Gå til innhold

Da pilotene streiket ble det skrevet side opp og side ned. Nå som lærerene streiker er det så og si ingenting i nyhetene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke så viktig at ungdommen mister store deler av undervisningen sin? 

Endelig kunne det blitt en normal skolestart, men den varte i tre dager. Nå er ungdommen hjemme på andre uka. Han er dessverre av de som er hardt rammet, hvor nesten alle lærerene er i streik.  Han har fire skoletimer denne uka.  

Ungdommen roper ikke høyt, derfor gidder ikke media å skrive om det heller. Ingen tåredryppende historier om hva de går glipp av. Men, det er jammen meg værre at de går glipp av masse undervisning enn at en sydentur gikk i vasken. 

Nå må mediene komme på banen. 

Anonymkode: 9778c...722

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnas skolegang er ikke like følelsesladet som sydenturer. Dessuten er folket vant med stengte skoler nå etter korona, mens når den etterlengtede sydenferien som endelig skulle gå i oppfyllelse ble spolert så skaper det stort engasjement. Tror ikke folket egentlig bryr seg verken om lønn og arbeidsvilkår for piloter og lærere.

Anonymkode: ab884...bc4

• Liker 11
Skrevet

Still opp i VG selv da, eller få sønnen din til å dumme seg ut istedenfor.

Anonymkode: f5a37...956

• Liker 4
Skrevet

De som rammes er en gruppe som ikke har noen påvirkningskraft i samfunnet. Jeg kan love deg, at hadde det rammet de yngre barna så foreldrene hadde måtte vøre borte fra jobben,  ja da hadde det blitt vei i vellinga. 

Ønsker utdanningsforbundet en langtrukken streik? I så fall hvorfor?

Anonymkode: 2f3e4...025

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ønsker utdanningsforbundet en langtrukken streik? I så fall hvorfor?

Nei, de ønsker å skjerme de mest sårbare i størst mulig grad. 

Anonymkode: 31552...307

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Still opp i VG selv da, eller få sønnen din til å dumme seg ut istedenfor.

Anonymkode: f5a37...956

Hvorfor skulle jeg få sønnen min til å dumme seg ut? Det blir jo bare rart. 

Det er vel heller ikke dumt å klage på at man går glipp av undervisning?  

Jeg blir bare oppgitt over medienes prioriteringer.  Ungdommen er det ikke så farlig med.  Denne streiken kan jo dra ut i lange tider, for det er jo knapt noen som hører om den. 

• Liker 2
Skrevet

Lærerne snakker om å streike vært eneste år. 

Det er det samme som med når sykepleierne går ut. Folk blir mette. 

Anonymkode: 3a04f...e8e

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Er det ikke så viktig at ungdommen mister store deler av undervisningen sin? 

Endelig kunne det blitt en normal skolestart, men den varte i tre dager. Nå er ungdommen hjemme på andre uka. Han er dessverre av de som er hardt rammet, hvor nesten alle lærerene er i streik.  Han har fire skoletimer denne uka.  

Ungdommen roper ikke høyt, derfor gidder ikke media å skrive om det heller. Ingen tåredryppende historier om hva de går glipp av. Men, det er jammen meg værre at de går glipp av masse undervisning enn at en sydentur gikk i vasken. 

Nå må mediene komme på banen. 

Det der er jo feil. Sjekk ut gårdagens politisk kvarter, for eksempel. Det er mange som har vært ute med bekymring for at dette skjer rett etter en pandemi. Antakelig leser du bare feil aviser. Eller ingen aviser?

Anonymkode: d26c1...f08

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det der er jo feil. Sjekk ut gårdagens politisk kvarter, for eksempel. Det er mange som har vært ute med bekymring for at dette skjer rett etter en pandemi. Antakelig leser du bare feil aviser. Eller ingen aviser?

Anonymkode: d26c1...f08

Nå har jeg sjekket VG, Aftenposten, TV2, NRK og Dagbladet.  Ikke et eneste ord om streiken.  Mulig det er feil aviser/ medier for deg, men det er hvertfall der de fleste får sine nyheter fra. 

Jeg synes hvertfall at ungdommen er verdt mye mer enn som så. 

