Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat lagt huset mitt ut for salg. I attraktivt område. Ingen kommer på visning,  så den ble avlyst.  Bør jeg få panikk eller er det naturlige variasjoner i markedet etter ferien? Selger jeg til feil tidspunkt?

Anonymkode: 74586...735

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prisen kan være feil. Det lokker ikke folk på visning om prisen er urimelig høy i dagens marked med doble renteøkninger i høst osv. Usikre tider gjør at folk kvier seg for å ta opp store lån, og derfor velger å la være og flytte akkurat nå. Mange tør ikke kjøpe dyre eneboliger, fordi det er så mye kostnader forbundet med å ha eget hus (vedlikehold osv). 

Dette kan være medvirkende årsak til at det ikke er kommet noen på visning, selv om boligen din ligger i et attraktivt område, som du sier. Sikker på at megler har priset riktig og ikke for høyt?

Skrevet

Føler markedet har roet seg veldig siden i vår. Vi solgte nylig, måtte gå 400000 under prisantydning og ca 800000 under det vi ble forespeilet i vår. 

Dette var i Bergen.

Anonymkode: 95840...0c8

Skrevet

Vet også om noen i Oslo som sliter med å selge. Nå har de redusert prisantydning.

Anonymkode: e3f8d...daf

Skrevet

Jeg solgte nettopp til 500.000 over prisantydning, men det var en overkommelig pris for familiebolig. Det avhenger jo veldig av prisnivå tenker jeg? 

Anonymkode: 0cb86...760

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Akkurat lagt huset mitt ut for salg. I attraktivt område. Ingen kommer på visning,  så den ble avlyst.  Bør jeg få panikk eller er det naturlige variasjoner i markedet etter ferien? Selger jeg til feil tidspunkt?

Anonymkode: 74586...735

Hvis ingen kommer på visning i et attraktivt område så er det jo noe galt med objektet. Om det er pris, presentasjon eller feil/mangler er vanskelig å si uten å ha sett boligannonsen.

Anonymkode: 3c51e...a17

• Liker 1
Skrevet

Vet flere som ikke har hatt folk på 1. visning som får solgt boligen likevel. Markedet har kjølnet litt, men det er ikke i fritt fall, så ikke få panikk.

Se det an en uke eller to og snakk med megler om hva som kan være årsak om det ikke er noen som har vist interesse.

Anonymkode: 01c7b...dcb

Skrevet

Det har stoppet opp veldig her vi bor. Ser husene her ute blir liggende etter flere visninger uten at de blir solgt

Anonymkode: 7fd51...0ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...