Gå til innhold

Vi vurderer å flytte til Elverum/Hamar området med et barn som nå har begynt i 1 klasse.Hvordan er din erfaring med dette området?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei vi vurdere å flytte til overnevnte område. Barnet er 6 år og enebarn. Noe sjenert , men veldig sosial og snill. Noen som har erfaringer Om hvordan miljøet er i disse traktene for barn ?

Barnet har pr i dag ikke noen fast  venninne. Leker mest med gutter fra barnehagen.

Anonymkode: dcba9...f4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som med absolutt alle andre områder i hele vårt langstrakte land, vil du nok få både Solskinn og skrekkhistoriene🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 8f751...b55

• Liker 1
Skrevet

Blodharrye steder begge stedene. Hele innlandet er harry. Mye rånere. Bygdedyr. Nei takk.

Anonymkode: 9b63f...276

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er veldig forskjell på Hamar sentrum og  Elverum"området" da. Ønsker dere (små)by eller land? 

Jeg personlig ville flyttet til Hamar. 

Anonymkode: ac2c3...8c8

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Jeg ville flytta til Elverum vis jeg var deg siden jeg bor der da. Kanskje ganske mye råning det må du regne med det er Hedmark liksom. Ikke for mye kriminalitet men det finnes gjenger der men det er ikke mye av det(hvertfall ikke lite) barna i byen er retard egt spørs. 

Anonymkode: 8e64a...2a7

Skrevet

Jeg ville flyttet til Hamar. Større plass og flere folk. Enklere å reise til/fra Oslo, Lillehammer etc. Jeg har bodd i Elverum som student, og likte ikke plassen. Bare rart sentrum, veldig klønete å komme seg rundt.

Anonymkode: d18c5...eff

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde flyttet til Hamar. Jeg har selv bodd i Elverum, og trivdes overhodet ikke, for innflyttere har vanskelig for å komme inn. Jeg har familie som bor i Elverum, og har bodd der hele livet, så de er mer i varmen. Og de og sier at det er ikke lett å komme inn som ny. Og ene der sliter selv med at hun har nesten ingen venner. 

Tror det er lettere i Hamar, kjenner noen som flyttet dit med barn, og det gikk fint for både barna og de voksne.

Anonymkode: dbd9b...5ff

Skrevet

Ville valgt Hamar. Byen har en annen tanke rundt utvikling osv enn Elverum. Aner ikke noe om skoler osv, men jeg vil tro det er som alle andre steder, både og.

Anonymkode: cc6bf...f75

• Liker 2
Skrevet

Ikke noe kjent i Elverum, men jobbet som vikar på noen av skolene i Hamar i to år. Mye rart på sentrumskolene. De som ligger litt utenfor er det triveligere miljø på. Vært sak med fylkesmann pga mistrivsel på to av skolene i byen. 

Anonymkode: 36715...543

Skrevet

Hamar er et bra sted. Ikke noe bygdedyr her nei. Trives som bare det. Er opprinnelig fra Lørenskog. Reiser innover på en drøy time til familie. 

Anonymkode: 444b9...195

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville også valgt Hamar, eller områdene rett rundt, som Ottestad eller Furnes. 

Anonymkode: 363fa...2b2

Skrevet

Erfaringen blir nok annerledes ut ifra hvor du opprinnelig er fra. Er du f.eks. fra Oslo, så vil du nok kalle alle for "harry" og være obs for dette såkalte "bygdedyret". Folk i bygda er ikke særlig glad i byfolk heller, så hvis du introduserer deg som det, så blir kanskje folk litt mer "kalde"/reserverte. Om du derimot er fra tettsted e.l. så kan det blir ganske fint. Mjøsa er fantastisk, og folk er generelt hjelpsomme i området. La oss heller ikke glemme om Hunderfossen! Tenk så kjekt å kunne kjøre bittelitt for å komme seg dit!

For barn er det kjempefint å vokse opp i litt roligere strøk. Mindre stress og press etter hvert som ungen vokser opp. Mye moro som kan has ute. Fastland i Gjøvik er fin om sommern også :) 

Anonymkode: d7649...e90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...