Gå til innhold

Kjøpt hus uten eierskifteforsikring, mye utendørs batterier osv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var snø når jeg overtok så jeg oppdaget ikke det pluss at det er stor tomt (15 mål). Det ligger strødd dekk, bilbatterier, ting som forurenser og i garasjen er det et belte til snøscooter. 

Det var en annen som hadde fullmakt til å kontrollere at alt var i orden her, men det var enda snø som sagt. 

Kommer jeg noen vei? Selger sa bare at det har hen ikke sett. (Og jeg tenker at hen kan si at andre har slengt ting rundt her etter salget)

Selv har jeg verken førerkort eller bil. 

Har enda ikke klaget direkte til selger og bedt hen hente, men tror hen vil gi faen. 

Kommer til å gå til avisa, hvis jeg har nerver til det. Det er også en boks til dørnøkkel på utsiden av huset, men koden jeg har fått er feil. 

Det er hele fem stoppekraner her, en utendørs, men kommer det snø blir det vanskelig å åpne den. Huset er gammelt, en av stoppekranene er i krypkjelleren. Må jeg stenge alle? Vet det finnes et middel som tiner is og snø når jeg har måket frem stoppekrana ute. Er ofte par mnd. i Spania på vinteren. 

Ja, tegnet ikke eierskifteforsikring, det var dumt. Men hva kan jeg gjøre nå? Hen har jo drevet med miljøkriminalitet, ved å slenge så mye dritt rundt omkring. 

Anonymkode: 90b30...e19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var snø når jeg overtok så jeg oppdaget ikke det pluss at det er stor tomt (15 mål). Det ligger strødd dekk, bilbatterier, ting som forurenser og i garasjen er det et belte til snøscooter. 

Det var en annen som hadde fullmakt til å kontrollere at alt var i orden her, men det var enda snø som sagt. 

Kommer jeg noen vei? Selger sa bare at det har hen ikke sett. (Og jeg tenker at hen kan si at andre har slengt ting rundt her etter salget)

Selv har jeg verken førerkort eller bil. 

Har enda ikke klaget direkte til selger og bedt hen hente, men tror hen vil gi faen. 

Kommer til å gå til avisa, hvis jeg har nerver til det. Det er også en boks til dørnøkkel på utsiden av huset, men koden jeg har fått er feil. 

Det er hele fem stoppekraner her, en utendørs, men kommer det snø blir det vanskelig å åpne den. Huset er gammelt, en av stoppekranene er i krypkjelleren. Må jeg stenge alle? Vet det finnes et middel som tiner is og snø når jeg har måket frem stoppekrana ute. Er ofte par mnd. i Spania på vinteren. 

Ja, tegnet ikke eierskifteforsikring, det var dumt. Men hva kan jeg gjøre nå? Hen har jo drevet med miljøkriminalitet, ved å slenge så mye dritt rundt omkring. 

Anonymkode: f4e63...606

Skrevet

Det skal ikke være vann i rør som ikke står i plussgrader, så det er ikke vann der når det er snø. Det burde hvertfall ikke være det, for da sprenges rørene og du får elver inne.

Anonymkode: 6a161...e03

Skrevet

Det med stoppkranene regner jeg med er beskrevet i tilstandsrapporten og/eller kommer inn under din undersøkelsesplikt. 
Når det gjelder søppelet så skal det ganske mye til (i kroner og øre, eller rettere sagt, i prosent av kjøpesum) før det regnes som en mangel. Det er nok du som er ansvarlig for å få fjernet dritten. Dessverre. Vi kjøpte hytte, og det dukket opp MYR rart da snøen kom. Vi kjøpte på vinteren også. Og der er det ikke vei, så å kvitte seg med skrotet er ikke enkelt. 

Anonymkode: 53b14...8e2

• Liker 2
Skrevet

MYE rart, selvsagt, ikke myr! 🤣

Skrevet

En eierskifteforsikring dekker ikke rot på en tomt. Den dekker feks om det viser seg at kledning er rotten, tak må byttes osv. 

