Gå til innhold

Helsenorge hva betyr "Internkontroll/Kvalitetssikring"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det står at en fra psykiatrisk avdeling har gjort oppslag i min journal og angitt Internkontroll/Kvalitetssikring som årsak. Hva vil det si? 

Anonymkode: 0f44a...6b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dobbeltsjekke at opplysningene stemmer 

Anonymkode: e9966...06a

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dobbeltsjekke at opplysningene stemmer 

Anonymkode: e9966...06a

Dobbeltsjekke at min psykolog på et dps har skrevet rett ting i journalen? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Dobbeltsjekke at min psykolog på et dps har skrevet rett ting i journalen? 

Det handler nok ikke om de medisinske opplysningene. Det er sannsynligvis administrativt/byråkratisk mtp sjekking av oppholdskoder, oppfølging av vedtak hvis det er det, kontrollere/rydde i ventelister og timebestillinger (som ikke har noen konsekvens for deg, osv).

Anonymkode: d58e7...44e

Skrevet

Høyst sannsynlig sjekk av diagnosekoder så sykehuset får rett betalt. Har ingenting med det medisinske i journalen å gjøre. Evt sending av epikrise til fastlege, sett opp time frem i tid e.l.

Anonymkode: 87ac0...790

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Høyst sannsynlig sjekk av diagnosekoder så sykehuset får rett betalt. Har ingenting med det medisinske i journalen å gjøre. Evt sending av epikrise til fastlege, sett opp time frem i tid e.l.

Anonymkode: 87ac0...790

Hæ det skjønte jeg ingenting av. Med diagnosekoder mener du da mine psykiatriske diagnoser? Og mener du at de ansatte får forskjellig betalt utifra hvilke diagnoser pasientene har? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hæ det skjønte jeg ingenting av. Med diagnosekoder mener du da mine psykiatriske diagnoser? Og mener du at de ansatte får forskjellig betalt utifra hvilke diagnoser pasientene har? 

Diagnosekoder og prosedyrekoder ja.

De ansatte får samme lønna uansett, men sykehuset/dps'en får ulik betaling avhengig av diagnose, hvor langt oppholdet var og hva som er gjort. Det kalles DRG.

Anonymkode: d58e7...44e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...