Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En klagetråd🫠

jeg er gravid i uke 25 med sterke bekkenplager, lite jern og lav blodprosent. Ekstremt sliten om dagene og vil helst bare ligge på sofaen hele dagen. Har en 1 åring som starter i barnehage om 2 uker, og jeg gleder meg så mye!! Er det innafor? Gleder meg til å være alene på dagtid frem til neste kommer i desember. Samtidig får jeg dårlig samvittighet som tenker slikt..😥

Anonymkode: 974c6...b98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar du ikke jerntilskudd da?

Det er innafor det. Trist at du ikke får nyte denne tiden med barnet da. Denne tiden er herlig og går såå fort. Er glad for at vi ventet med nr 2, så vi fikk nyte tiden med eldste 💞

Anonymkode: ac07d...9e3

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Tar du ikke jerntilskudd da?

Det er innafor det. Trist at du ikke får nyte denne tiden med barnet da. Denne tiden er herlig og går såå fort. Er glad for at vi ventet med nr 2, så vi fikk nyte tiden med eldste 💞

Anonymkode: ac07d...9e3

Ja klart jeg tar tilskudd😊 jeg nyter tiden med minstemann, bare er så utrolig sliten. Men det går vel over og jeg får dobbel glede når sistemann kommer

• Hjerte 1
Skrevet

Uff, det høres slitsomt og trasig ut!

Anonymkode: f5f6b...fae

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

En klagetråd🫠

jeg er gravid i uke 25 med sterke bekkenplager, lite jern og lav blodprosent. Ekstremt sliten om dagene og vil helst bare ligge på sofaen hele dagen. Har en 1 åring som starter i barnehage om 2 uker, og jeg gleder meg så mye!! Er det innafor? Gleder meg til å være alene på dagtid frem til neste kommer i desember. Samtidig får jeg dårlig samvittighet som tenker slikt..😥

Selvfølgelig er det innafor :hug: Det skal du ikke ha dårlig samvittighet for. 1 åringen kommer til og få det fint i barnehagen og du kommer til og få litt mer ro :hjerte:

Anonymkode: 50b68...f50

• Liker 1
Skrevet

Burde kanskje ha ventet litt 😅 mye som skjer i livet til en et åring nå. 

Dumt du lager barn for å kun ha barn og ikke tilbringe tid OBS. 

Anonymkode: 53b4a...7e9

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Selvfølgelig er det innafor! Ungen har bare godt av å komme seg i bhg. 

Anonymkode: 5529c...e2b

Skrevet

Vi er jo alle forskjellig, men synes litt synd på 1-åringen. Å glede seg til å være borte fra en 1-åring synes jeg er rart. Hvis du tror det bare blir dobbel glede med to får du nok sjokk. Er du utslitt nå så vil du merke det godt med to. 

En 1-åring trenger mammatid og kos. Ikke å bli kastet til side fordi nr.2 kommer.

Skjønner ikke helt at folk  vil ha to så tette. Går helt klart utover yngste.

Min ærlige mening

Anonymkode: 69f48...4d2

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet

Er veldig glad vi ikke ville ha to så tette. Det er så viktig å nyte tiden med de da de er så små. Det får man ikke gjort når man velger så tett mellom barna. Så på en måte får jeg lyst til å si du har valgt det selv. På en annen måte skjønner jeg du er sliten. Men men. 

Anonymkode: c7674...df5

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi er jo alle forskjellig, men synes litt synd på 1-åringen. Å glede seg til å være borte fra en 1-åring synes jeg er rart. Hvis du tror det bare blir dobbel glede med to får du nok sjokk. Er du utslitt nå så vil du merke det godt med to. 

En 1-åring trenger mammatid og kos. Ikke å bli kastet til side fordi nr.2 kommer.

Min ærlige mening

👏

Anonymkode: c7674...df5

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Min ærlige mening

Jeg gleder meg ikke å være borte fra 1 åringen, men jeg gleder meg til å få kunne slappe av å hente meg litt inn på dagtid slik at jeg får overskudd til å være den beste utgaven av meg selv. De aller fleste 1 åringer starter i barnehagen når de er 1 år, så tenker ikke han lider noen nød av å starte. Takk for at du ga meg dårlig samvittighet😀😀👍

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Burde kanskje ha ventet litt 😅 mye som skjer i livet til en et åring nå. 

Dumt du lager barn for å kun ha barn og ikke tilbringe tid OBS. 

