Gå til innhold

Venn som ringer og maser hver dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Nå i august begynte jeg på et årsstudium.
Har vært sykemeldt et halvt år pga depresjon og sorg. 
Har vært tungt å starte opp igjen og vende tilbake til en normal hverdag. Prøvde å delta så mye som mulig i fadderuka og har fått noen bekjente jeg kan være på skolen med. 

En jeg ble kjent med sender meg meldinger og ringer meg ofte, nesten hver dag. Han spør om å møtes, besøk osv. Vi møttes en gang, men følte at vi ikke hadde så mye å snakke om og at vi ikke har så mye til felles. Vil ikke være uhyggelig men blir så irritert når han forsetter å ringe hele tiden når jeg pent har sagt nei flere ganger.

Blir irritert både pga at depresjonen gjør meg sliten og jeg klarer ikke være så sosial men også fordi jeg har andre ting jeg vil gjøre når jeg har energi enn å bare henge med han.

Hva skal jeg gjøre? vil ikke virke frekk. Han er hyggelig og vi kan godt være venner, men klarer ikke denne hyppige kontakten og det å skulle være sammen mange ganger i uka. Noen tips til hva jeg skal svare når han ringer eller hvordan jeg kan håndtere denne situasjonen? 

Anonymkode: 0c0a7...8b7

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan si til ham at du går gjennom en litt vanskelig periode akkurat nå og at du derfor ikke har overskudd til å være så veldig sosial. 

Anonymkode: 8b68a...f33

• Liker 2
Skrevet

Det er han som er frekk, så da kan du også. Det er et stort rødt flagg at en person (mann, kvinne, uansett sammenheng) ikke respekterer deg når du sier at det blir for mye. Du trenger ikke å ta telefonen. 

Anonymkode: d1196...1e2

• Liker 2
Skrevet

Vær tydelig på at dette er du ikke interessert i. Sånne personer har ikke sosiale antenner og kan fort spise deg opp. Ikke tenk på at du skal være hyggelig, tenk på deg selv i stedet. Å sette grenser er en fin ting man gjør fra seg selv. 

Anonymkode: bb8b3...7f4

• Liker 1
Skrevet

Ikke ta telefonen når han ringer og ikke svar på alle meldinger. Du skylder ikke han noe svar om han maser hele tiden. Han har tydeligvis ikke noen sosiale antenner og du må bare avvise han til han skjønner at det ikke er noe å hente hos deg, så han går videre til neste «offer»

Anonymkode: 9bbda...1a5

Skrevet

Da sier du til han "Jeg trenger litt tid for meg selv, ikke vondt mendt men har ting ting å gå gjennom".

Enkelt å greit.,

Anonymkode: ad129...a63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...