Gå til innhold

Barn og skolebytte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville dere tenkt om barnet deres fikk en ny i klassen som hadde byttet skole fire ganger bare i løpet av barneskolen? Hadde dere reagert på det? Eller generelt om barn som bytter skole flere ganger? Kanskje ikke så vanlig, men det hender jo.

Har en tidlige bekjent som har et barn på snart 12. Ungen har byttet skole fire ganger. 1-3 var ved samme skole. Ny skole 4. klasse og tilbake til første skole i midten av 4.klasse. Ny skole i midten av 5.klasse. Ny skole i midten av 6.klasse og samme i år. Vet at jeg ikke har noe med det overhodet, men jeg tenker jo mitt. Barnet har i tillegg lærevansker. Mor har to andre barn. Alle barna har forskjellige fedre.

Anonymkode: 93e46...a9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på hvor de bor, noen steder MÅ man bytte skole bare man flytter litt. Leier man så er sjansen større for at man flytter.  Det kan være foreldres økonomi eller barnets vansker som gjør at de flyttet.

Forsøk å bli kjent med barnet og kanskje være noen som er der for barnet om det må flytte igjen.

Anonymkode: 8b6e9...419

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville tenkt at dette har jeg ikke noe med og at foreldrene sannsynligvis har en meget god grunn til det. Hvorfor trenger du å tenke ditt om noe du ikke vet noe som helst om og som heller ikke angår deg eller dine barns vennskap med vedkommende? 

Anonymkode: fb95c...41f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde stusset litt men ikke sagt noe

Anonymkode: 1c913...958

Skrevet

Det er klart det ikke er optimalt å bytte skole hele tiden. Men barna har ikke noe valg, de er med på lasset. Mitt barn fikk en ny jente i klassen nå og jeg håper hun blir værende for det er en hyggelig jente og et fint tilskudd til jentegruppa.

Jeg snakket med en rektor på en stor skole i byen og det er et område hvor det er en del utleie og en del som flytter til og fra. Hun sa da at hennes elever var flinke til å ta imot nye og fleksible og inkluderende nettopp fordi de var vandt til at ofte kom nye barn i klassene.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...