Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde du at det var kjærlighet da du var ungdomsforelskelsket? 

Går du fortsatt i fellen?

Anonymkode: ba5a1...d6c

Videoannonse
Annonse
Gjest Frankenstein1
Skrevet

Da Gaute Ormåsen fortalte meg det

Skrevet

Samme som over, da filosofen Gaute Ormåsen forklarte det så underfundig i sin hitlåt fra 2007 eller deromkring.

Anonymkode: cf50b...a63

• Liker 1
Skrevet

I nøyaktig samme øyeblikk som hun sa «Jeg elsker deg» helt ut av det blå.

Før det hadde jeg ikke en gang tenkt tanken.

Skrevet

Vet ikke.

En gang mellom da jeg var 3 og da jeg var 13, kanskje. 

Anonymkode: 43d2e...fbc

Skrevet

Jeg trodde vel jeg visste det som tenåring, for jeg hadde blitt fortalt at det var forskjell. Men man skjønner det vel ikke helt før man har opplevd å være forelsket uten å elske og å elske uten å være forelsket. 

Anonymkode: e31cb...d1e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg trodde vel jeg visste det som tenåring, for jeg hadde blitt fortalt at det var forskjell. Men man skjønner det vel ikke helt før man har opplevd å være forelsket uten å elske og å elske uten å være forelsket. 

Anonymkode: e31cb...d1e

Har du ikke foreldre? 

Skrevet

Når vi begynte å forme livene våre etter hverandre. Jeg så en fremtid med han og visste at jeg ikke ville være uten han. 

Anonymkode: 7db65...bca

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har du ikke foreldre? 

Ikke den du siterer, men romantisk kjærlighet er noe helt annet enn å elske foreldrene/barna sine. 

Skrevet
Cornix skrev (17 minutter siden):

Ikke den du siterer, men romantisk kjærlighet er noe helt annet enn å elske foreldrene/barna sine. 

Ja?

Men foreldrene er jo de som elsker hverandre og som man lærer hva romantisk kjærlighet er, av.

Har man ikke foreldre som elsker hverandre, så har man jo ingen å lære av.

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ja?

Men foreldrene er jo de som elsker hverandre og som man lærer hva romantisk kjærlighet er, av.

Så om man ikke har foreldre eller har skilte foreldre så vet man ikke hva romantisk kjærlighet er?

Ærligtalt, man lærer ikke romantisk kjærlighet av foreldre. Det er noe man selv må erfare og føle på. 

• Liker 2
Skrevet
Cornix skrev (2 minutter siden):

Så om man ikke har foreldre eller har skilte foreldre så vet man ikke hva romantisk kjærlighet er?

Ærligtalt, man lærer ikke romantisk kjærlighet av foreldre. Det er noe man selv må erfare og føle på. 

Jeg mener det ja.

Du får bare være uenig :) 

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Trodde du at det var kjærlighet da du var ungdomsforelskelsket? 

Anonymkode: ba5a1...d6c

Jeg trodde det, og jeg hadde rett. 

Anonymkode: 8eb7f...f6e

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Samme som over, da filosofen Gaute Ormåsen forklarte det så underfundig i sin hitlåt fra 2007 eller deromkring.

Anonymkode: cf50b...a63

lolz

Anonymkode: af384...927

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja?

For noe tull. Faren min døde da jeg var 8, og var syk i flere år før han døde. Jeg har altså ikke vært vitne til at mine foreldre var "kjærester" egentlig. Så da kan jeg ikke oppleve ekte, romantisk kjærlighet altså? Tull og tøys. Har en kjæreste jeg elsker, og har det veldig fint sammen. Du har ikke peiling.

• Liker 1
Skrevet

Sikkert en gang rundt 8 års alderen og jeg ble «forelsket» for første gang i en gutt i klasse. 

Anonymkode: 1af4d...68e

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

For noe tull. Faren min døde da jeg var 8, og var syk i flere år før han døde. Jeg har altså ikke vært vitne til at mine foreldre var "kjærester" egentlig. Så da kan jeg ikke oppleve ekte, romantisk kjærlighet altså? Tull og tøys. Har en kjæreste jeg elsker, og har det veldig fint sammen. Du har ikke peiling.

Jo, det har du jo, hvis de elsket hverandre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jo, det har du jo, hvis de elsket hverandre. 

Jeg var for liten/ung til å merke sånt uansett. Pappa var veldig syk, sov mye, hadde smerter. Men det var et stabilt hjem uten krangling og konflikter, så sånn sett var det ok. Men finnes jo par som elsker hverandre og krangler voldsomt, så er det et godt eksempel for barna, enn foreldrene som skilles så barna får et en rolig, mer stabil oppvekst? Du virker ikke å ha så mye peiling på dette, og virker ganske fordomsfull.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg var for liten/ung til å merke sånt uansett. Pappa var veldig syk, sov mye, hadde smerter. Men det var et stabilt hjem uten krangling og konflikter, så sånn sett var det ok. Men finnes jo par som elsker hverandre og krangler voldsomt, så er det et godt eksempel for barna, enn foreldrene som skilles så barna får et en rolig, mer stabil oppvekst? Du virker ikke å ha så mye peiling på dette, og virker ganske fordomsfull.

Du lærte å snakke norsk og sikkert også skrive i løpet av denne tiden. Klart du ikke var for ung til å lære, det er nettopp i denne perioden at svært mye læring foregår, særlig det som handler om tilknytning og mellommenneskelige relasjoner, verdi som menneske, etc.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men finnes jo par som elsker hverandre og krangler voldsomt

Det er ikke kjærlighet, det er drama.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...