• Liker 4
Skrevet

du får skrive en e-post til de forskjellige nettavisene og spørre da...    

Anonymkode: 40e1f...40f

Skrevet

De fleste klarer jo fint å lage et opplegg hjemme, og hjemmeskole gir gjerne roligere dager for alle.

Og de som ikke stiller opp for barna på den måten er vel heller ikke de som skriker høyest om viktigheten av skolegang i utgangspunktet. 

Anonymkode: 1dffe...f65

Skrevet

klart vi helst skulle hatt alle på jobb for ungdommene våre. Jeg er ikke lærer men jeg er opptatt av at barna mine skal ha kompetente og utdannende lærere som vil fortsette i jobben sin, og ikke slutter pga høyt arbeidspress og dårlig lønn. 

Bare det siste året har min arbeidsplass hentet to barneskolelærere fra skole til statlig stor kunnskapsbedrift. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, de ønsker å skjerme de mest sårbare i størst mulig grad. 

Anonymkode: 31552...307

Vis meg en ungdom som ikke er sårbar. 

Anonymkode: d3ee0...4ce

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

De fleste klarer jo fint å lage et opplegg hjemme, og hjemmeskole gir gjerne roligere dager for alle.

Og de som ikke stiller opp for barna på den måten er vel heller ikke de som skriker høyest om viktigheten av skolegang i utgangspunktet. 

Tuller du? De fleste klarer å lage et opplegg for hjemmeskole for en 10 klassing og for en 3 klassing på vgs? 

Dette er ikke korona hvor elevene fikk oppgaver fra skolen. 

Skulle gjerne sett at det var streik i Osloskolen også, da hadde det nok blitt litt mer oppmerksomhet... 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De fleste klarer ikke å lage et opplegg eller har tid til å lage undervisningsopplegg til ungdommen som går på VGs. Det er det vi har utdannede lærere til. 

Anonymkode: 2913b...07b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vis meg en ungdom som ikke er sårbar. 

Flertallet er ikke sårbare. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor skulle jeg få sønnen min til å dumme seg ut? Det blir jo bare rart. 

Det er vel heller ikke dumt å klage på at man går glipp av undervisning?  

Jeg blir bare oppgitt over medienes prioriteringer.  Ungdommen er det ikke så farlig med.  Denne streiken kan jo dra ut i lange tider, for det er jo knapt noen som hører om den. 

Nettopp. Ungdommene ofres i denne saken. Det er helt åpenbart at Utdanningsforbundet har hatt et taktisk streikeuttak. Hvis de hadde tatt ut barneskolene, måtte jo foreldrene ha vært hjemme med de yngste og det hadde blitt et ramaskrik. Da hadde veien til tvungen lønnsnemnd vært kort. Derfor velger de å legge streiken til ungdomsskoler og videregående skoler. Det er ikke så nøye med ungdommene - de klarer seg hjemme alene. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Flertallet er ikke sårbare. 

Alle ungdommer sårbare, i større eller mindre grad. 

De ofres i denne "saken". 

• Liker 2
Skrevet
iNord skrev (5 minutter siden):

klart vi helst skulle hatt alle på jobb for ungdommene våre. Jeg er ikke lærer men jeg er opptatt av at barna mine skal ha kompetente og utdannende lærere som vil fortsette i jobben sin, og ikke slutter pga høyt arbeidspress og dårlig lønn. 

Bare det siste året har min arbeidsplass hentet to barneskolelærere fra skole til statlig stor kunnskapsbedrift. 

Min nevø som nå startet på ungdomsskolen har hatt ny kontaktlærer og nye lærere hvert år. 

Skrevet
Kristin70 skrev (3 minutter siden):

Tuller du? De fleste klarer å lage et opplegg for hjemmeskole for en 10 klassing og for en 3 klassing på vgs? 

Dette er ikke korona hvor elevene fikk oppgaver fra skolen. 

Skulle gjerne sett at det var streik i Osloskolen også, da hadde det nok blitt litt mer oppmerksomhet... 

Uheldigvis forhandler ikke Osloskolens lærere med KS. Da hadde streiken blitt kortvarig. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...