Gå til innhold

Inspirert av den andre tråden: Er du treg på jobb med vilje? Blir det lagt merke til, eller går det upåvirket hen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet i kommunen i 25 år, i barnehage, og har sett spesielt siden 2005 hvordan folk i barnehager strekker seg, stresser og ender opp på egenmeldinger først så lang sykemelding. Igjen og igjen og igjen. Dette er jeg ikke en del av. Jeg har jobbet samme sted i 25 år og jeg er bevisst på dette. Jeg bruker lang tid på noe, dette for ikke å stresse. Jeg er tydelig på det. Det ingen vet er at jeg jobber ekstra tregt med vilje. Dette gjelder alle områder. Jeg kan f.eks sitte i sandkassa en time, å grave litt med barna også. Så lenge noen ser at jeg jobber, og enten er med barna, skifter bleier, kler på eller gjør andre ting får jeg ingen kommentarer på det.

Jeg er treg med vilje. Det gjør at jeg "jobber mindre" og blir mer opplagt når jeg kommer hjem.

Hva gjør du og blir det lagt merke til på jobb?

Jeg må flire litt av alle de som skal strekke seg, være fleksibel og effektive. Lykke til i arbeidslivet du! NAV innhenter deg i løpet av 10 år.

Anonymkode: 6dc07...7b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitter du i sandkassa dekker du vel behovet for at en voksen skal være ute sammen med barna.

• Liker 3
Skrevet

Jeg jobber så godt jeg kan, men ser jo at ingen merker forskjell på når jeg har stått på ekstra kontra når jeg har vært mindre effektiv. Og får ikke bedre lønnsutvikling eller flere muligheter enn de som bidrar mindre. Så forstår det godt om noen får lavere arbeidsmoral etter mange år med dette. 

Anonymkode: c0121...c82

• Liker 1
Gjest løvenskonge
Skrevet

Jobber ikke sakte fordi da er jeg daff når jeg kommer hjem, ligger midt på 3 hele tiden, selv om det er ekstreme mengder, tar lange puser og sier nei til all overtid 🙂

koser meg og dette irritere mange på jobb ser jeg! Jeg liker å jobbe , men i et moderat tempo🙂, er letter å ha overskudd hjemme , liker ikke alt for stille perioder heller.

Skrevet

Jeg gjør det jeg skal....

MEN, ikke noe mer. Er ikke den som vil ha noe ekstra ansvar, om noen spør om hjelp til ting så later jeg som at jeg ikke vet det.

Anonymkode: c6fcb...9f9

Skrevet

Jeg jobber ikke sakte, nei, for i min jobb er det umulig uten at det blir oppdaget og slått ned på. Jobber i it-bransjen, og alt vi gjør er veldig synlig for alle andre. Tett oppfølging hvor alle oppgaver er dokumentert, daglige statusmøter hvor man må forklare hva man gjør, versjonskontrollsystemer hvor alt man gjør er synlig for alle andre, osv. 

Anonymkode: 0d6c0...ec7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...