AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #1 Skrevet 30. august 2022 Vi har en stikkontakt på veggen som ble "koblet ut" i forbindelse med at en verandadør ble satt inn og snekkeren tilfeldigvis kuttet noen kabler inne i veggen da han skjærte hull i veggen til døra. Dekselet til kontakten er der fremdeles, men det er altså ikke noe strøm i kontakten. Vi skal nå selge huset og ønsker å fjerne dekselet siden det trekker ned helhetsinntrykket å ha kontakter som ikke fungerer. Men hva heter "lokket" man setter på hullet som blir synlig, når man fjerner dekselet som har vært der? Jeg prøver å finne noe på nettet, men aner jo ikke hva jeg skal søke etter... Kontakten som skal fjernes er av denne typen: Anonymkode: 0b784...9b7
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #2 Skrevet 30. august 2022 Jeg lurer mer på om dere har en overkuttet ledning inne i veggen et sted? Litt rart om elektriker har fjernet ledningen men ikke stikket. Anonymkode: 990e3...13a 5
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #3 Skrevet 30. august 2022 Dekklokk. https://www.sparelys.no/elko-dekklokk-til-enkel-veggboks?gclid=EAIaIQobChMIqu_y99zu-QIVhehRCh1OyAPrEAQYAiABEgJ4D_D_BwE Anonymkode: 8057b...2ec 1
Krist1an Skrevet 30. august 2022 #4 Skrevet 30. august 2022 https://elmaterialer.no/no/dekklokk-769 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #5 Skrevet 30. august 2022 Takk! Da vet vi hva det heter. Jeg er usikker på nøyaktig hva som skjedde med disse ledningene, jeg var ikke tilstede selv da det skjedde. Vet bare at kontakta ikke fungerer. Anonymkode: 0b784...9b7
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #6 Skrevet 30. august 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Takk! Da vet vi hva det heter. Jeg er usikker på nøyaktig hva som skjedde med disse ledningene, jeg var ikke tilstede selv da det skjedde. Vet bare at kontakta ikke fungerer. Anonymkode: 0b784...9b7 Om dere har en usikret avkuttet ledning i veggen ville jeg vært ganske skeptisk til å oppholde meg i huset Anonymkode: a830a...54c 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #7 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om dere har en usikret avkuttet ledning i veggen ville jeg vært ganske skeptisk til å oppholde meg i huset Anonymkode: a830a...54c Ikke farlig, bare en sikring som går evt. Tviler det er løse kabler som er åpne om en elektriker var der. Anonymkode: 8a755...dc1 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #8 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ikke farlig, bare en sikring som går evt. Tviler det er løse kabler som er åpne om en elektriker var der. Anonymkode: 8a755...dc1 Men var det elektriker der? Det burde det jo ha vært for å fikse uhellet men i og med kontakten ikke fungerer er det noe muffens der. Anonymkode: 990e3...13a
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #9 Skrevet 30. august 2022 Hvis en snekker har kuttet noen kabler, må dere ha elektriker til å se på dette. Anonymkode: d95dc...5d6 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #10 Skrevet 30. august 2022 Joda, snekkeren kalte inn en elektriker som kom og ordnet med ledningene i veggen. Jeg vet ikke hvorfor han ikke tok vekk kontakten, muligens fordi han tenkte vi kanskje ønsket å fikse strøm i den senere. 🤷♀️ Det er to år siden dette skjedde og vi har aldri hatt trøbbel med strømmen her, så jeg tror ikke det var noe farlig. Anonymkode: 0b784...9b7
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #11 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Joda, snekkeren kalte inn en elektriker som kom og ordnet med ledningene i veggen. Jeg vet ikke hvorfor han ikke tok vekk kontakten, muligens fordi han tenkte vi kanskje ønsket å fikse strøm i den senere. 🤷♀️ Det er to år siden dette skjedde og vi har aldri hatt trøbbel med strømmen her, så jeg tror ikke det var noe farlig. Anonymkode: 0b784...9b7 Så bra det er ordnet 😅 Anonymkode: 990e3...13a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå