Gå til innhold

Gråt ved levering i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er egentlig riktig måte å levere på?

Jeg opplever egentlig barnet som trygt i barnehagen, men i det siste så har det vært litt misnøye ved levering. Det har gått veldig greit å levere de gangene hun får komme rett til frokostbordet, men noen ganger må hun vente og heller leke litt først. Og det er da det kan bli leit når jeg går.

Er det riktig av meg å starte henne i lek? F.eks finne en leke og bli der til hun er i gang? Eller bør jeg bare overlevere til barnehageansatt og gå?

Tror hun roer seg fort altså, jeg bare synes det er kjipt at hun blir lei for at jeg går. Hun er 1,5 år.

Anonymkode: 31187...1ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok helt greit om du hjelper henne i gang før du går. Det viktige er at du er tydelig når du går, at du ikke trekker ut avskjeden, virker stresset og lei deg, osv. 

Det er kjipt å gå fra et gråtende barn, men de aller fleste roer seg veldig fort. Du kan jo be de ansatte gi deg en rapport? Det er ganske vanlig, at de sender en mld med hvordan det går. Eldsten min gråt en del ved levering, men jeg fikk som regel melding om at nå lekte han og koste seg allerede før jeg var kommet ned til bussen som stoppet rett utfor barnehagen. 

Anonymkode: 2c92b...11f

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg opplever egentlig barnet som trygt i barnehagen, men i det siste så har det vært litt misnøye ved levering. Det har gått veldig greit å levere de gangene hun får komme rett til frokostbordet, men noen ganger må hun vente og heller leke litt først. Og det er da det kan bli leit når jeg går.

Er det riktig av meg å starte henne i lek? F.eks finne en leke og bli der til hun er i gang? Eller bør jeg bare overlevere til barnehageansatt og gå?

Tror hun roer seg fort altså, jeg bare synes det er kjipt at hun blir lei for at jeg går. Hun er 1,5 år.

Hei!  Jeg har også ei gutt på 1,5 år som nylig startet i bhg..  Det var tøft første uka som var men siden igår som er hans andre uke så begynner det og bli bedre.  Jeg syntes du gjør mer enn nok som mamma for jenta di ❤️ gjør det DU føler er best og stol med hånden på hjertet om at det går bra selv om hun gråter etter deg..  Vær bare tydelig på. Og ikke vise stress eller gråt og heller si hadet når du drar derfra. Det viser at du er trygg på de ansatte og det vil hun se mer og mer med tiden.  Det blir bedre.  For oss begge ❤️ jeg syntes det er tøft selv men det er så viktig og kunne prioritere sin tid også.  

Anonymkode: e6670...904

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Vi liker det best når du leverer og går, for barna roer seg fort da. Du kan be om å få en melding når barnet er i lek, hvis det blir bedre for deg :)

Men spør din barnehage, vi gjør ikke alltid ting helt likt ;)

Anonymkode: 93c05...0ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...