AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #1 Skrevet 30. august 2022 Her i nord har vi billig strøm, så vi trenger ikke å tenke på dusjing. Men vi har varmepumper og vedfyring, for strømmen er ikke så billig for oss heller når vi må bruke mye på oppvarming nesten året rundt. Lang vinter her, og fyring med ved begynner snart. Ellers er det meg og mannen, vi bor 2 i huset: Vi drikker mye brus, ca o.5 dl pr dag, og jeg kjøper mye klær. Så der ser jeg at vi kan spare inn mye! Jeg innrømmer glatt at jeg der kan spare mange tusen! Ingen av oss bruker snus eller røyker. Jeg har i flere år brukt 50% disken på butikken, og der er det vi får det meste av kjøtt og fisk. Ellers i butikken kjøper vi det vi har behov for. Vi bruker endel penger på hobbier begge to, men ikke store summer. Men noen hundre her og der vil jo utgjøre noe. Men det er hverken han eller jeg villig til å innstille på. Så hva gjør dere andre? Anonymkode: 073db...dcd 4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #2 Skrevet 30. august 2022 Vi bruker definitivt mest penger på mat, spesielt gode råvarer og økologiske produkter. Vi har laget matbudsjett og prøver å finne varer på 50%. Sluttet helt å kjøpe gode oster og annet snacks, vi kjøper kun det mest nødvendige. Ellers så ser vi når på døgnet strømmen er billigst, setter på vaskemaskinen deretter. Dusjer på jobb. Sluttet helt å kjøpe klær, kjøper brukt hvis det er noe vi MÅ ha. Solgte bilen og kjøpte el-bil da det er mye billigere med soneparkering og bomavgifter. Bor i større by. Vi har helt vanlige inntekter. Anonymkode: 67fc9...3ff 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #3 Skrevet 30. august 2022 Burde stramme inn på brus (meg) og øl (mannen). I tillegg kutte nesten alt av snop og snacks, mest av hensyn til vekta men også kostnadene. Anonymkode: 553c2...f69 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #4 Skrevet 30. august 2022 13 minutter siden, AnonymBruker said: Vi drikker mye brus, ca o.5 dl pr dag 0.5 dl er ikke mye😁 Anonymkode: bd4ca...5f2 20 2 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #5 Skrevet 30. august 2022 Sykler til jobb for å spare penger på drivstoff - og få bedre helse👍🏼 Kjøper en del datomat, og merker at det er blitt mer konkurranse i den disken😉 vasker klær på kortprogram og lav temperatur. Vedprisen er gått til himmels, så det er snart like dyrt som strøm. Anonymkode: 681e2...21c 2
Million Skrevet 30. august 2022 #6 Skrevet 30. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Vi drikker mye brus, ca o.5 dl pr dag, og jeg kjøper mye klær. Så der ser jeg at vi kan spare inn mye! Jeg innrømmer glatt at jeg der kan spare mange tusen! Anonymkode: 073db...dcd En HALV DL brus er jo så vidt dere får fuktet munnen med en slurk hver. Det er ikke "mye" brus. Selv om du skrev feil og egentlig mener en halv liter, er heller ikke det MYE på to personer. Det er et passe stort glass hver. Siden du allerede ser at du kan spare mye på klesposten, så er jo det i boks. Du kan legge inn shoppestopp f.eks. i 12 måneder, og se. Utnytt alt du har fra før. Plagg du ikke bruker, selger du. Rydd i skapene og skuffene, selg alt som ikke brukes eller som du ikke har brukt det siste året. Endret 30. august 2022 av Million 4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #7 Skrevet 30. august 2022 Million skrev (1 minutt siden): En HALV DL brus er jo så vidt dere får fuktet munnen med en slurk hver. Det er ikke "mye" brus. Selv om du skrev feil og egentlig mener en halv liter, er heller ikke det MYE på to personer. Det er et passe stort glass hver. Der ble det feil! Mener selvsagt en halv liter pr dag. Anonymkode: 073db...dcd
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #8 Skrevet 30. august 2022 Vi bor i Oslo. Jeg tror det første som kommer til å bli kuttet for vår del er billetter og inngangspenger til arrangementer og aktiviteter. Vi har tre barn, vi liker å finne på ting i byen, men det går mye penger og det er nok her vi må stramme inn hvis det blir nødvendig å gjøre noe. Anonymkode: 17993...436 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #9 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Her i nord har vi billig strøm, så vi trenger ikke å tenke på dusjing. Men vi har varmepumper og vedfyring, for strømmen er ikke så billig for oss heller når vi må bruke mye på oppvarming nesten året rundt. Lang vinter her, og fyring med ved begynner snart. Anonymkode: 073db...dcd altså, her jeg bor lå strømprisen på over 10 kroner med avgifter i går kveld, så tilgi meg at jeg blir gretten over den type utsagn fra nordlendinger.... Anonymkode: d2e10...c20 18 2 7
