Gå til innhold

Fjerne stikkontakt, erstatte med "lokk"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en stikkontakt på veggen som ble "koblet ut" i forbindelse med at en verandadør ble satt inn og snekkeren tilfeldigvis kuttet noen kabler inne i veggen da han skjærte hull i veggen til døra. Dekselet til kontakten er der fremdeles, men det er altså ikke noe strøm i kontakten. Vi skal nå selge huset og ønsker å fjerne dekselet siden det trekker ned helhetsinntrykket å ha kontakter som ikke fungerer. Men hva heter "lokket" man setter på hullet som blir synlig, når man fjerner dekselet som har vært der? Jeg prøver å finne noe på nettet, men aner jo ikke hva jeg skal søke etter...

Kontakten som skal fjernes er av denne typen:

7020160628503_1.png?ref=0EE81DFE2A&w=460

Anonymkode: 0b784...9b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer mer på om dere har en overkuttet ledning inne i veggen et sted?  Litt rart om elektriker har fjernet ledningen men ikke stikket. 

Anonymkode: 990e3...13a

• Liker 5
Skrevet

Takk! Da vet vi hva det heter. :)

Jeg er usikker på nøyaktig hva som skjedde med disse ledningene, jeg var ikke tilstede selv da det skjedde. Vet bare at kontakta ikke fungerer.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk! Da vet vi hva det heter. :)

Jeg er usikker på nøyaktig hva som skjedde med disse ledningene, jeg var ikke tilstede selv da det skjedde. Vet bare at kontakta ikke fungerer.

Om dere har en usikret avkuttet ledning i veggen ville jeg vært ganske skeptisk til å oppholde meg i huset

Anonymkode: a830a...54c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om dere har en usikret avkuttet ledning i veggen ville jeg vært ganske skeptisk til å oppholde meg i huset

Anonymkode: a830a...54c

Ikke farlig, bare en sikring som går evt. Tviler det er løse kabler som er åpne om en elektriker var der.

Anonymkode: 8a755...dc1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ikke farlig, bare en sikring som går evt. Tviler det er løse kabler som er åpne om en elektriker var der.

Anonymkode: 8a755...dc1

Men var det elektriker der? Det burde det jo ha vært for å fikse uhellet men i og med kontakten ikke fungerer er det noe muffens der. 

Skrevet

Hvis en snekker har kuttet noen kabler, må dere ha elektriker til å se på dette. 

Anonymkode: d95dc...5d6

• Liker 2
Skrevet

Joda, snekkeren kalte inn en elektriker som kom og ordnet med ledningene i veggen. Jeg vet ikke hvorfor han ikke tok vekk kontakten, muligens fordi han tenkte vi kanskje ønsket å fikse strøm i den senere. 🤷‍♀️ Det er to år siden dette skjedde og vi har aldri hatt trøbbel med strømmen her, så jeg tror ikke det var noe farlig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Joda, snekkeren kalte inn en elektriker som kom og ordnet med ledningene i veggen. Jeg vet ikke hvorfor han ikke tok vekk kontakten, muligens fordi han tenkte vi kanskje ønsket å fikse strøm i den senere. 🤷‍♀️ Det er to år siden dette skjedde og vi har aldri hatt trøbbel med strømmen her, så jeg tror ikke det var noe farlig.

Så bra det er ordnet 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...