AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #1 Skrevet 30. august 2022 Jeg er sykepleier og er veldig i tvil her nå. Lurer på om det er verdt å bytte jobb for gratis parkering, nærmere hjem og høyere lønn. Er jo ganske forskjellige jobber, å gå fra akutte situasjoner på sykehus til et rolig sykehjem med demente eldre. Vet ikke om det er verdt det. Anonymkode: 3e0b9...dbd
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #2 Skrevet 30. august 2022 Jeg har gjort det. Men vær klar over at du må endre tankegangen. Har opplevd at kolleger som kommer fra sykehus fremdeles tror de jobber på sykehus. De vil overbehandle, er kun opptatt av det medisinske og jager etter akutte hendelser (som ikke alltid skal gjøres like mye med som på sykehus). Det er verdt med kort vei til jobb, slippe kø, bedre lønn (men sjekk at det faktisk er bedre, tilleggene i kommunen kan være lavere). Som regel slipper man nattevakter også. Ferier er ofte delt i to puljer. På sykehus opplevde jeg at den var delt i både tre pg fire puljer, så man kunne ende opp med veeeldig tidlig eller sen ferie. Det kan være hektisk på sykehjem. Fordelen er at man gjerne kjenner brukerne bedre (hvert fall på langstids). Man slipper nye pasienter som kommer i tide og utide når det minst passer. Det kan være koseligere på sykehjem, spesielt rundt høytider når man prøver å gjøre det beste ut av det. Baking, aktiviteter, julestemning osv. Det eneste er at man kan føle seg alene som sykepleier om man er få på jobb. Altså, man bør være trygg på seg selv og egne vurderinger. Legevakt kan alltids kontaktes. Anonymkode: b880e...749 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #3 Skrevet 30. august 2022 ROLIG sykehjem?? Jeg har aldri hatt det så travelt som i eldreomsorgen. Anonymkode: 79246...060
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #4 Skrevet 30. august 2022 Når det gjelder ferie bør du sjekke. Jeg har vært borte i at det er omvendt av det du skriver: Todelt på sykehus, og tredelt i kommunen. Et år var min svigerinne som er sykepleier (kommunen) ferie i juni, hun var ferdig med sin sommerferie den siste uka i juni! Det er kjipt (vanligvis, akkurat det året var det kun da det var fint vær🤣). Hvis man har barn i skole/barnehage er det spesielt krise. Anonymkode: 60595...b48
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #5 Skrevet 30. august 2022 Skader ikke å prøve. Noen sykehjem har todelt turnus med ok arbeidstider, men andre har innført langvakter (som kan være belastende for noen). Det er dårligere sykepleiedekning på sykehjem, noe som kan gjøre arbeidsbelastningen uforutsigbar (veldig avhengig av hvem man har med seg på vakten). jeg jobber vanligvis på sykehus, men prøvde sykehjem/rehab i sommer. Synes mange av vaktene var heslige da jeg ikke hadde noen spl å signere ut A og B preparater med og de som da skulle signere med meg ikke kunne så mye om medikamentene. Måtte også ta alle medisinutdeligene for nesten 30 pas. Ta stomiskift, alle sårskift, og andre spl-oppgaver, all pårørendekontakt og være søppelbøtte dersom noen var misfornøyde med «hotelloppholdet». vet i dag ikke hva som er verst. Men vet at man er 100% avhengig av et stabilt godt og samarbeidsvillig team rundt seg i alle jobber om ting skal fungere. Og dette er ikke alltid så lett å få til siden mange går på jobb med den intensjon å gjøre minst mulig. Anonymkode: 8c8f4...810
Blåjojo Skrevet 30. august 2022 #6 Skrevet 30. august 2022 Er spl, og har jobbet i mange år på sykehjem. Vi har 3-delt turnus for spl., to feriepuljer, mange dyktige assistenter og hjelpepleier/helsefagarbeidere som har medisinutdeling, steller sår, stomier, osv. Sykepleierne har det overordnete ansvaret på avdelingen og tar del i stell kun når de har tid, eller det mangler folk. Som en lengre opp sa, så må du nok snu tankegangen din, og mange opplever sykehjem som kjedelige. Samtidig får du brukt hele kompetansen din, siden det finnes et bredt spekter av diagnoser og problemer som oppstår. Siden vi bor langt unna sykehus tar vi blodprøver, og henger opp intravenøs selv. Har også gitt dialyse, samt blodoverføring. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå