AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #1 Skrevet 30. august 2022 Når det står at en fra psykiatrisk avdeling har gjort oppslag i min journal og angitt Internkontroll/Kvalitetssikring som årsak. Hva vil det si? Anonymkode: 0f44a...6b4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #2 Skrevet 30. august 2022 Dobbeltsjekke at opplysningene stemmer Anonymkode: e9966...06a
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #3 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dobbeltsjekke at opplysningene stemmer Anonymkode: e9966...06a Dobbeltsjekke at min psykolog på et dps har skrevet rett ting i journalen? Anonymkode: 0f44a...6b4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #4 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Dobbeltsjekke at min psykolog på et dps har skrevet rett ting i journalen? Anonymkode: 0f44a...6b4 Det handler nok ikke om de medisinske opplysningene. Det er sannsynligvis administrativt/byråkratisk mtp sjekking av oppholdskoder, oppfølging av vedtak hvis det er det, kontrollere/rydde i ventelister og timebestillinger (som ikke har noen konsekvens for deg, osv). Anonymkode: d58e7...44e
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #5 Skrevet 30. august 2022 Høyst sannsynlig sjekk av diagnosekoder så sykehuset får rett betalt. Har ingenting med det medisinske i journalen å gjøre. Evt sending av epikrise til fastlege, sett opp time frem i tid e.l. Anonymkode: 87ac0...790
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #6 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Høyst sannsynlig sjekk av diagnosekoder så sykehuset får rett betalt. Har ingenting med det medisinske i journalen å gjøre. Evt sending av epikrise til fastlege, sett opp time frem i tid e.l. Anonymkode: 87ac0...790 Hæ det skjønte jeg ingenting av. Med diagnosekoder mener du da mine psykiatriske diagnoser? Og mener du at de ansatte får forskjellig betalt utifra hvilke diagnoser pasientene har? Anonymkode: 0f44a...6b4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #7 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hæ det skjønte jeg ingenting av. Med diagnosekoder mener du da mine psykiatriske diagnoser? Og mener du at de ansatte får forskjellig betalt utifra hvilke diagnoser pasientene har? Anonymkode: 0f44a...6b4 Diagnosekoder og prosedyrekoder ja. De ansatte får samme lønna uansett, men sykehuset/dps'en får ulik betaling avhengig av diagnose, hvor langt oppholdet var og hva som er gjort. Det kalles DRG. Anonymkode: d58e7...44e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå