Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle låne bilen idag mens han var på jobb. På tur hjem i pakeringsgarasjen hans feilberegna jeg en sving gjennom søyler og skrapa opp hele siden. Skikkelig skrapa, med bulker og alt. 

Jeg er ikke vant med hans høye SUV, og kjører normalt sett min lille e-golf der og så bare...faen!

Bilen hans er eldre og ikke verdt mye, nedbetalt for lenge siden, men såpass at større skader vil den bli kondemnert. Listeprisen ifølge NAF (forrige årskontroll) var ca 95.000. Får jo ingen ting for den prisen. Bilen er gammel, men sykt god og lite rep de siste årene. Mao skulle han ha den til den døde av seg selv. 

Jeg vet ikke hvordan jeg skal si det til han en gang😭 Han er avhengig av bil, både for jobb og barna. I dag lånte han min. 

Herregud, nei jeg bare trenger å lufte litt. Bør kanskje vente til han er ferdig på jobb før jeg sier noe. 

Anonymkode: f69a2...457

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så man får "ingenting" for 95.000?

Anonymkode: a1788...748

• Liker 12
  • Nyttig 6
Skrevet

Troll!

Anonymkode: e585a...d40

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jo, klart man får. Men ikke i nærheten det han har. Er en grunn til stor bil. Poenget er mer at det føles dritt at jeg har ødelagt bilen og han må kjøpe enten en midlertidig for de pengene, eller ta opp nytt billån før han hadde tenkt. 

• Liker 1
Skrevet

Huff så kjedelig TS. Slikt skjer dessverre innimellom og det eneste du kan gjøre er å legge deg flat og beklage. Eksen min vraket min bil en gang, ufattelig kjedelig og surt, men han gjorde det jo ikke med vilje! Han var skikkelig lei seg og hjalp meg med å finne en ny bil :) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Troll!

Anonymkode: e585a...d40

Ok. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke en god bil nei?

En gammel SUV uten problemer er verdt sin vekt i gull for eier. Han kunne hatt grei bil i årevis. 

Nå må han kjøpe seg ny bil.

Skjønner godt TS er ute av seg  og det vil kjæresten bli og.

Anonymkode: 4d2df...3be

• Liker 4
Skrevet

Hvilket tempo har du hatt i garasjen om du klarer kondemnere en bil?? 😮 
Og det ligger over 1000 SUV ute til salgs for mellom 60 og 100 000... 

Anonymkode: e4fe7...ea7

• Liker 5
Skrevet

Forskjell på å kræsje bilen og skrape opp siden på bilen 

Anonymkode: bc2e4...b2e

• Liker 8
Skrevet

Du vet hva du hadde, ikke hva du får.

Dette vil uansett koste kjæresten mye penger.

(Men enig i at kjøringen til TS er utrolig dårlig...skal ikke gå ann)

Anonymkode: 4d2df...3be

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som jeg sa er jeg vant med min lille bil, og feilberegna svingen. Mindre radius på hans. 

Tok speilet og betongsøyla skrapa opp førersiden og deler av døra bak. Jeg kom meg hverken frem eller tilbake uten å ta søyla enten forover på bilen eller bakover slik den gjorde. 

Og ja. Det ligger mange biler ute til under 100k, poenget er mer at denne bilen er kjent, uten problemer, har mange år igjen. Ikke at 95.000erlite, for all del, men i bilkjøp er det det. Ingen garantier for de bruktbilene ikke ryker uka etter den er kjøpt. 

"Det har han ikke på sin heller", jeg vet. Men hadde den røket ut av det blå hadde det ikke vært like surt som det er nå fordi jeg har ødelagt den! 

Drit i å heng dere opp i summen jeg skrev, det var ikke det som var poenget. 

• Liker 1
Skrevet

Du må betale for reparasjon 

• Liker 6
Skrevet

En suv er veldig oversiktlig. Typen min kræsjet min bil forrige mnd, uten skyld.

Har vært ett sted her hvor det er endel som kræsjer da det er så uoversiktlig. Ba han ikke parkere der spes nå som min bil er ganske ny.

Vel han låner ikke den mer.

Anonymkode: 71cd6...292

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må betale for reparasjon 

Og det har jeg jo planer om, problemet er at bilen er gammel og dersom skaden overgår listepris kondemneres den. Så hvis begge dørene + speil (elektriske) overgår 95.000 så kommer ikke forsikringen til å gå med på det. 

Jeg tar det jo gjennom min forsikring, men igjen, er skaden høyere så går de ikke med på det og de betaler han ut. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

En suv er veldig oversiktlig. Typen min kræsjet min bil forrige mnd, uten skyld.

Har vært ett sted her hvor det er endel som kræsjer da det er så uoversiktlig. Ba han ikke parkere der spes nå som min bil er ganske ny.

Så hjelpsomt da gitt 

Anonymkode: 5c1b4...c40

Skrevet

95000 for ripe og speil er mye. Har du bilde av skaden?

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jo, klart man får. Men ikke i nærheten det han har. Er en grunn til stor bil. Poenget er mer at det føles dritt at jeg har ødelagt bilen og han må kjøpe enten en midlertidig for de pengene, eller ta opp nytt billån før han hadde tenkt. 

Eller som hadde vært det absolutt på sitt rette at det var du som la ut eller dekte det. 

Anonymkode: 5832c...698

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri påstått at det ikke er oversiktlig. 

Jeg feilberegna svingradius med hans bil, da jeg er vant med min lille e-golf. Ren automatikk. Det er et trangt (dog ikke for trangt) parkeringsanlegg og jeg måtte gjennom de to stolpene (betongblokker som er bæresøyler) og tenkte ikke over forskjellen i svingradius på den bilen vs min. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

95000 for ripe og speil er mye. Har du bilde av skaden?

Nei, jeg gikk å la meg🙈

Det er ikke ripe som "oi, kom borti med nøkkelen". Det er bulk og oppskrapet side. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg gikk å la meg🙈

Det er ikke ripe som "oi, kom borti med nøkkelen". Det er bulk og oppskrapet side. 

Bare tull hele historien 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...