Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg har et ok ish forhold til min eks. Han er desverre typen som liker å svartmale meg litt, og har alltid mobbet meg litt ovenfor sin egen familie. Vi har et barn sammen og i sommer skulle vi feire bursdagen til barnet. 

Jeg stod for dessert og noe salat, og eksen fikset grillmat.  Det har ofte vært opplegget, men i år stod eksen på litt ekstra.

Min eks svigermor var der og hjalp han, og hun var merkbart misfornøyd med "min innsats" hun passet på med argusøyne når noen av barna kom og takket MEG for maten, når det var hennes sønn som hadde ordnet så mye så han burde heller få takken fra barna.  Jeg sa at xx hadde ordnet "alt" men jeg hadde jo laget kake ( og mer til) da, så det var jo noe.

I den familien så er det slik at kvinnene helst skal ordne på kjøkkenet, må mannen gjøre noe så er svigermor sur. For det er da "min rolle" Min eks virket sur og stresset selv, siden han måtte "ordne så mye" Jeg hjalp til der jeg kunne så klart. Jeg hadde helt glemt av dette med å være så emosjonelt forstoppa og sure for at man må ordne litt på bursdagen til sin sønn.

Så kommer gjestene, og da blir greia at de er sure for at festen er hos min eks, ikke hos meg. ( Jeg har ikke plass)

Synes det er så leit at jeg ikke har mer familie her i området, og lurer på om jeg skal begynne å reise halve landet for å ha et familieselskap "der" for min sønn, slik at jeg slipper å delta så mye på det sure opplegget med eksen min. Hvordan gjør dere det, dere andre som er skilt? deltar dere på bursdager med ekser?

Anonymkode: 26ea3...ad0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har felles familiebursdag, men så er ingen voksne som du beskriver. Hadde det vært sånn, hadde jeg hatt eget selskap for min famile/venner. 

Skrevet

Om du ikke har familie der, så kan vel bare din eks ha familieselskap med sin familie uten deg. 

Du kan heller sørge for at barnet deres får ha bursdagsselskap sammen med vennene sine.

Skrevet

TS her, 

Ja jeg lurer på om tiden er moden for at vi gjør det sånn at min eks ordner det der alene. Evt med hjelp av sin mor.  

Barneselskapet må vi nok ta sammen da. Men det går som regel greit å samarbeide, så lenge ikke hans familie er "med".

Jeg har lurt på å heller feire han med min familie ila sommeren, sammen med min forelder, mitt søsken osv. Så kan han få et selskap der og. Så slipper jeg å føle på at jeg ikke er god nok osv ovenfor hans familie. 

Anonymkode: 26ea3...ad0

• Hjerte 1
Skrevet

Vi hadde felles feiringer de første årene, men det var en lettelse å droppe det. Og ungene elsker å få dobbel feiring istedet. Jeg har ingen familie her vi bor, men det er helt greit med god mat (som bursdagsbarnet velger), kake og gaver bare vi. Det er kun selve barnebursdagene (med klassen) vi samarbeider om. Og da er det meg og min eks, ingen andre involvert. Og jeg har faktisk veldig godt forhold til min ekssvigerfamilie. men det er og blir slitsomt og rart å fortsette å ha ting felles.

Anonymkode: c8e13...16c

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så kommer gjestene, og da blir greia at de er sure for at festen er hos min eks, ikke hos meg. ( Jeg har ikke plass)

Gjestene (som er HANS familie) er sur for at festen holdes i HANS hus? Hvorfor det? Liker de ikke huset hans? Lukter det vondt? 🤔

Anonymkode: 83f61...ee4

Skrevet

Og svigermødre er alltid superstolte over sønnene sine 🙄 Husker eksen min stekte 3 vaffelplater (det var alt han rakk før gjestene kom, og han overlot resten til meg, så jeg måtte stå på kjøkkenet mens han gikk inn i stuen). Han FIKK sånn skryt!!! Det var JEG som hadde laget all maten og alle kakene og vaffelrøren (og resten av vaffelplatene). Det var jeg som hadde ryddet og pyntet og dekket. Det var jeg som hadde kledd ungene (da de var så små). Eksen hadde stått opp for en time siden og dusjet. (jeg fikk IKKE dusje). Han var nemlig fyllesyk, for fest er jo viktigere enn å hjelpe til med selskap for egne barn! (dette var da vi bodde sammen. Vi hadde ett selskap sammen etter bruddet, men det var et helvete. Han var dritsur for at han måtte gjøre noe også, og løpte rundt og kjeftet og smelte på meg og nye dama og kunne ikke skylde på meg for ting som gikk på tverke 😂 Nå har vi selskap hver for oss, og dama hans gjør sikkert alt når de skal ha. Han får sikkert skryten 😛

Anonymkode: 83f61...ee4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...