Anonymkode: 40832...32b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

MYE rart, selvsagt, ikke myr! 🤣

Her er det vei, men jeg kan ikke ha førerkort og bil. Det er åtte mil for å levere avfall. Forstår at problemet er mitt nå 

ts 

Har likevel lyst å ta hevn og skrive offentlig på facebook eller i avisa hvordan kommunen forholder seg til det. Vil det hjelpe?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Her er det vei, men jeg kan ikke ha førerkort og bil. Det er åtte mil for å levere avfall. Forstår at problemet er mitt nå 

ts 

Har likevel lyst å ta hevn og skrive offentlig på facebook eller i avisa hvordan kommunen forholder seg til det. Vil det hjelpe?

Ikke vær en sånn person.

Anonymkode: 3c279...f22

• Liker 6
  • Nyttig 3
Gjest Mysticgirl
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

ts 

Jeg hadde sendt melding til forrige eier og spurt om de kunne hente tingene sine som lå i hagen. At du ikke så det før pga snøen. Nekter de kan du ringe avfallsbedriften i din kommune og høre pris for å hente det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det skal ikke være vann i rør som ikke står i plussgrader, så det er ikke vann der når det er snø. Det burde hvertfall ikke være det, for da sprenges rørene og du får elver inne.

Anonymkode: 6a161...e03

Inne skal jeg ha på litt varme i vinter.   

Skrevet

Eierskifteforsikring har ingenting med dine rettigheter ovenfor selger å gjøre. 

Hva vil det koste å få alt ryddet opp? 

Husk at reklamasjonsfristen er 3 mnd fra skaden oppdages (muligens fra siste snødag?).

Anonymkode: 59598...aa0

• Liker 1
Skrevet

Får legge ut annonse og betale noen for å få kasta det da.

Anonymkode: 122c9...019

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eierskifteforsikring har ingenting med dine rettigheter ovenfor selger å gjøre. 

Hva vil det koste å få alt ryddet opp? 

Husk at reklamasjonsfristen er 3 mnd fra skaden oppdages (muligens fra siste snødag?).

Anonymkode: 59598...aa0

Jeg kom hit først i sommer. Ga fullmakt til en annen, og da lå snøen. 

ts 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

ts 

Har du noen du kan be om hjelp? Evt betale? 
Å ta hevn er fullstendig meningsløst. Hva tenker du kommunen skal gjøre? Din eiendom, ditt ansvar. 

• Nyttig 1
Skrevet

Lei en container, fyll den, og kom deg videre. Du har bedre ting å bruke tiden din på tenker jeg 

Anonymkode: 3c2f6...b4c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lei en container, fyll den, og kom deg videre. Du har bedre ting å bruke tiden din på tenker jeg 

Anonymkode: 3c2f6...b4c

Evt spør på face om det er en pensjonist som vil ta jobben.

• Liker 1
Skrevet

Tegne eierskifteforsikring er noe selger gjør, ikke du som kjøper. Det er for å sikre at selger ikke blir sittende med skjegget fullt av postkasser dersom det oppdages skjulte feil og mangler.

Du tenker kanskje på boligkjøperforsikring? Den er egentlig ganske verdiløs så fremt du evner å ta saken med selger forsikringsselskap selv.

Anonymkode: 8292c...b5e

• Nyttig 1
Skrevet

Ikke drit deg ut ved å klage på Facebook. Hyr heller inn en russegjeng eller noe for å få søpla fjernet 

Anonymkode: 4550b...b34

• Nyttig 1
Skrevet

Tenk fuck it, og så betaler du for fjerning. Kan ikke komme med slikt nesten et halvt år etter at snøen smeltet.

Anonymkode: 26055...c38

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Ikke gå til avisa..."Fant bildekk i hagen"

Stakkars meg har ikke førerkort og det er langt til alt mulig.Da er det dumt å flytte uti hutaheita. 

Dette er nå ditt problem dessverre. Betalt heller for skrothenting.

Anonymkode: 3fff6...a65

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...