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #10 Skrevet 30. august 2022 Ganske mye, uten at det er noe konkret. Synes jeg summen på prislappen er høyere enn gleden produktet gir kjøper jeg det ikke, og det skjer ofte om dagen. Anonymkode: fee36...a54 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #11 Skrevet 30. august 2022 For øyeblikket sparer jeg 55.000 kr i måneden så det er lenge til jeg må begynne å spare, men jeg kunne fint brukt mindre penger på klær til meg og barnet mitt. Matbudsjettet er ikke så høyt da vi spiser for det meste vegetarisk til middag og jeg får frokost og lunsj gratis på jobben. Anonymkode: 55f75...d89
Finmia Skrevet 30. august 2022 #12 Skrevet 30. august 2022 Jeg må slutte å shoppe 🤣 Der går det mye penger. Jeg snuser så burde vurdere å slutte mtp helsa og økonomi. Bli flinkere til å skru av lys osv når vi ikke er i rommet, så må vi bli flinkere på matfronten, der går det også mye penger 😬 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #13 Skrevet 30. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): altså, her jeg bor lå strømprisen på over 10 kroner med avgifter i går kveld, så tilgi meg at jeg blir gretten over den type utsagn fra nordlendinger.... Anonymkode: d2e10...c20 Helt enig. Hadde heller brukt strøm på å varme opp huset hele året, enn måtte betale så vanvittige summer at vi ikke har råd til å ha på varme i det hele tatt Anonymkode: 9f970...b7e 5
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #14 Skrevet 30. august 2022 Vi trenger ikke stramme inn på noe. Vi sparer mye hver måned, og forbruket vårt er allerede svært lavt. De få pengene vi bruker i måneden er nødvendig å bruke. Helsa mi er elendig, og noe livskvalitet må jeg ha (god mat, iblant et nytt plagg og strikketøy). Anonymkode: 44be5...d28 3 3
navnet Skrevet 30. august 2022 #15 Skrevet 30. august 2022 Vi har sluttet å drikke vin i helgene for kosen sin del, så nå er det kun øl å vin i sosiale lag, det gikk greit for seg det. (bonus, vi har begge gått ned i vekt) Vi begge må jobbe med snus-slutten, men det skal nok gå bra. Ellers så er vi nok litt luksusdyr med tanke på gode råvarer når vi kjøper mat, men det er jo ikke noe stress å slutte med. Jeg går konsekvent til jobb og mannen har begynt å bruke tog istedenfor å kjøre. Vi kommer til å komme oss helt fint ut av dette, omså med både 10 og 15% rente på lånet. Men det blir jo ikke like gøy, 😄 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #16 Skrevet 30. august 2022 Kommer til å bytte ut såpe, vaskemidler, dopapir og slikt med billigere merker. Jeg er litt snobb på det punktet og velger ofte det dyreste. Skal også prøve å lage mer vegetarmat og sette sammen middager av det vi har selv om vi ikke har kjøtt eller fisk tilgjengelig. Heldgvis bor vi veldig nærme Sverige så vi skal bli flinkere å ta turen over dit. Brus og godteri spiser vi kun i helgene så der gjør vi neppe noen endringer. Anonymkode: e18d0...de6 1
NewStart87 Skrevet 30. august 2022 #17 Skrevet 30. august 2022 Jeg har sluttet med brus og kommer til å kutte ut energidrikk. Drikker veldig sjelden, men kommer til å drikke enda sjeldnere. 1
Gjest Neria Skrevet 30. august 2022 #18 Skrevet 30. august 2022 Har kuttet ut å drikke brus, før drakk vi gjerne 1,5 l tilsammen hver dag, nå skal vi bare ha brus på lørdager. I tillegg har jeg gått over til ukeshandling på Oda i stedet for å svinge innom Kiwi hver dag. Mulig melka på Kiwi er litt billigere enn hos Oda, men totalt sett blir handlingen hos Oda mye billigere siden jeg bare kjøper det jeg har planlagt og ikke sniker et par sjokolader eller noe annet knask oppi kurven. Har også gått gjennom alt jeg har av strømmetjenester og abonnementer og sagt opp mye for å spare penger. Men jeg er spent på hvordan vinteren blir.
Honey Dew Skrevet 30. august 2022 #19 Skrevet 30. august 2022 Vi strammmer ikke inn. Vi lever som før. 2
Portia Catonis Skrevet 30. august 2022 #20 Skrevet 30. august 2022 Kommer ikke til å forandre på noe. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå