Gå til innhold

Blåmerke av Lek eller for harde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på to har har nylig startet opp i Barnehagen ser at hun har fått en blåmerke på siden av låret. 

Skjønner man kan skade seg av Lek osv. Men er det ikke en rart sted å få blåmerke på? Kan de i barnehagen ha hvert hard hendte? 🤔 

Anonymkode: 52c2a...ece

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nææh, med mindre barnet selv reagerer på det eller viser redsel for noe spesielt, tror jeg barnet hadde husket og gitt uttrykk for det. Noen får også blåmerker mye raskere enn andre uten at gjør noe. Beina mine får ofte blåmerker etter et treff eller dunk, uten at jeg har lagt merke til det eller fått vondt - ikke noe farlig.😊

Gjentar det seg ofte derimot, eller at det er mange flere steder kan det være enn annen sak. Også om barnet selv reagerer som nevnt ovenfor.

• Liker 2
Skrevet

Tenk over alle steder hvor barna klatrer og ruller rundt. Treåringen her har konstant blåmerker på knærne,og på underarmene under albuen. Noen ganger kommer det blåmerker på lår, hofte etc. De ruller utfor sengen, ned av sofaen, kravler på hverandre på trampolinen. 

Ikke unormalt i hele tatt, med mindre du har ett barn som kronisk sitter på fanget eller gulvet å leser bok.

Anonymkode: 1649c...68d

• Liker 1
Skrevet

Det er helt normalt å få blåmerker på låret.. Noe så enkelt som at hun ramler overende om hun blir dultet til av et annet lekende barn, kan gi blåmerke på låret. Du må nok regne med masse blåmerker og kuler og skrubbsår.. 

Du har mer grunn til å bli bekymret om hun IKKE får blåmerker i bhg. De skal leke og utfolde seg, og få utfordret klatre- og balanseferdigheter. Da blir det litt knall og fall.

Anonymkode: 814a7...ef7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...