AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #1 Skrevet 30. august 2022 Ja, jeg høres ut som en dust som har bodd under en stein hele livet 🙈 Men det er altså en stund siden jeg flydde sist og jeg har aldri tatt fly alene. Skal reise med Norwegian til en europeisk storby men skal mellomlande på Gardermoen. Har en time og 10 min. Slipper vel ny innsjekk siden jeg reiser med Norwegian hele veien? Så det er kun passkontroll jeg må gjennom egentlig? Eller husker jeg feil? 😅 Anonymkode: 2f77e...0f9 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #2 Skrevet 30. august 2022 Passkontroll? Når du reiser fra en by i Norge til en annen? Det er ikke passkontroll innen Schengen- området. Har du bestilt sammenhengende billett, trenger du ikke sjekke inn på nytt, du følger bare skilt som sier «transfer». Anonymkode: 2edf7...644
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #3 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Passkontroll? Når du reiser fra en by i Norge til en annen? Det er ikke passkontroll innen Schengen- området. Har du bestilt sammenhengende billett, trenger du ikke sjekke inn på nytt, du følger bare skilt som sier «transfer». Anonymkode: 2edf7...644 Fra Gardermoen til utlandet. Anonymkode: 2f77e...0f9
Hensatt Skrevet 30. august 2022 #4 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fra Gardermoen til utlandet. Anonymkode: 2f77e...0f9 Ingen passkontroll ut av landet.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #5 Skrevet 30. august 2022 Blizz1 skrev (1 minutt siden): Ingen passkontroll ut av landet. Så jeg skal bare gå direkte til transfer og vente på boarding? Det er alt? 😅 Anonymkode: 2f77e...0f9 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #6 Skrevet 30. august 2022 Du vil mest sannsynlig måtte vise pass og boardingkort når du går gjennom svingdørene fra innenriks til utenriksterminalen. Har aldri opplevd kø av betydning der. Anonymkode: 79962...fc4 1
Gjest Luksusbia Skrevet 30. august 2022 #7 Skrevet 30. august 2022 Du har god tid i hvert fall. Hvis du har med mer enn håndbagasjen må du vente på koffert, så gå gjennom sikkerhetskontroll og til riktig gate
Jdz Skrevet 30. august 2022 #8 Skrevet 30. august 2022 Blizz1 skrev (26 minutter siden): Ingen passkontroll ut av landet. Jo, skal du ut av Schengen må du gjennom passkontroll. Storby i Europa kan jo være London? AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du vil mest sannsynlig måtte vise pass og boardingkort når du går gjennom svingdørene fra innenriks til utenriksterminalen. Har aldri opplevd kø av betydning der. Anonymkode: 79962...fc4 Det er ingen passkontroll mellom innenriks og utenriks, og det har det ikke vært på mer enn 20 år. Ikke er det svingdører heller. 6
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #9 Skrevet 30. august 2022 Glad for at det er flere enn meg som lurer på slike detaljer🙌🏼🥰 Anonymkode: e79b5...d74 3
tirben Skrevet 30. august 2022 #10 Skrevet 30. august 2022 Luksusbia skrev (6 minutter siden): Du har god tid i hvert fall. Hvis du har med mer enn håndbagasjen må du vente på koffert, så gå gjennom sikkerhetskontroll og til riktig gate Bagasjen blir sjekket direkte, så må selvfølgelig ikke vente på koffert. 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #11 Skrevet 30. august 2022 Jdz skrev (3 minutter siden): Jo, skal du ut av Schengen må du gjennom passkontroll. Storby i Europa kan jo være London? Det er ingen passkontroll mellom innenriks og utenriks, og det har det ikke vært på mer enn 20 år. Ikke er det svingdører heller. Så er svingdører feil uttrykk men sluse (?) da når man går inn mot utenriks. Ikke lenge siden de krevde pass og boardingkort der. Anonymkode: 79962...fc4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #12 Skrevet 30. august 2022 Bagasjen blir sjekket hele veien, men om du er usikker skader det ikke å dobbeltsjekke baggasjelappen før du klistrer den på. Om du skal ut av Schengen må du igjennom passkontroll inne på utenland-delen av gardemoen. Du følger bare skilt når du går av flyet til "transfers", også kommer du ned i avgangsområdet for innenlandsfly før du går videre inn til utenlands. Ta med pass uansett. noen hotell trenger å se det. Husk at på vei hjem, om du fly samme rute, må du selv hente baggasjen din på gardemoen og sjekke den inn igjen for å fly videre innenlands. God tur! Anonymkode: c18c3...6da 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #13 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Bagasjen blir sjekket hele veien, men om du er usikker skader det ikke å dobbeltsjekke baggasjelappen før du klistrer den på. Om du skal ut av Schengen må du igjennom passkontroll inne på utenland-delen av gardemoen. Du følger bare skilt når du går av flyet til "transfers", også kommer du ned i avgangsområdet for innenlandsfly før du går videre inn til utenlands. Ta med pass uansett. noen hotell trenger å se det. Husk at på vei hjem, om du fly samme rute, må du selv hente baggasjen din på gardemoen og sjekke den inn igjen for å fly videre innenlands. God tur! Anonymkode: c18c3...6da Ååh, det hadde jeg helt glemt 😅 Men mener å ha gjort det før ja. En ting til, jeg reiser fra Bergen, skal jeg gå på innland eller utland der? Det logiske er vel innland men så skal jeg jo likevel til utland..Om det gir mening 😂 Men fra Bergen skal jeg jo ikke det. Så da skal jeg gå på innland? Anonymkode: 2f77e...0f9