Anonymkode: 53b4a...7e9

Lager barn kun for å lage barn?😂😂😂 og ikke tilbringe tid med de?? Jeg sa at jeg hadde lyst å ligge på sofaen, ikke at jeg gjorde det. Det er faktisk fysisk umulig med en aktiv 1 åring 😀

Skrevet

Nja, det er sikkert innafor i den situasjonen du er i nå, men jeg fatter og begriper ikke hvorfor folk på død og liv skal ha to tette. Her startet førstemann i barnehagen, på deltid, da han var nesten 2 år. Året etter gikk han opp til fulltid, dvs fem dager i uka, men veldig sjeldent 8 timer om gangen. Vi ventet med nr.2 til nr.1 var 4 år. Vi hadde uansett ikke planer om to tette, men justerte også den planlagte aldersforskjellen underveis. Vi hadde i utgangspunktet tenkt 3 år mellom, men så at det ville bli for slitsomt for meg å gå gravid med en aktiv og rampete toåring. 

Anonymkode: 6ec83...41b

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Min ærlige mening

Herregud for en hjernedød kommentar. 

Det er forskjell på å glede seg til ettåringen er borte, og på å glede seg til å få slappe av når man har smerter og er sliten. 

Ts er utslitt fordi hun er GRAVID! Når hun har født, et bekkenløsningen borte. 

Og jeg syntes faktisk det var mye lettere med to enn hva jeg hadde trodd - babyen gjorde mye mindre av seg enn ettåringen, som kjedet seg hjemme med en mor som ikke klarte aktiv lek pga plager. 

Ettåringen blir ikke kastet til side, han blir sendt i barnehagen. Som er helt normalt med ettåringer. 80% av landets ettåringer går i bhg. 

Jeg antar du bare spyr ut denne dritten for å være ekkel fordi du er et troll, men jeg fatter ikke hvordan folk får seg til å skrive noe så ondskapsfullt og dritt til andre i en sårbar situasjon. 

Anonymkode: 5529c...e2b

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Så mange usympatiske mennesker det er her på KG..

Til TS: ja, det er klart det er lov å glede seg til litt hviletid når man er sliten! Når du er så sliten vil jeg tro det er kjekkere for 1åringen å ha noen timer leketid i bhg også en litt mer uthvilt mamma resten av dagen

Anonymkode: c366f...597

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Til TS: ja, det er klart det er lov å glede seg til litt hviletid når man er sliten! Når du er så sliten vil jeg tro det er kjekkere for 1åringen å ha noen timer leketid i bhg også en litt mer uthvilt mamma resten av dagen

Takk!!!❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk!!!❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Min ærlige mening

Ett åringen skal i barnehagen. Tenkte du også at barnet ditt ble kastet til side når det skulle i barnehagen, som de aller fleste går i? Tror mange gleder seg til barna begynner i barnehage, og de fleste barn begynner og bli klare for det når de er ett år. Det er bare teit og skulle gi TS dårlig samvittighet på denne måten. 

Anonymkode: 50b68...f50

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Veldig mange rare svar her.

Selvfølgelig er det lov! Det er ikke så mange mammaer som har mulighet til å være hjemme i et helt år med barnet, så du har allerede fått masse tid mange andre ikke har.

Vi fikk to tette, 14 mnd mellom barna. Graviditeten var det klart tyngste. Det var så enormt stor forskjell på de to graviditetene, sikkert fordi jeg ikke hadde samme mulighet til å legge meg på sofaen med bena høyt etter jobb med nummer 2😅 Da sistemann ble født så var det ikke så stressende og krevende som jeg hadde sett for meg. Jeg tror også det er godt at eldstemann er såpass liten, og ikke 2-3 år kanskje, i forhold til sjalusi osv. Det jeg fikk erfare var nemlig at den på 14 mnd ikke helt var klar over sin "Posisjon" i familien enda, og derfor var det ingen trussel å få et søsken.

Babytiden gikk fint. Eldste gikk i barnehage med noe kortere dager, og vi passet på å gi like mye av oss til begge, så det var aldri noe sjalusi. Det er klart det er hektisk og slitsomt i blant, men alt i alt en veldig fin tid. Fra minste var 1,5 år ca så har de hatt veldig mye glede av hverandre, de leker godt sammen. 

Uansett, det blir nok godt for både deg og 1-åringen med barnehagetid😊 Det er ikke bare bare å underholde en 1-åring når man er så tynget av graviditeten, så det kan jo hende barnet har det morsommere i barnehagen mens du hviler og lader opp. 

Anonymkode: 25cc1...3b3

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ja klart jeg tar tilskudd😊 jeg nyter tiden med minstemann, bare er så utrolig sliten. Men det går vel over og jeg får dobbel glede når sistemann kommer

Ehheee, den største løgnen noen forteller seg selv 🤣

Eller så blir du dobbel så sliten og frustrert og trøtt og lei 😝

Anonymkode: ac61a...7b7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...