AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #1 Skrevet 30. august 2022 Jepp. Da var dagen her. Ladet El.Bilen hjemme i 3 timer (10A kurs). Klemte på ca 30km. Kostnad 57kr. 19kr mila. Kjøre bensinbilen 3 mil med 0.6 i forbruk. 20Kr literen = 14 kr mila. Norske politkere ass. Helt fatastisk hvilken situasjon de har satt oss i. Skyld på Putin?? Jepp, han er en kodd, men dette startet ikke i febraur 2022, dette startet i oktober 2021 med åpning av eksportkablene. Heia Norge som produserer strøm til 0.17 øre Kwt. 92% eies av det offentlige. Selges til egen befolkning for 8 kr kwt. Heia Norge hvor man ikke kan skrive ut nyvalg når regjeringen har vist seg udugelig. Det er bare å folde hendene og håpe på en varm og vindfull vinter med mye regn Anonymkode: 72dad...bdf 7
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #2 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jepp. Da var dagen her. Ladet El.Bilen hjemme i 3 timer (10A kurs). Klemte på ca 30km. Kostnad 57kr. 19kr mila. Kjøre bensinbilen 3 mil med 0.6 i forbruk. 20Kr literen = 14 kr mila. Norske politkere ass. Helt fatastisk hvilken situasjon de har satt oss i. Skyld på Putin?? Jepp, han er en kodd, men dette startet ikke i febraur 2022, dette startet i oktober 2021 med åpning av eksportkablene. Heia Norge som produserer strøm til 0.17 øre Kwt. 92% eies av det offentlige. Selges til egen befolkning for 8 kr kwt. Heia Norge hvor man ikke kan skrive ut nyvalg når regjeringen har vist seg udugelig. Det er bare å folde hendene og håpe på en varm og vindfull vinter med mye regn Anonymkode: 72dad...bdf 19 kr mila?..Sikker på at det ikke er en El-lastebil du har?...Kunne jo vært morsomt om du oppga forbruk/ hvilken elbil du har og strømprisen i det aktuelle tidsrommet? Anonymkode: 32826...a4f 6
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #3 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): 19 kr mila?..Sikker på at det ikke er en El-lastebil du har?...Kunne jo vært morsomt om du oppga forbruk/ hvilken elbil du har og strømprisen i det aktuelle tidsrommet? Anonymkode: 32826...a4f Har APP på bilen og Fjordkraft APP på forbruket. Var lett å lese av hvor mye bilen fikk og til hvilken kostnad. Har kjørt 60.000 med denne bilen og vei hvor lenge den går med hvor mye strøm. Om du velger å ikke tro meg så er det greit for meg. Strømprisen i mitt område var ca. 6.50 + moms+ avgifter+ nettleie på mandag. 2 kwt lading i 3 timer Anonymkode: 72dad...bdf
Illuminatum Skrevet 30. august 2022 #4 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jepp. Da var dagen her. Ladet El.Bilen hjemme i 3 timer (10A kurs). Klemte på ca 30km. Kostnad 57kr. 19kr mila. Kjøre bensinbilen 3 mil med 0.6 i forbruk. 20Kr literen = 14 kr mila. Norske politkere ass. Helt fatastisk hvilken situasjon de har satt oss i. Skyld på Putin?? Jepp, han er en kodd, men dette startet ikke i febraur 2022, dette startet i oktober 2021 med åpning av eksportkablene. Heia Norge som produserer strøm til 0.17 øre Kwt. 92% eies av det offentlige. Selges til egen befolkning for 8 kr kwt. Heia Norge hvor man ikke kan skrive ut nyvalg når regjeringen har vist seg udugelig. Det er bare å folde hendene og håpe på en varm og vindfull vinter med mye regn Anonymkode: 72dad...bdf Er vel greit å trekke vekk strømstøtten før du regner kostnaden 9 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #5 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jepp. Da var dagen her. Ladet El.Bilen hjemme i 3 timer (10A kurs). Klemte på ca 30km. Kostnad 57kr. 19kr mila. Kjøre bensinbilen 3 mil med 0.6 i forbruk. 20Kr literen = 14 kr mila. Norske politkere ass. Helt fatastisk hvilken situasjon de har satt oss i. Skyld på Putin?? Jepp, han er en kodd, men dette startet ikke i febraur 2022, dette startet i oktober 2021 med åpning av eksportkablene. Heia Norge som produserer strøm til 0.17 øre Kwt. 92% eies av det offentlige. Selges til egen befolkning for 8 kr kwt. Heia Norge hvor man ikke kan skrive ut nyvalg når regjeringen har vist seg udugelig. Det er bare å folde hendene og håpe på en varm og vindfull vinter med mye regn Anonymkode: 72dad...bdf Tull og tøys! Sett deg ned og regne på det en stund til😅😂😂😂😂 Anonymkode: d49b3...6bc