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #14 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Husk at på vei hjem, om du fly samme rute, må du selv hente baggasjen din på gardemoen og sjekke den inn igjen for å fly videre innenlands. Dette stemmer ikke. Med SAS og Norwegian blir den sendt videre til sluttdestinasjon, hvis det er samme flyselskap hele veien. Da går man bare på transfer, kommer inn i duty free, gjennom toll og går videre til innenriks-delen. Anonymkode: 494c7...4a8
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #15 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ååh, det hadde jeg helt glemt 😅 Men mener å ha gjort det før ja. En ting til, jeg reiser fra Bergen, skal jeg gå på innland eller utland der? Det logiske er vel innland men så skal jeg jo likevel til utland..Om det gir mening 😂 Men fra Bergen skal jeg jo ikke det. Så da skal jeg gå på innland? Anonymkode: 2f77e...0f9 Du skal selvfølgelig på innland. Men det vises jo på gatenummeret uansett. Anonymkode: 494c7...4a8
Hensatt Skrevet 30. august 2022 #16 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ååh, det hadde jeg helt glemt 😅 Men mener å ha gjort det før ja. En ting til, jeg reiser fra Bergen, skal jeg gå på innland eller utland der? Det logiske er vel innland men så skal jeg jo likevel til utland..Om det gir mening 😂 Men fra Bergen skal jeg jo ikke det. Så da skal jeg gå på innland? Anonymkode: 2f77e...0f9 Det trenger du ikke tenke på. Det står hvilket gate du skal på flybilletten din. Alle går gjennom samme sikkerhetskontroll.
Hensatt Skrevet 30. august 2022 #17 Skrevet 30. august 2022 På Flesland er det forøvrig folk som hjelper deg. Om du er helt i villrede følger de deg hele veien til flyet. Det står ved innsjekkingsskranken med gule vester mener jeg.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #18 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette stemmer ikke. Med SAS og Norwegian blir den sendt videre til sluttdestinasjon, hvis det er samme flyselskap hele veien. Da går man bare på transfer, kommer inn i duty free, gjennom toll og går videre til innenriks-delen. Anonymkode: 494c7...4a8 Med Flyr også. Kom fra utland i dag. Anonymkode: b508b...8fe
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #19 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Med Flyr også. Kom fra utland i dag. Anonymkode: b508b...8fe Man må alltid ta ut bagasjen og gå gjennom tollen ved første stoppet i Norge. Bagasjen blir ikke sendt helt hjem dersom man må bytte fly i Norge og deretter reise videre. Man blir i tilfelle sjekket inn på alle flygninger, får boardingkort til alle flygninger - men må selv hente bagasjen og gå gjennom tollen på første stopp i Norge. Det er ingen flyselskap som gjør dette annerledes enn andre, det er reglene som er sånn. Til TS: gå på innland i Bergen og finn flyet ditt til Gardermoen. Når du lander på Gardermoen går du til transfer og videre til utland. Dersom du går feil og havner helt ute er det ikke krise, men da må du gjennom sikkerhetskontrollen på nytt og det kan ta litt tid. Så finner du gaten din på utland. Min erfaring er ellers at det alltid er noen Du kan spørre hvis du blir usikker. Bagasjen din blir sendt helt fram, så den trenger du ikke å tenke på når du reiser ut av Norge. Anonymkode: ed67c...325
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #20 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Man må alltid ta ut bagasjen og gå gjennom tollen ved første stoppet i Norge. Bagasjen blir ikke sendt helt hjem dersom man må bytte fly i Norge og deretter reise videre. Man blir i tilfelle sjekket inn på alle flygninger, får boardingkort til alle flygninger - men må selv hente bagasjen og gå gjennom tollen på første stopp i Norge. Det er ingen flyselskap som gjør dette annerledes enn andre, det er reglene som er sånn. Til TS: gå på innland i Bergen og finn flyet ditt til Gardermoen. Når du lander på Gardermoen går du til transfer og videre til utland. Dersom du går feil og havner helt ute er det ikke krise, men da må du gjennom sikkerhetskontrollen på nytt og det kan ta litt tid. Så finner du gaten din på utland. Min erfaring er ellers at det alltid er noen Du kan spørre hvis du blir usikker. Bagasjen din blir sendt helt fram, så den trenger du ikke å tenke på når du reiser ut av Norge. Anonymkode: ed67c...325 Nei, den blir sendt direkte. Jeg flydde nettopp hjem fra Paris, med mellomlanding i Gardermoen. Det var med Sas, men på CdG sa de at flyr vi med samme selskap hele veien trenger vi ikke hente ut bagasjen før på sluttdestinasjon. Og likedan var det i 2018 når jeg fløy fra London via Gardermoen og hjem. Anonymkode: e0ba9...a5f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå