Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det litt tidlig enda? 

Anonymkode: db5bc...23b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an bo hvor du bor. Det er ikke samme temperatur over hele vårt langstrakte land. Her jeg bor er det 23 grader nå og nei, jeg har ikke satt på noe varme ennå.

Anonymkode: 4c22d...53b

• Liker 6
Skrevet

Det kommer an på hvor i landet du bor.

Her jeg bor (østlandet) er det fremdeles 20 grader på dagtid.  Selv om nettene har begynt å bli kjølige er det ikke kaldt nok når vi står opp til å ha varme på om natten.

Hadde jeg bodd et sted der det er 10-12 grader om dagen, og 5 grader om natten, og at det er 10 grader inne når jeg sto opp, ville jeg nok satt på så jeg fikk en liten lunk når det var på det kaldeste.

Anonymkode: 9551f...40a

• Liker 3
Skrevet

Nei, prøver å holde meg unna til temperaturen faller under 18 grader. Med disse prisene har jeg ikke råd til luksusvarme.

Anonymkode: 9c478...f0b

• Liker 2
Skrevet

Har ikke varmeovner. På kjellerstua, bad, vaskerom og vindfang har vi varmekabler og utover det har vi vedovn. Varmekablene står på, det er enda en stund til vi må fyre.

Anonymkode: fb5f0...908

• Liker 1
Skrevet

Ikke enda! 

Anonymkode: ef510...d13

Skrevet

Nei, men det er bare pga. strømprisene. Spesielt på morgenen er det veldig kaldt her, men det går seg til utover dagen. Har pittelitt varme på badet bare…

Anonymkode: 6de7f...691

Skrevet

Nei, jeg har ikke det. Det er kaldt om natten her nå, men temperaturen på dagen er varm slik at boligen holder grei temperatur. Gruer meg til jeg må slå på varmen når det er 10 kroner for kWH. Det vil jo bli interessant. Lurer på hva den prisen blir når det faktisk er kaldt og Europa virkelig trenger strøm. 

Men regner med at vi betaler for spekulasjoner på børsen rundt dette med strøm nå, så det er vel kanskje ikke gitt at det blir SÅ mye dyrere. Nå betaler vi vel fordi børsspekulantene stålsetter seg for at putin stenger helt igjen. 

Anonymkode: b92bc...2af

Skrevet

Trondheim, har på varmekabler på badet og har hatt varmepumpa på ett par ganger. 

Anonymkode: 4345b...9e1

• Liker 2
Skrevet

Vi bruker varmeupumpa hver dag.

Har et gammelt hus med dårlig isolerte vinduer.

• Liker 1
Skrevet

Nei, er fremdeles 18-20 grader ute på dagtid, går fremdeles barføtt inne. Bor på vestlandet

Men varmekablene på bade står jo på 

Anonymkode: e48df...0cc

• Liker 1
Skrevet

Har så godt som aldri på varme, fortsatt nesten 30 grader inne her. 

Anonymkode: 8da54...89f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei, er fremdeles 18-20 grader ute på dagtid, går fremdeles barføtt inne. Bor på vestlandet

Men varmekablene på bade står jo på 

Anonymkode: e48df...0cc

Samme her, bortsett fra varmekablene, har en sti av badematter til do og vask oppå de iskalde flisene 😀

Hadde lyst å fyre en gang for noen uker siden da jeg frøs i juli (🤣) men lot det være. Heldigvis har svigers ordna mange tilhengerlass med ved til oss, men sparer på det så lenge vi kan. Trengte jo ved til langt uti april i fjor!

Skrevet

Nei, bor i en leilighet i et nybygg. Er nesten for godt isolert. Jeg har fremdeles vinduene åpne hele døgnet.

Skrur ikke på varmen på vinteren engang. Får alt jeg trenger fra leilighetene rundt meg.

Anonymkode: 87e5e...355

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Null varme enda hverken varmkabel eller ovn, relativt varmt enda og matlagning, vannkoing etc gir mer enn nok

Skrevet

Her er det 0 grader om natta og opp mot rundt 16 grader på dagen. Så ja. Her er det oppvarming. Gammelt og dårlig isolert hus i tillegg. Takk og lov for vedfyring når strømprisene er som de er. Vi har varmepumpe, men den får stå ubrukt enn så lenge.

Anonymkode: 5f8c9...862

• Liker 1
Skrevet

Nei, med nesten 10kr i strømpris så tar jeg heller på meg sokker og en genser enn å skru på varmovnen nå. Er 19-20 grader på dagtid her, og nede i 7-8 på natta, så foreløpig er det ganske deilig temperatur

Anonymkode: 4b7d6...766

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Eller er det litt tidlig enda? 

Anonymkode: db5bc...23b

Nei! Ikke noe satt på ennå. Det er 8,79 kr/kWh nå. Rører ikke varmeovnene før jeg absolutt må. 

Endret av Blått
  • Liker 1
Skrevet

Vi har på varmekablene på badet, men ikke noe mer. Ennå så er det ikke veldig kaldt om natten, og det er varmt nok om dagen til at vi ikke trenger det, heldigvis.

• Liker 1
Skrevet

Bor på Sørlandet og heldigvis har vi rundt 20 grader på dagen, trenger ikke fyre ennå. Håper det tar en stund før vi må igang for da blir det dyrt.

Anonymkode: f48ad...0e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...