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #6 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jepp. Da var dagen her. Ladet El.Bilen hjemme i 3 timer (10A kurs). Klemte på ca 30km. Kostnad 57kr. 19kr mila. Kjøre bensinbilen 3 mil med 0.6 i forbruk. 20Kr literen = 14 kr mila. Norske politkere ass. Helt fatastisk hvilken situasjon de har satt oss i. Skyld på Putin?? Jepp, han er en kodd, men dette startet ikke i febraur 2022, dette startet i oktober 2021 med åpning av eksportkablene. Heia Norge som produserer strøm til 0.17 øre Kwt. 92% eies av det offentlige. Selges til egen befolkning for 8 kr kwt. Heia Norge hvor man ikke kan skrive ut nyvalg når regjeringen har vist seg udugelig. Det er bare å folde hendene og håpe på en varm og vindfull vinter med mye regn Anonymkode: 72dad...bdf Det hjelper ikke med varm vindfull vinter om de bare selger unna all strømmen utenlands for å fylle lommeboken. Anonymkode: 70a60...8e3 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #7 Skrevet 30. august 2022 Illuminatum skrev (1 time siden): Er vel greit å trekke vekk strømstøtten før du regner kostnaden Du mener "støtten" på 90%? Så med en strømpris på 6,68 + moms+ avgifter + påslag. 90% gjelder gjennomsnitt den mnd. Uten avgifter. Så når snittet er 4 kr. pr.mnd (Som den var sist) fradrag på 0.70 kr så får man reduksjon på 90% av 3.30 kr. Dvs 2 kr og 90 øre. Så på en dag med 6.68kr kwt, hvor strømprisen med avgifter nærmer seg 10 kr kan 90% fradrag i praksis være 26% av det man faktisk må betale. Og prisen skal videre oppover og oppover. Ikke lenge før VG forsiden er å la El. bilen stå og start opp fossilbilen. For de som må bruke hurtiglader må regnestykket bli grusomt. Er nok lenge til vi får oppslag hvor fantastisk billig el.Bil er sammenlignet med fossil. Det er snart ikke verdt ulempen. Anonymkode: 72dad...bdf 2
Illuminatum Skrevet 30. august 2022 #8 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du mener "støtten" på 90%? Så med en strømpris på 6,68 + moms+ avgifter + påslag. 90% gjelder gjennomsnitt den mnd. Uten avgifter. Så når snittet er 4 kr. pr.mnd (Som den var sist) fradrag på 0.70 kr så får man reduksjon på 90% av 3.30 kr. Dvs 2 kr og 90 øre. Så på en dag med 6.68kr kwt, hvor strømprisen med avgifter nærmer seg 10 kr kan 90% fradrag i praksis være 26% av det man faktisk må betale. Og prisen skal videre oppover og oppover. Ikke lenge før VG forsiden er å la El. bilen stå og start opp fossilbilen. For de som må bruke hurtiglader må regnestykket bli grusomt. Er nok lenge til vi får oppslag hvor fantastisk billig el.Bil er sammenlignet med fossil. Det er snart ikke verdt ulempen. Anonymkode: 72dad...bdf Det er jo ingen ulempe med elbil. Har aldri hatt bedre bil. Ellers skal prisen bli veldig mye dyrere før jeg har strømutgifter på linje med dieselkosten jeg hadde på 2500 i mnd tidligere. Nå med de høye dieselprisene ville jeg hatt kostnader i dag på over 3000 pr mnd. 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #9 Skrevet 30. august 2022 https://www.drm24.no/na-betaler-staten-tre-av-fire-kroner-for-a-lade-elbilen/227173 Går fortsatt greit med elbil 🙂 Gir meg også andre fordeler som å kunne kjøre i kollektivfeltet. Anonymkode: 840fd...d5e 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #10 Skrevet 30. august 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: https://www.drm24.no/na-betaler-staten-tre-av-fire-kroner-for-a-lade-elbilen/227173 Går fortsatt greit med elbil 🙂 Gir meg også andre fordeler som å kunne kjøre i kollektivfeltet. Anonymkode: 840fd...d5e nok en veldig kunstig utregning der de regner støtte med basis i spotpris og ikke månedlig snittpris som støtten faktisk regnes ut fra. Nå