Gå til innhold

Hviletider ved barnehagestart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjenner på et virkelig press fra barnehagen om å flytte frem hvilen til sønnen vår på 14 mnd. De mener det bør være en hovedregel at de små hviler i 10-11-tiden fordi de blir veldig stimulert i barnehagen, men dette er jo et par timer før han vanligvis hviler. Vår erfaring er at han trenger 2 timer søvn og hvis du da legger han så tidlig så kommer han ikke til å være trøtt nok til å sove 2 timer og ender opp med å bare sove 0,5-1 time og blir dermed ekstremt sliten resten av dagen/trenger flere hviler, og det planter seg kluss i soverutinene til kvelden. 

Jeg lurer på om andre har erfaring med at barnet trenger å hvile mye tidligere når de begynner i barnehagen enn når de er hjemme? 

Anonymkode: 4f691...6db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

unger er tilpasningsdyktige og de vokser. mine hadde to dupper når de begynte i barnehage ( minsten var 9 mnd..) og de var kjapt over på barnehagens system. dette har jo med vaktordninger og alt å gjøre. funket fint for oss. og for de fleste andre også. stol på barnehagen. de har hatt hundrevis av unger som kommer inn i systemet. 

Skrevet

Synes nå det var tidlig med dupp allerede kl 10. De barnehagene vi har hatt la barna til dupp etter formiddagsmaten ihvertfall. 

Anonymkode: e2f47...3ba

• Liker 1
Skrevet

Dupp klokka 10?? Det høres ikke normalt ut. Ingen av de bhg mine har gått i, har gjort det. Og de jeg har jobbet i, har aldri lagt de klokka 10. Mer mellom 11-12. Noen barn legger seg 9-10, men det er de som trenger 2 dupper, eller må legges ekstra tidlig, men det er ikke "normalen". Kan du ikke høre litt med de hva de mener om tenker?

Anonymkode: f2e07...863

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...