine har og hadde.

Anonymkode: 5f281...11e

• Liker 13
Skrevet

For å presisere så tar jeg selvsagt av meg dressjakke og bluse osv. men skifter til vanlige klær, ikke «koseklær»

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For å presisere så tar jeg selvsagt av meg dressjakke og bluse osv. men skifter til vanlige klær, ikke «koseklær»

Hva er vanlige klær for deg da? Og hva er koseklær? 

Anonymkode: f3ff1...855

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det noen som gjør det?

Selvfølgelig er det det.. Mangen gjør det. Å komme hjem og ut av det antrekket en har hatt på seg hele dagen, og inn i noe mer komfortabelt og bedre å gå med. Noe varmt, godt og lunt som er deilig å ha på seg. Skal en slappe av hjemme tar en ikke på seg strømpebukse og skjørt og sitter i finstasen i sofaen og venter på fint besøk, men noe mer laidback.

Anonymkode: 9c2b8...8db

• Liker 27
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er ikke vant med det fra hjemme, og heller ikke når jeg flyttet ut og sammen med min daværende samboer, men en eller annen gang i løpet av årene har den vanen dukket opp. Nå er det rett i joggebukse e.l, singlet og av med bhen. Vokste opp på 80-tallet btw.

Anonymkode: de37a...0dd

• Liker 7
Skrevet

For min del er det hygienisk å bytte til andre klær når jeg kommer hjemmefra. Barna bytter også når de kommer hjem fra bhg og skole. 

Nå tar ikke jeg kollektivtransport, men om jeg hadde, så ville jeg i alle fall bytta.

Hverken foreldre eller besteforeldre bytta, så dette er noe jeg selv har begynt med i voksen alder.

Anonymkode: fae9f...dd3

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Jeg begynte med det helt av meg selv da jeg gikk på vdg tror jeg. På begynnelsen av 90-tallet. På skolen brukte jeg bare Levi's 😁

Har ikke søsken. Foreldre skiftet ikke hjemme. Vet ikke hvorfor jeg begynte med det, men husker at jeg fikk kommentarer fra en venninne om at det så så deilig ut å "dasse rundt i joggebukse", som hun sa. 

Kan ikke fordra å ha på olabukse etc hjemme, det må være mykt og behagelig. Dessuten orker jeg ikke tanken på å sitte i møblene mine med ei rumpe og buksebein som har vært rundt omkring i byen, på buss og tog.  

Endret av klarinetta
  • Liker 9
  • Hjerte 2
Skrevet

For meg? Alltid.

Anonymkode: e79b4...32b

• Liker 2
Skrevet

Jeg begynte å bruke joggebukse og den type koseklær for rundt 6 år siden. 

Har alltid skiftet klær når jeg kom hjem fra jobb, men med unger og andres unger på besøk hele tiden så var koseplagget en jeans og en topp. Nå er det joggebukse og en bomullstopp. Unger har flyttet hjemmefra og ingen som er ut og inn av døra her. 

Anonymkode: 0e63a...3c6

• Liker 2
Skrevet

Har vokst opp med at man skifter til behagelige klær etter jobb/skole. Syns det er en fin måte å bevare klærne lengre på også :) født i -89.

Anonymkode: 84b95...06c

• Liker 6
Skrevet

Nei jeg tar av mig korsettet etter samkvem. Har da en lang nattkjole med knapper heilt opp. 

Neida.. Jeg gjør det. Har fleecebuksa jeg kan gå med hjemme, men skal jeg ut blant folk kler jeg på meg ordentlig. 

Anonymkode: ac513...9a0

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt har jeg koseklær, digg det. Kan ikke tenke meg en verden uten😳

Bytter med engang jeg kommer hjem. Enten det skulle dreie seg om en pysjbukse, en joggebukse og en t skjorte eller noe annet deilig og varmt å gå i. Begynte vel kanskje på ungdomsskolen (noen på kg vil vel si at det omtrent var på dinosaurenes tid, men ca seint 90 tall tidlig 20 tallet.. ) Mine foreldre gjorde det ikke, de brukte de samme klærene ute som inne dog var det mye en gjorde på den tiden en ikke gjør i dag..   Heldigvis! 

En ting er det hygieniske aspektet og å bevare klærene sine lengre men jeg gidder ikke å være så selvhøytidelig at jeg ikke kan sitte i noen behagelige daffe klær i min egen stue, og med høsten og vinteren rundt hjørnet er det jaggu godt med noen litt varme deilige koseklær, mitt hjem er min borg og der skal jeg jaggu ha det godt og comfy:nigo:Det er skjeldent jeg venter kongen på besøk anyway...

Jeg tror mange amrikanske filmer som feks "home alone" med flere gjorde koseklær mer akseptabelt for hvermansen og i dag er det allemanseie, alle har det og alle går med det så og si.

• Liker 8
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har en "skitten" jobb med tunge og ofte stive klær. 

Skifter alltid før jeg drar fra jobben min, ofte til joggebukser. Dusjer når jeg kommer hjem. Bruker ofte litt vide bukser hjemme, med greie topper til, eller tights og tunika. Myke gode klær, gode å slappe av i, samtidig som jeg både kan lufte hunden, få besøk og svippe innom kiwi i om nødvendig.

Ellers skifter jeg alltid etter butikkturer, kafè eller kollektivtransport. Kanskje hysterisk, men synes det er ekkelt å gå i "uteklær" inne, og få basselusker i sofaen🤣

Anonymkode: cc180...f27

• Liker 1
Skrevet

Må ha begynt med det på sent nittitall.  Kan ikke huske vi bytta klær før den tid.

Skrevet

Jeg blir skitten på jobb, jobber som renholder i egne klær, så jeg går på badet og skifter med en gang jeg kommer hjem . Har stort sett alltid gjort det  i voksen alder men enda mer nøye ble jeg under korona og det har jeg da fortsatt med. 

Når jeg var barn måtte jeg av meg skoleklær for å spare på dem før jeg gikk ut og klatra i trærne. 

Anonymkode: c0065...12e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...