på slutten av denne måneden med 2 kroner i støtte og døgnsnittpris på 8 kroner og peak på 10kr er det dyrere å kjøre elbil enn en gjerrig diesel. Har spart mange titusen på drivstoff de siste årene ved å lade hjemme, enn så lenge har det vært god butikk med elbil. Ved jobben min er det en kommunal ladeplass hvor de tar 2,5kr/kwh. bruker denne frem til kommunen finner ut at strømmen har blitt dyrere. Anonymkode: fd37c...938 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #11 Skrevet 31. august 2022 11 hours ago, AnonymBruker said: https://www.drm24.no/na-betaler-staten-tre-av-fire-kroner-for-a-lade-elbilen/227173 Går fortsatt greit med elbil 🙂 Gir meg også andre fordeler som å kunne kjøre i kollektivfeltet. Anonymkode: 840fd...d5e Vel - prøv å kjøre e6 nordover fra oslo i kollektivfelt..... massive køer hele tiden da det plutselig slutter minst 6 steder Anonymkode: 5273f...15d 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #12 Skrevet 31. august 2022 Hvor får du diesel til 20 kr? Kan ikke huske sist jeg så den så langt ned. Anonymkode: a8c22...d1e
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #13 Skrevet 31. august 2022 Illuminatum skrev (12 timer siden): Det er jo ingen ulempe med elbil. Har aldri hatt bedre bil. Ellers skal prisen bli veldig mye dyrere før jeg har strømutgifter på linje med dieselkosten jeg hadde på 2500 i mnd tidligere. Nå med de høye dieselprisene ville jeg hatt kostnader i dag på over 3000 pr mnd. Jeg kunne ikke hatt elbil pga hytta til min far. Bruker 1000/mnd i drivstoff på min hybrid. Anonymkode: 26701...e06
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #14 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvor får du diesel til 20 kr? Kan ikke huske sist jeg så den så langt ned. Anonymkode: a8c22...d1e På Hamar feks Anonymkode: 68f09...58a
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #15 Skrevet 31. august 2022 Haha, dette hadde politikerne heller ikke forutsett i deres fanatiske iver etter å redde klimaet på jordkloden! For noen suppegjøker, de aner ikke hva de setter i stand, alt for å være så grønne som mulige. Litt av en ide å selge norsk strøm til markedspris...sjelden har betegnelsen grønnskollinger passet bedre. Anonymkode: d9441...e3f
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #16 Skrevet 31. august 2022 Da jeg kom på jobb kl07 i morges hadde jeg allerede betalt 118kr i strøm, ifølge tibber-appen. Men der får jeg jo 3/4-deler tilbake! Bensinbilen min koster det den koster, også mtp. andre avgifter, vedlikehold, og den "usynlige" kostnaden til alles helse og planetens overlevelse. Tl;dr - i praksis er ikke elbilen dyrere enn fossilbilen ennå, ikke en gang i ren drift. Anonymkode: f8642...a64 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #18 Skrevet 31. august 2022 Greit nok med dyr pris på mila, men skal jeg kjøre mer enn 5 minutter fra mitt bosted i elbil så har jeg allerede spart 40 kr i bomringen sammenlignet med bensinbeistet. Da skal strømprisen bli temmelig dyr for å utjevne fordelen. Anonymkode: 99b75...b4f 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #19 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Tull og tøys! Sett deg ned og regne på det en stund til😅😂😂😂😂 Anonymkode: d49b3...6bc Oppdatering: Reiste på jobb idag kl 07:00. Da var prisene: Strømpris 8kr 60øre pr.kwt + moms + avgifter+ leverandørens påslag. Diesel på 20.58 pr liter Med et dieselforbruk på 0.45 blir kostnaden ca 9 kr pr.mil El.Bilen kan sikkert folk regne ut selv, men sannsynligvis rundt 20 kr pr.mil. Vi har 3 biler, en gammel gammel diesel (0.45 pr.mil), en nyere bensin (0,6 pr.mil) og en El.Bil. Med 2 barn med lappen og bor hjemme har det blitt sånn. El-Bilen er parkert idag. Ser ut som den blir stående gjennom vinteren. Bor på sentrale østlandet med kjører ikke gjennom bom, har ikke ferger eller kollektivfelt. Bare så det er nevnt. Anonymkode: 72dad...bdf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå